2D5F. DME, Internal fehler: Reset

Šoreiz par ļoti specifisku kļūdu: 2D5F
Šī kļūda nekad nebūs ierakstīta kļūdu Error atmiņā, attiecīgi, to neredzēs neviens trešo pušu dagnostikas rīks un pat ISTA D/+.
Šo kļūdu redz tikai INPA, tā tiek ierakstīta Info sarakstā (../F4/F2/F1), var tikt dublēta History sarakstā (../F4/F3/F1).

Vispirms īsai atkāpei: ko nozīmē - reset?
2D5F apstiprina: šajā gadījumā DME ir veicis tā saukto ''hot restart'', t.i.: veicis pilnu reboot bez barošanas sprieguma atslēgšanas. Reboot gadījumā DME ''sāk dzīvi no jauna'' - izdzēš visus operatīvos datus (nomērītos parametrus, aprēķinu rezultātus) un uzvedās tā, it kā tikko būtu ieslēgts dzinējs.
Simptomi pēc kuriem atpazīt 2D5F: dzinējs uz īsu brīdi noraustās, RPM rādījumi KOMBI momentā nokrīt līdz 0 (kaut reāli dzinējs nenoslāpst). Uzreiz pēc šī notikuma fuel mixture ../F5/F6 redzams, ka DME sāk zondu (atkārtotu) sildīšanu.
Reboot aizņem aptuveni pussekundi - sekundi, pēc šī perioda DME atkal ir gatavs darbam. Reboot laikā var klakšķēt DME vadības relejs (tā nav releja kļūme, bet gan reboot algoritma sastāvdaļa).

Kādam nolūkam paredzēts šis algoritms?
Ja DME pamana fundamentālas nenormālības savā darbā, šis restarts tiek veikts ar domu - pat, ja kādā mezglā (perifērijas čipsetā, programkodā) ir gadījusies kāda kļūme, jādara viss iespējamais, lai auto būtu izmantojams.

Kādas kļūmes izraisa 2D5F? Tipiskākie gadījumi:
  • nekorekti IBS dati (SOH, enerģētiskā balansa dati). Šajā gadījumā nekādas citas kļūdas nevienā no sarakstiem ierakstītas nebūs. Auto reizēm mēdz noraustīties - šis ir vienīgais simptoms, kas raksturo problēmu;
  • eļļas spiediena kritiska vērtība. Parasti pēc vienas noraustīšanās (ja DME restart izraisījis pārāk zems vai augsts eļļas spiediena sensora reportētais rādījums) DME pārslēdzas eļļas spiediena vadības avārijas režīmā (ar pilnīgi aizvērtu atpakaļvārstu - maksimālo eļļas spiedienu). Taču, dzinējam pārejot citā temperatūras segmentā, ja eļļas spiediena sensora rādījumi ir puslīdz ticami, DME var mēģināt atjaunot normālu eļļas spiediena menedžmentu. Attiecīgi - dzinējam uzsilstot, var būt vairākas secīgas dzinēja noraustīšanās (kas beidzas, dzinējam uzsilstot). Error listā būs kļūda par eļļas spiedienu (plaussibility vai pressure/static);
  • problēmas ar HPFP spiedienu. Ja DME pamana nenormālības HPFP spiediena rādījumos (jeb - Lambda zondes, pretvārsta PWM rādījumi ir pilnīgi neadekvāti), DME veic reboot, lai mēģinātu atjaunot normālu darbspēju. Parasti error listā būs kļūda par HPFP spiedienu (plaussibility vai pressure/static);
  • arī atvērtā vai aizvērtā stāvoklī sprūstošas sprauslas var būt 2D5F iemesls, ja DME redz grupveida (secīgus) misfires, jeb pilnīgi neadekvātus Lambda rādījumus (kas apstiprina sprauslas iesprūšanu atvērtā stāvoklī). Error listā var būt (bet, ne garantēti būs) kļūdas par HPFP; misfirēm; sprauslu problēmām.
Mana pieredze ar 2D5F.
Neskatoties uz biedējošo aprakstu, kas liecina par paša DME kļūmi, manā pieredzē nav gadījies neviens gadījums, kad DME būtu bojāts. Visos gadījumos problēmas ar 2D5F ir beigušās, atrisinot fundamentālās (iepriekšminētās) problēmas ar ārējiem mezgliem.

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām