E90. Murgs.

Šis posts būs veltīts katram, kuram šķiet, ka viņa auto dzinēja diagnostikas gadījums ir sarežģīts un ķēpīgs. Domāju, pēc šī posta jūs savas domas mainīsiet. Šajā postā bilžu skaits būs minimāls - ar attēliem šī posta garums kļūtu neadekvāts.

Pacients: E90, N43 sērijas dzinējs. Pirms kāda laika dzinējam tika veikta apkope: jaunas sveces un aizdedzes spoles, kārtībā savesta (pārbūvēta + uzlabota) CCV, uzstādīts NOXEM. Dzinējs strādāja Stratified charge, pret degvielas sistēmu - nebija nekādu pretenziju.

Vienu dienu es saņēmu informāciju, ka auksts dzinējs mēdzot raustīties. Iedarbinot aukstu dzinēju, secināju, ka tas ritmiski (ik pēc 10 sekundēm) noraustās - DME pārstartējas. Ņemot vērā to, ka manā pieredzē jau ir bijuši līdzīgi gadījumi, problēmas cēlonis tika noteikts ātri: nekorekti IBS dati. Akumulatora maiņa un piekodēšana problēmu atrisināja. Vairāk par šo problēmu lasiet šeit.

Likās, kas visas problēmas ir atrinātas, bet... Nākošajā rītā saņēmu informāciju, ka dzinējs turpinot raustīties. Jā, nu tas vairs neraustījās uz vienu sekundi, bet - brīdi pēc piedarbināšanas pamatīgi raustījās, it kā tam trūktu degvielas. Turklāt, raustīšanās bija ļoti spēcīga, dzinējs noslāpa, degvielas maisījumu nokontrolēt nebija iespējams (zondes tika atslēgtas). Tad, pēkšņi dzinējs atkal darbojās nevainojami, LTFT, integratori - korekti. Degvielas spiediens (gan LP, gan HP) - korekts pat raustīšanās laikā.
Ņemot vērā to, ka spiediena sensori uzrāda degvielas spiedienu, bet ne to, vai sistēmā nav iekļuvis gaiss, degvielas tēmu nolēmu papētīt sīkāk. Nelielas aizdomas bija, jo LPFP spiediens bija nestabilāks kā vajadzētu (tā jittering pārsniedza +/-150 .. 200 hPa, kaut labai sistēmai tas ir tikai +/-30 .. 40 hPa).
Nākošā problēma tika atrasta ātri. LPFP sistēma nepārsūknēja degvielu no ''nepareizās'' uz sūkņa pusi! ''Nepareizajā'' pusē regulāri palika 10 .. 15 litri degvielas! Sīkāk par šo lasiet šeit un šeit.
Lai būtu 100% pārliecība, ilgāku laiku braucot tika novērota LP degvielas sistēma un nepalika ne mazāko šaubu - degvielas pārsūknēšana nenotiek korekti! Ņemot vērā to, ka 9 no 10 video (ko klients bija iesūtījis kā pierādījumu tam, ka dzinējs raustās) degvielas atlikums bākā bija 1 .. 2 iedaļas (daži litri), nepalika ne mazāko šaubu - šeit ir nopietnas problēmas! Turklāt, vairākas reizes bija ierakstīta kļūda: vairāku cilindru misfires dēļ zema degvielas līmeņa (līmenis bākā: 7 litri; EKP fiksējis sūkņa dry režīmu).
Ņemot vērā to, ka degvielas filtram bija jau 10 gadu; pārspiediena un atpakaļgaitas vārstu remonts nav paredzēts, tika nolemts mainīt degvielas filtru kopā ar degvielas pārūknēšanas mezglu (degvielas filtru vai vārstus atsevišķi nopirkt nevar).
Pēc šī mezgla nomaiņa visa degviela korekti tika sūknēta uz sūkņa pusi. Problēma novēsta? Nē!
Problēmas turpinājās! Uzreiz pēc iedarbināšanas viss bija ideāli, bet pēc brītiņa auto atkal it kā trūka degviela!
Tika pieslēgts LP un HP sistēmu kontroles aprīkojums:
Manometri uzrādīja sekojošu situāciju: HP krītas lēnām (nokrītot līdz 120.000 hPa 20 .. 30 minūšu laikā), bet LP krītas diezgan strauji (līdz 0.0 bar 20 minūšu laikā). Acīmredzot, noplūde ir arī degvielas sūkņa atpakaļgaitas vārstā! Šim auto (common rail sistēmai) dēļ tekoša sūkņa atpakaļgaitas vārsta sistēmā viegli var nokļūt gaiss, ko brīdi pēc auto piestartēšanas ierauj HPFP un - auto degvielas vietā sāk ''patērēt'' gaisu!
Pēc degvielas sūkņa maiņas LP sistēmas spiediens kritās daudz lēnāk: pēc 6 stundu perioda tas vēl bija ap 1.5 bar. Vai beidzot problēma būs atrisināta?

Nē! Kaut arī problēmas izpausmes bija nedaudz mainījušās, auto turpināja zaudēt jaudu, rīstīties. Jā, nebija vairs pilnīgas nost slāpšanas, brīžos, kad auto darbojās - viss bija ideāli, taču jaudas zudumi, DME pārstartēšanās - tā bija ikdiena.

Nākošais aukstais starts uzrādīja grupveida misfires 3.cilindrā, to DME bija atslēdzis. Jā, tiešām, 3.cilindrs normāli strādāt nespēja (2.bankas Lambda: stipri pazemināta: ap 0.85, pēc darbības atjaunošanas  - nekorekta cilindra mehāniskā efektivitāte, misfires turpinājās). Izvelkot sprauslu no dzinēja, un pārbaudot to, ka minēts šeit, no sprauslas strūkliņā tecēja degviela. Nepalika ne mazāko šaubu - 3.cilindra sprausla tecēja! Pēc sprauslas nomaiņas - abu banku Lambda - ideāli (0.99 .. 1.01), integratori - ideāli (-5 .. +5 %), mehāniskā efektivitāte - korekta (+/- 10 %).
Dzinējam uzsilstot, parādījās misfires 2.cilindrā. Stratified/idle dati uzrādīja, ka 2.cilindrā sprausla sākusi tecēt (tās trim dati Stratified charge strauji kritās, Homogēnā režīmā Lambda bija zem 0.9, neskatoties uz integratora vērtību -20 .. -25%)! Vēl viena problemātiska sprausla? Diemžēl, jā. Sprauslas nomaiņa atrisināja problēmas 2.bankā. Problēmas atrisinātas? Nē!

Pēc 15 minūšu izbrauciena pēkšņi KOMBI parādījas EML simbols, bija ierakstītas kļūdas par 4.cilindra misifirēm, fuel trim 1.bankā (bagāts maisījums, neskatoties uz -30 % integratoru). Stratified/charge dati, Lambda 1.bankā apstiprināja - problēma ir ar 4.cilindra sprauslu (../F5/Shift+F6/F5 dati cilindram sasnieguši -3.01 mg/stk). Un bonusā - pilnīgi nekorekta 1.cilindra mehāniskā efektivitāte (aptuveni 50 % no nepieciešamās). 4.sprauslas nomaiņa atrisināja 4.cilindra trim un misfiru problēmu, bet 1.cilindra nekorektā mehāniskā efektivitāte un 1.bankas pazemināta Lambda (komplektā ar -25 .. -30 % integratoru - acīmredzami, sprausla lej) atrisināja 1.cilindra sprauslas maiņa.

Pēc visu 4 sprauslu nomaiņas pazuda visas problēmas - gan jaudas zudumi, gan DME pārstartēšanās.
Jā, šobrīd vairs nav iespējams noskaidrot problēmu cēloni - vai nejauši ieliets E85 (bioetanols), jeb - kādas degvielas piedevas (varbūt pat kādas piedevas, ko DUS nav izmazgājusi no savas sistēmas). Skarbi, bet fakts - strauji progresējošas problēmas bija ar visiem iespējamajiem degvielas sistēmas elementiem: sūkni, vārstiem, sprauslām. Remonts šādā gadījumā izmaksā ap 1500 EUR!

Ieteikums visiem common rail dzinēju īpašniekiem - lejiet tikai lielu, pārbaudītu operatoru degvielu, uzturiet degvielas bākā vismaz 10 .. 15 litrus degvielas. Pat, ja gadīsies ieliet sliktāku degvielu, būs mazāka iespēja ieraut netīrumus sistēmā un šī ''sliktā'' degviela pašķaidīsies ar kvalitatīvu. Papildus - degvielas sūknis garantēti būs labi dzesēts, mazāka iespēja tajā ieraut netīrumus no degvielas bākas (sūkņa puses) apakšas.

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām