Tukšgaita. Homogēns režīms

Pirmajā brīdī varētu likties - kas gan interesants šeit varētu būt?
Ir gan!

Kā jau minēts šeit,  Homogēnā režīmā, tukšgaitā MSD80 patiesībā veic nevis vienu, bet divas iesmidzināšanas reizes! ''Atālums'' starp tām ir 20 ms, kas nozīmē: ap 40 .. 45 % no veselas (vienas) darba takts.
Acīmredzot, BMW inženieri ir konstatējuši, ka divās porcijās izsmidzināta degviela veido labāku atomizāciju (labāk sajaucas ar gaisu).
Pie tam, INPA/ISTA rāda katras/vienas (no divām vienādiem) iesmidzināšas reizes ilgumu.

Vēl interesantāks ir apstāklis, ka uzreiz pēc veco adaptāciju dzēšanas (dzinēja re-adaptēšanas laikā) MSD tukšgaitā veic tikai vienu (!) iesmidzināšanas ciklu!
Tad, kad izpildīti sekojoši pamatnosacījumi:
  • noadaptēts spararats;
  • MSD darbojas pilnas funkcionalitātes režīmā (tiek sildītas visas zondes);
  • veikta offset un multiplikatīvo LTFT sākotnējā izveidošana bankām,
MSD ieslēgs šo divu porciju iesmidzināšanas režīmu tukšgaitā, Homogēnā režīmā.
Piedevām, nevis vienkārši ieslēgs, bet - ''gaumīgi'' (ja tā var izteikties par tehnisku ierīci).

Iespējams, ka šajā brīdī vietā būs loģisks jautājums - kāpēc vajadzīga šāda sarežģīšana? Kāpēc uzreiz nevar ieslēgt šo divu porciju režīmu?
Divu porciju režīms ir daudz prasīgāks pret sprauslu atvēršanās/aizvēršanās parametriem un to atbilstību MSD atmiņā ierakstītajiem (kodējuma datiem). Ja degviela tiek smidzināta divās porcijās, katra sprauslas atvēruma laiks samazinās 2 reizes, daudz ilgāku laiku sprausla ''pavada'' atveroties un aizveroties. Pat tās vadības signāls (neņemot pat vērā pašas sprauslas inerci) aizvien vairāk attālinās no ideāla:
Lūk, kāds izskatās sprauslas vadības signāls atvērumam ap 0.2 ms (tukšgaita, divu porciju smidzināšanas režīms). Tālu no ''pareiza'' taisnstūra!
Patiesībā - sprausla ilgāku laiku pavada atveroties un aizveroties, kā stabili atvērtā stāvoklī!
Tātad - pēc adaptāciju dzēšanas MSD veic vienu garāku iesmidzināšanas sesiju, jo tad sprausla ilgāku laiku ir stabili atvērusies, sprauslas aiztures laika parametri (kas kodējumā apzīmēti ar 1XX vai 2XX kodu) ir ar mazāku ietekmi. Kodējuma (sprauslu parametru) nozīme samazināsies ne 2, bet 3 .. 4 vai pat 5 reizes! Pat, ja sprauslas nav piekodētas, vai piekodētas nekorekti, jeb to reālie parametri neatbilst kodējuma datiem, uzreiz pēc veco adaptāciju dzēšanas dzinējs darbosies maksimāli stabili.
Piezīme. Ilgiem sprauslu atvēruma laikiem paredzēts flow-rate kodējums (kodi: 5XX; 6XX; 7XX), bet flow-rate izkliede ir būtski (pat 5 .. 10 reizes) šaurāka kā aiztures parametru izkliede - šis parametrs nerada fundamentālas problēmas adaptāciju veidošanas posmā.

Atgriežoties pie tēmas - kā MSD pāriet no vienas iesmidzināšanas porcijas pie divām!
Ja sākotnējā LTFT adaptēšana (bankām) bijusi sekmīga, tukšgaitā MSD secīgi (sākot ar 1.cilindru, pēc firing secības) katru cilindru pārslēdz divu iesmidzināšanas ciklu režīmā un uzreiz adaptē šo iesmidzināšanas ciklu ilgumu, izlīdzinot cilindra mehānisko efektivitāti. Šāds tests (korekti piekodētu un korekti strādājošu sprauslu gadījumā) ir operatīvs: ap 10 sekundes ilgs.
Kad secīgi pārbaudīti un noadaptēti visi cilindri, pēc pāris sekundēm visi vienlaicīgi tiek pārslēgti divu smidzināšanas ciklu režīmā.
Lūk, attēlā: 4.tā (pēc firing order) cilindra tests. Kā redzam, visu pārējo cilindru iesmidzināšanas laiki ir 2 reizes ilgāki un ''neatbilstoši'' siltam dzinējam, tukšgaitai. Tātad, 1.;2.;3. cilindri strādā viena cikla režīmā, tiek testēts 4. cilindrs, kurš pārslēgts 2 ciklu režīmā.

Kad MSD pārslēdzas atpakaļ uz viena cikla iesmidzināšanu? Kā parasti, informācija no ražotāja ir 0. Varu minēt tikai savus novērojumus. Divreiz ilgākus iesmidzināšanas laikus par ''pierastajiem'' esmu manījis tad, ja kādam cilindram ir fundamentālas problēmas (kādas bankas Lambda regulēšana beigusies ar fiasko, jeb Rough run dati uzrāda pilnīgi nekorektas vērtības).
Ja jums gadās redzēt it kā neadekvātus iesmidzināšanas laikus - nebrīnieties, iespējams, ka MSD no 2 vai 3 porciju iesmidzināšanas (kādu problēmu dēļ) ir pārgājis uz vienkāršotu, bet stabilāku risinājumu - degvielas iesmidzināšanu vienā porcijā.



Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām