N62 un Valvetronic problēmas

Šodien biju ciemos pie draugiem Bavarian Workshop - nelielā servisa centrā, kurš specializējas BMW auto remontā. Konkrētais pacients: E66; 745Li ar N62 V8 dzinēju.
Dzinēju raksturoja nenormāla tukšgaita, kas normalizējās, tikai atslēdzot Valvetronic.

Dzinējam tika veikta profilaktiska apkope, nomainītas blīves, lai novērstu arī dzesēšanas šķidruma nokļūšanu eļļā (jā, arī šāda problēma tika identificēta, sākot remontu). No Valvetronic mezgla komponentiem tika mainīti tikai HVA.

Lūk, Rough run dati pēc HVA maiņas:
Atslēgtam cilindram šai SW versijai atbilst +9.5 vienības. Kā redzams, lielākās atšķirības no ideālajām ir:
2. cilindram: -0.59, kas atbilst  +6.2% palielinātai mehāniskajai efektivitātei;
4. cilindram: +0.87, kas atbilst -9.2% samazinātai mehāniskajai efektivitātei.
Šādi korekti dzinēja darbības rezultāti tiek sasniegti pie ieplūdes vārstu atvēruma 0.35mm.
Piezīme: dzinējiem, kas aprīkoti ar Valvetronic, cilindru mehāniskās efektivitātes atšķirības, kas mazākas par +/-10%, DME uzskata par pieļaujamām un nemēģina izkoriģēt. Attiecīgi - ja visu cilindru mehāniskā efektivitāte iekļaujas +/-10% mehāniskās efektivitātes koridorā, dzinējs darbojas kā vajag.

Dzinējs subjektīvi darbojas vienmērīgi, bez paliekošas vibrācijas, visas tukšgaitas problēmas ir pazudušas. Šis jau ir kārtējais, ar Valvetronic aprīkotais dzinējs, kura darbspējas (normāla tukšgaita un izlīdzināta cilindru mehāniskā efektivitāte) tiek atjaunota, nomainot tikai HVA.
Remontu pieredze apstiprina - Valvetronic problēmu pamatā: HVA problēmas, nevis mikrosopiski izdilumi un citi nenosakāmi defekti.

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām