Ģeneratora pārbaude
Tā kā E6X/E8X/E9X tiek izmantoti ''inteliģentie'' ģeneratori, kuri tiek vadīti pa BSD (Bit Serial Data) interfeisu, ar parastu ''lādē/nelādē'' verdiktu nepietiek!
1. Jāpārbauda, vai kļūdu atmiņā nav noglabātas kādas kļūdas par IBS, BSD interfeisu vai pašu ģeneratoru. Ja tādas ir, šo kļūdu cēloņi jānovērš vispirms! Kamēr ir problēmas ar IBS vai BSD interfeisu, ģenerators pilnvērtīgi akumulatoru bateriju nelādēs! Šim nolūkam:
a) jāpieslēdz INPA;
b) jāatver ../F4/F1/F3 un F4/F3/F1 (ja Error saraksts nesen nodzēsts).
2. Ja kļūdu par IBS un BSD interfeisu nav:
a) akumulatoram jāpievieno multimetrs (range: 20 VDC);
b) jāstartē dzinējs;
c) jāatslēdz lielie patērētāji: stūres, sēdekļu un stiklu apsilde;
d) jāpieslēdz INPA, jāatver ģeneratora testa menu ../F6/F2/F1.
Izmainot ģeneratoram pieprasīto spriegumu, jāpārliecinās, ka spriegums uz akumulatoru baterijas spailēm mainās saskaņā ar ģeneratoram pieprasīto vērtību.
Piezīme: spriegums uz akumulatora spailēm tipiski būs par ap 0.5 V zemāks kā ģeneratoram pieprasītais. Šie 0.5 V ir sprieguma kritums vados ''ģenerators - akumulators''.
Uzmanību! Pēc testa beigām neaizmirstiet atjaunot DME kontroli pār ģeneratora spriegumu!
Ja ģenerators ''neklausa'' pavēlēm - acīmredzot, kaut kādu iemeslu dēļ tā vadība nenotiek tā, kā vajadzētu. Jāpārbauda BSD pieslēgums, ģeneratora vadības modulis jāmaina pret OEM (ja pēc remonta tas nomainīts pret ''universālo'').
3. Ja ģenerators ''klausa'' DME pavēlēm, jāpārbauda ģeneratora spēja attīstīt nepieciešamo strāvu.
a) atveriet INPA ģeneratora datu menu: ../F5/F5/Shift+F2;
b) ieslēdziet visus būtiskos patērētājus: tuvās gaismas; stūres, sēdekļu, visu stiklu apsildi;
c) novērtējiet maksimālo strāvu, kuru spējīgs nodrošināt ģenerators tukšgaitā (660 RPM):
Maksimālai strāvai tukšgaitā jābūt aptuveni pusei no ģeneratora rated strāvas, t.i.:
Ja maksimālā strāva, ko attīsta ģenerators, ir samazināta, jāveic ģeneratora remonts. Iespējamie defekti: bojātas (kādas no 3 fāzēm) taisngrieža diodes, slikts vadu savienojums (tie oksidējušies), nolietojušās slotiņas vai nodilis kolektors.
Ja vēlaties, variet izmantot arī ģeneratora testa bloku ../F9/Shift+F1
Šeit jūs atradīsiet ģeneratora testbitus, kā arī - var aktivizēt automātisku tā paštestu. Testa laikā DME secīgi mainīs ģeneratoram pieprasīto spriegumu (15.0/14.5/14.0/13.0 V) un analizēs tā darbspēju. Tiesa gan, šis tests nepārbauda ģeneratora maksimālās strāvas spēju.
P.S. Ja esiet nonācis līdz šim postam, acīmredzot - auto ir kādas problēmas ar akumulatoru bateriju (enerģiju). Noteikti pārbaudiet IBS datus, akumulatora SOC un SOH!
1. Jāpārbauda, vai kļūdu atmiņā nav noglabātas kādas kļūdas par IBS, BSD interfeisu vai pašu ģeneratoru. Ja tādas ir, šo kļūdu cēloņi jānovērš vispirms! Kamēr ir problēmas ar IBS vai BSD interfeisu, ģenerators pilnvērtīgi akumulatoru bateriju nelādēs! Šim nolūkam:
a) jāpieslēdz INPA;
b) jāatver ../F4/F1/F3 un F4/F3/F1 (ja Error saraksts nesen nodzēsts).
2. Ja kļūdu par IBS un BSD interfeisu nav:
a) akumulatoram jāpievieno multimetrs (range: 20 VDC);
b) jāstartē dzinējs;
c) jāatslēdz lielie patērētāji: stūres, sēdekļu un stiklu apsilde;
d) jāpieslēdz INPA, jāatver ģeneratora testa menu ../F6/F2/F1.
Izmainot ģeneratoram pieprasīto spriegumu, jāpārliecinās, ka spriegums uz akumulatoru baterijas spailēm mainās saskaņā ar ģeneratoram pieprasīto vērtību.
Piezīme: spriegums uz akumulatora spailēm tipiski būs par ap 0.5 V zemāks kā ģeneratoram pieprasītais. Šie 0.5 V ir sprieguma kritums vados ''ģenerators - akumulators''.
Uzmanību! Pēc testa beigām neaizmirstiet atjaunot DME kontroli pār ģeneratora spriegumu!
Ja ģenerators ''neklausa'' pavēlēm - acīmredzot, kaut kādu iemeslu dēļ tā vadība nenotiek tā, kā vajadzētu. Jāpārbauda BSD pieslēgums, ģeneratora vadības modulis jāmaina pret OEM (ja pēc remonta tas nomainīts pret ''universālo'').
3. Ja ģenerators ''klausa'' DME pavēlēm, jāpārbauda ģeneratora spēja attīstīt nepieciešamo strāvu.
a) atveriet INPA ģeneratora datu menu: ../F5/F5/Shift+F2;
b) ieslēdziet visus būtiskos patērētājus: tuvās gaismas; stūres, sēdekļu, visu stiklu apsildi;
c) novērtējiet maksimālo strāvu, kuru spējīgs nodrošināt ģenerators tukšgaitā (660 RPM):
Maksimālai strāvai tukšgaitā jābūt aptuveni pusei no ģeneratora rated strāvas, t.i.:
- ap 50 .. 60 A, ja ģeneratora rated strāva ir 120 .. 130 A;
- ap 80 .. 90 A, ja ģeneratora rated strāva ir 160 .. 180 A.
Ja maksimālā strāva, ko attīsta ģenerators, ir samazināta, jāveic ģeneratora remonts. Iespējamie defekti: bojātas (kādas no 3 fāzēm) taisngrieža diodes, slikts vadu savienojums (tie oksidējušies), nolietojušās slotiņas vai nodilis kolektors.
Ja vēlaties, variet izmantot arī ģeneratora testa bloku ../F9/Shift+F1
Šeit jūs atradīsiet ģeneratora testbitus, kā arī - var aktivizēt automātisku tā paštestu. Testa laikā DME secīgi mainīs ģeneratoram pieprasīto spriegumu (15.0/14.5/14.0/13.0 V) un analizēs tā darbspēju. Tiesa gan, šis tests nepārbauda ģeneratora maksimālās strāvas spēju.
P.S. Ja esiet nonācis līdz šim postam, acīmredzot - auto ir kādas problēmas ar akumulatoru bateriju (enerģiju). Noteikti pārbaudiet IBS datus, akumulatora SOC un SOH!
Komentāri
Ierakstīt komentāru