Vai mainīt visas sprauslas?

Ja defekta cēlonis noteikts - sprauslas, auto lietotājs bieži ir dilemmas priekšā. Dīleri un lielie servisa centri bieži iesaka mainīt visas sprauslas. Kāpēc tā? Vai tas ir labākais risinājums?

Kāpēc dīleri piedāvā mainīt visas sprauslas?

1. Informācijas trūkums.
Kā jau minēts vairākos postos, dīleri nedrīkst izmantot INPA. Ar ISTA D/+ nav pieejama sekojoša informācija par sprauslu parametriem:
  • ../F5/Shift+F6/F1 live data, multiplikatīvās adaptācijas katrai sprauslai. Norāda sprauslas ražību vidējas slodzes apstākļos;
  • ../F5/Shift+F6/F1 elektriskā lādiņa datus. Tie parāda sprauslas piezo elementa ''veselību'';
  • ../F5/Shift+F6/F2 learnbits. Parāda, kuri sprauslu testi ir pabeigti, kuru veikšana vēl jāveic;
  • ../F5/Shift+F6/F3 sprauslu ķīmisko testu rezultāti. Norāda sprauslu parametru ''peldēšanu'' mazas, vidējas, lielas slodzes apstākļos;
  • ../F5/Shift+F6/F4 norāda sprauslu uzvedību (pa bankām) zemākās temperatūrās;
  • ../F5/Shift+F6/F5 norāda sprauslu ''veselību'' tukšgaitā, Stratified charge režīmam. Šit ir gan reference, gan live data vērtības šim režīmam.
Izmantojot ISTA D/+, par MSV/MSD vadības blokiem speciālistam nav redzamas pat multiplikatīvā tipa LTFT bankām (tās norādītu sprauslu problēmas vidējas slodzes apstākļos banku ietvaros), BMW nesniedz nekādu skaidrojumu par Rough run datiem - to izmantošana dīleru centros aprobežojas ar ''kaut kas nav īsti kārtībā''.
Dīleris nedrīkst izmantot ELM327 adapteri, kurš OBD 6 mode ļauj nolasīt misfire skaitītājus. Attiecīgi - nav iespējas identificēt cilindru, kuram ir misfires (tekoša sprausla var būt viens no misfiru iemesliem, kā arī - nekorektu Rough run vērtību cēlonis).
Bez šīs un vēl virknes citas informācijas BMW dīlera centra speciālists ir pilnīgi ''akls''. Viņš nekādi nevar identificēt bojāto sprauslu. Diemžēl, DME atmiņā ierakstītās kļūdas par misfirēm bieži vien uzrāda nevis bojāto, bet veselu sprauslu. Iemesls ir vienkāršs - bojātā (tekošā) sprausla liek samazināt degvielu visai bankai, rezultātā citā, ''veselās'' sprauslas cilindrā sākas misfires, jo tur maisījums ir ļoti liess. Attiecīgi - kļūda patiesībā norāda uz veselu sprauslu!

2. Peļņa kā kritērijs.
BMW dīlera cientra (un jebkura servisa centra kā tāda) uzdevums ir gūt peļņu, nevis mēģināt ietaupīt klienta naudu. Piemēram, pārdodot 6, nevis vienu sprauslu, tiks nopelnīti nevis ap 70 EUR, bet gan 6 reizes vairāk: ap 420 EUR. Turklāt, tiks ietaupīts laiks. Speciālists veiks rutīnas darbu, nevis - veiks vienas sprauslas maiņu, testa braucienu, dzinēja re-adaptēšanu, atkārtotu pārbaudi, u.t.t.. Diez vai dīleris, piemēram, speciāli gaidīs nākošās dienas rītu, lai izmēģinātu cold start un mēģinātu saprast, tieši kura sprausla tek. Daudzi citi auto taču ''stāv rindā''! Mainot visas sprauslas, remonta iestāde nopelnīs 5 reizes vairāk, turklāt: 2 .. 3 reizes īsākā laika posmā!

3. Speciālistu trūkums.
Diemžēl, iepriekšminētais par prioritātēm servisa centra darbībā demotivē servisa speciālistus. Regulāri dzirdot ''šeit nav jānodarbojas ar zinātni, bet - jāpelna nauda'', talantīgākie speciālisti parasti izvēlas strādāt privāti jeb salūzt un sāk akli ievērot priekšnieku uzstādījumus. Šis apgalvojums ir balstīts uz manu pieredzi manas dzīvesvietas reģionā, bet domāju, ka citur situācija ir līdzīga.

Protams, katrs izvēlas sev izdevīgāko remonta scenāriju. Es neuzskatu, ka dēļ vienas tekošas (iespējamais tipveida defekts - sprauslā iesprūdusi kāda mikrodaļa) sprauslas būtu jāmaina visas. Ar piebildi - ja vien diagnostikas speciālists spēj noteikt vaininieci!

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām