High discharge
Iestājoties aukstākam laikam, neskaitāmi BMW forumi pildās ziņojumiem par problēmām ar elektropadevi.
Šajā postā par diviem paziņojumiem CCC/CIC:
Increased battery discharge while stationary
High rate of battery discharge
Neskatoties uz šķietamu līdzību, katra no kļūdām ir būtiski atšķirīga. Fundamentāli atšķiras gan šo problēmu cēloņi, gan risinājumi. Tādēļ - rūpīgi izlasiet postu, lai zinātu, kā rīkoties un lieki netērētu naudu un citus resursus.
Šīs kļūdas var parādīties vienlaicīgi (abas kopā), tādēļ būtiski ir saprast - vai jārisina viena (kura), vai abas problēmas.
Piezīme: ja paziņojums Increased battery discharge while stationary parādās situācijā, kad auto bijis aizvērts/aizslēgts īsu brīdi (mazāk par 30 .. 40 minūtēm), sākumā sekojiet High rate of battery discharge problēmas aprakstam!
Sāksim ar:
Increased battery discharge while stationary
Katru reizi, kad auto tiek aizslēgts, aptuveni 15 .. 40 minūšu (atkarīgs no auto modeļa un komplektācijas) laikā pakāpeniski visi auto elektronikas moduļi tiek izslēgti - tie ''aizmieg''. Attiecīgi - auto patērētā strāva (enerģija) samazinās. Šis samazinājums ir no vairākiem desmitiem A līdz aptuveni 10 .. 30 mA, t.i.: ap tūkstoti reižu. Ja kāds no moduļiem laicīgi ''neaizmieg'', CAS (Car Access System) modulis dod komandu visiem moduļiem ''pamosties'' un iet ''gulēt'' atkārtoti. CAS pamodina visus - gan ''slimniekus'', gan veselos ''padotos'' lai iedotu visiem miega zāles - izklausās diezgan smieklīgi, bet tieši tāda ir procedūra. Ja vairāki šādi mēģinājumi tomēr nevainagojas panākumiem, CAS atslēdz veselas moduļu grupas (izmantojot MPM - Micro Power Module, ja tāds ir, vai tieši un ar JB palīdzību - ja auto nav MPM). Šajā gadījumā CAS atmiņā būs ierakstīta atbilstoša kļūda, kas informēs - auto iemigšana nav izdevusies.
Paziņojums Increased battery discharge while stationary nozīmē: kaut kādu iemeslu dēļ auto (kādam vai vairākiem tā blokiem) nav izdevies aizmigt. Iemesli šai problēmai var būt visdažādākie: sākot ar neaizvērtām durvīm, neaizvērtu cimdu nodalījumu, turpinot ar kāda moduļa tehniskām problēmām (piem., telefona moduļa, SOS sistēmas problēmas), un visbeidzot - CAN (datu apmaiņas) kanālu problēmas, utml. Lai atrastu auto neaizmigšanas iemeslus, iesākumā jāpārbauda, vai visas durvis, bagāžnieka vāks, utml. ir aizvērti. Ja vienkārši risinājumi nedod rezultātu, jāvēršas pie pieredzējuša elektriķa.
Piezīme: auto iemigšanas problēmas izraisa arī IBS sistēmas defekti. Tādēļ, ja ir ieraksti par IBS sensoru, akumulators nav piekodēts - šīs problēmas obligāti ir jānovērš!
Otrs paziņojums
High rate of battery discharge
nozīmē: SOC (State of charge) ir sasniedzis zemu (zem 40 %) robežu. Šai problēmai var būt vairāki iemesli:
Generatori, ko izmanto mūsdienu auto, ir AC (maiņstrāvas) 3 fāzu ģeneratori. Skaidrs, ka - ja ģeneratora rotors negriežas, tas elektrību neražo. Taču, ja ģeneratora rotors griežas lēnām, tā jauda ir samazināta. Maksimālo (uz korpusa norādīto) strāvu ģenerators sasniedz tikai pie lielākiem RPM. Būtisks parametrs, kas raksturo ģeneratoru: maximum current vs RPM.
Lūk, kā piemērs:
Šis grafiks apraksta tipisku situāciju. Kā redzam, zem 1000 .. 2000 RPM ģeneratora maksimālā strāva būtiski samazinās. Protams, šo problēmu zina auto ražotāji, tādēļ ģeneratora pievads tiek veidots tā, lai tā RPM būtu lielāki kā dzinēja RPM. Bet, pat, ja tiek izvēlēta attiecība 1:2 (t.i.: ģenerators griežas 2 reizes ātrāk kā dzinējs), tukšgaitā ģeneratoram būs tikai ap 1200 RPM.
Ģeneratoram griežoties ar 1200 RPM, tas (tipiski) maksimāli spēj ražot 20 .. 30 A stipru strāvu. Savukārt, auto var patērēt būtiski lielāku strāvu! Ziemā šo situāciju pasliktina:
Trukstošā strāva tiek ņemta no akumulatora! Tātad, ja auto patērē 50 A, bet ģenerators spēj ražot tikai 30 A, trūkstošie 20 A tiks ņemti no akumulatora. Tātad - tukšgaitā akumulators tiek nevis uzlādēts (kā to varēt sagaidīt), bet gan - izlādēts! Šajā piemērā - pusstundas laikā akumulators tiks izlādēts par 10 Ah, kas pasliktinās tā SOC par 10 .. 20 %. Protams, tiklīdz jūs uzsāksiet kustību un RPM pieaugs, IBS sistēma centīsies lādēt akumulatoru, taču - ja stāvēšana sastrēgumā dominēs, akumulators tiks pakāpeniski izlādēts!
Brīdī, kad SOC nokritīsies tuvu 40 % atzīmei, IBS sistēma sāks ierobežot strāvas patēriņu. Ieslēgtam auto - samazinās (vai pat atslēgs) spoguļu un logu apsildi, salona elektrisko sildītāju u.c. ''mazsvarīgus'' patērētājus. Izslēdzot auto dzinēju, nekavējoši tiks atslēgta multimēdiju sistēma u.c. bloki.
Diemžēl, E6X/9X un turpmāko sēriju auto ir bagātīgi aprīkoti ar elektroniskām sistēmām, kuras patērē vairāk enerģijas, kā ģenerators tukšgaitā spēj saražot. Tādēļ, ļoti būtiski ir ievērot dažas pamatlietas:
IBS sensora atvienošana - pati stulbākā rīcība! Nedariet tā!
Turklāt, ar atvienotu IBS sensoru, ģenerators strādās avārijas režīmā ar spriegumu ap 14.3 V, kas ir par zemu, lai ziemā efektīvi lādētu akumulatoru bateriju!
Vēl daži ieteikumi, ja ziemā sāk parādīties High rate of battery discharge paziņojumi:
Šajā postā par diviem paziņojumiem CCC/CIC:
Increased battery discharge while stationary
High rate of battery discharge
Neskatoties uz šķietamu līdzību, katra no kļūdām ir būtiski atšķirīga. Fundamentāli atšķiras gan šo problēmu cēloņi, gan risinājumi. Tādēļ - rūpīgi izlasiet postu, lai zinātu, kā rīkoties un lieki netērētu naudu un citus resursus.
Šīs kļūdas var parādīties vienlaicīgi (abas kopā), tādēļ būtiski ir saprast - vai jārisina viena (kura), vai abas problēmas.
Piezīme: ja paziņojums Increased battery discharge while stationary parādās situācijā, kad auto bijis aizvērts/aizslēgts īsu brīdi (mazāk par 30 .. 40 minūtēm), sākumā sekojiet High rate of battery discharge problēmas aprakstam!
Sāksim ar:
Increased battery discharge while stationary
Katru reizi, kad auto tiek aizslēgts, aptuveni 15 .. 40 minūšu (atkarīgs no auto modeļa un komplektācijas) laikā pakāpeniski visi auto elektronikas moduļi tiek izslēgti - tie ''aizmieg''. Attiecīgi - auto patērētā strāva (enerģija) samazinās. Šis samazinājums ir no vairākiem desmitiem A līdz aptuveni 10 .. 30 mA, t.i.: ap tūkstoti reižu. Ja kāds no moduļiem laicīgi ''neaizmieg'', CAS (Car Access System) modulis dod komandu visiem moduļiem ''pamosties'' un iet ''gulēt'' atkārtoti. CAS pamodina visus - gan ''slimniekus'', gan veselos ''padotos'' lai iedotu visiem miega zāles - izklausās diezgan smieklīgi, bet tieši tāda ir procedūra. Ja vairāki šādi mēģinājumi tomēr nevainagojas panākumiem, CAS atslēdz veselas moduļu grupas (izmantojot MPM - Micro Power Module, ja tāds ir, vai tieši un ar JB palīdzību - ja auto nav MPM). Šajā gadījumā CAS atmiņā būs ierakstīta atbilstoša kļūda, kas informēs - auto iemigšana nav izdevusies.
Paziņojums Increased battery discharge while stationary nozīmē: kaut kādu iemeslu dēļ auto (kādam vai vairākiem tā blokiem) nav izdevies aizmigt. Iemesli šai problēmai var būt visdažādākie: sākot ar neaizvērtām durvīm, neaizvērtu cimdu nodalījumu, turpinot ar kāda moduļa tehniskām problēmām (piem., telefona moduļa, SOS sistēmas problēmas), un visbeidzot - CAN (datu apmaiņas) kanālu problēmas, utml. Lai atrastu auto neaizmigšanas iemeslus, iesākumā jāpārbauda, vai visas durvis, bagāžnieka vāks, utml. ir aizvērti. Ja vienkārši risinājumi nedod rezultātu, jāvēršas pie pieredzējuša elektriķa.
Piezīme: auto iemigšanas problēmas izraisa arī IBS sistēmas defekti. Tādēļ, ja ir ieraksti par IBS sensoru, akumulators nav piekodēts - šīs problēmas obligāti ir jānovērš!
Otrs paziņojums
High rate of battery discharge
nozīmē: SOC (State of charge) ir sasniedzis zemu (zem 40 %) robežu. Šai problēmai var būt vairāki iemesli:
- nepiereģistrēts akumulators. Ja akumulators pēc uzstādīšanas nav ticis piekodēts, šis paziņojums var parādīties (un bieži - arī parādās) pat tad, ja akumulators patiesībā ir tehniski teicamā stāvoklī;
- slikts akumulatora tehniskais stāvoklis - maza ietilpība. Situācija: ja akumulators pēc nomaiņas ticis piereģistrēts, bet jau ir nolietojies;
- palielināts patēriņs auto sleep stāvoklī. Šī problēma aprakstīta posta sākumā. Ja CCC/CIC parādās paziņojums arī par increased battery discharge while stationary, tieši ar auto ne-aizmigšanas problēmām jāsāk risināt šī situācija. Ja auto neaizmieg, zems SOC ir loģiskas sekas - pat vislabākais akumulators tiks izlādēts;
- braukšanas profils. Aukstajā laikā, braucot īsas distances, jeb ilgi stāvot sastrēgumos, akumulators tiek nevis uzlādēts, bet gan - palēnām izlādēts. Par šo problēmu sīkāk pastāstīšu posta turpinājumā.
Generatori, ko izmanto mūsdienu auto, ir AC (maiņstrāvas) 3 fāzu ģeneratori. Skaidrs, ka - ja ģeneratora rotors negriežas, tas elektrību neražo. Taču, ja ģeneratora rotors griežas lēnām, tā jauda ir samazināta. Maksimālo (uz korpusa norādīto) strāvu ģenerators sasniedz tikai pie lielākiem RPM. Būtisks parametrs, kas raksturo ģeneratoru: maximum current vs RPM.
Lūk, kā piemērs:
Šis grafiks apraksta tipisku situāciju. Kā redzam, zem 1000 .. 2000 RPM ģeneratora maksimālā strāva būtiski samazinās. Protams, šo problēmu zina auto ražotāji, tādēļ ģeneratora pievads tiek veidots tā, lai tā RPM būtu lielāki kā dzinēja RPM. Bet, pat, ja tiek izvēlēta attiecība 1:2 (t.i.: ģenerators griežas 2 reizes ātrāk kā dzinējs), tukšgaitā ģeneratoram būs tikai ap 1200 RPM.
Ģeneratoram griežoties ar 1200 RPM, tas (tipiski) maksimāli spēj ražot 20 .. 30 A stipru strāvu. Savukārt, auto var patērēt būtiski lielāku strāvu! Ziemā šo situāciju pasliktina:
- sēdekļu un stūres apsilde;
- spoguļu apsilde;
- aizmugurējā loga apsilde;
- papildus salona sildītāji (auto, kas aprīkoti ar dīzeļa dzinējiem), u.t.t..
Trukstošā strāva tiek ņemta no akumulatora! Tātad, ja auto patērē 50 A, bet ģenerators spēj ražot tikai 30 A, trūkstošie 20 A tiks ņemti no akumulatora. Tātad - tukšgaitā akumulators tiek nevis uzlādēts (kā to varēt sagaidīt), bet gan - izlādēts! Šajā piemērā - pusstundas laikā akumulators tiks izlādēts par 10 Ah, kas pasliktinās tā SOC par 10 .. 20 %. Protams, tiklīdz jūs uzsāksiet kustību un RPM pieaugs, IBS sistēma centīsies lādēt akumulatoru, taču - ja stāvēšana sastrēgumā dominēs, akumulators tiks pakāpeniski izlādēts!
Brīdī, kad SOC nokritīsies tuvu 40 % atzīmei, IBS sistēma sāks ierobežot strāvas patēriņu. Ieslēgtam auto - samazinās (vai pat atslēgs) spoguļu un logu apsildi, salona elektrisko sildītāju u.c. ''mazsvarīgus'' patērētājus. Izslēdzot auto dzinēju, nekavējoši tiks atslēgta multimēdiju sistēma u.c. bloki.
Diemžēl, E6X/9X un turpmāko sēriju auto ir bagātīgi aprīkoti ar elektroniskām sistēmām, kuras patērē vairāk enerģijas, kā ģenerators tukšgaitā spēj saražot. Tādēļ, ļoti būtiski ir ievērot dažas pamatlietas:
- lai uzturētu auto akumulatora SOC korektās robežās (vismaz 60 %), ar auto regulāri jāveic garāki izbraucieni (vismaz stundu, divas);
- ja nav iespējami šādi izbraucieni, regulāri (it īpaši ziemas periodā) jāveic akumulatora uzlāde ar lādētāju;
- akumulatoram jābūt piereģistrētam un IBS sistēmai - darba kārtībā.
- ''viss ideāli, jau dienu vai divas - vairs nav šo paziņojumu CCC ekrānā''; un vēl pēc kādas dienas:
- ''kurš varētu palīdzēt iedarbināt auto''?
IBS sensora atvienošana - pati stulbākā rīcība! Nedariet tā!
Turklāt, ar atvienotu IBS sensoru, ģenerators strādās avārijas režīmā ar spriegumu ap 14.3 V, kas ir par zemu, lai ziemā efektīvi lādētu akumulatoru bateriju!
Vēl daži ieteikumi, ja ziemā sāk parādīties High rate of battery discharge paziņojumi:
- pēc iespējas ierobežojiet stūres, sēdekļu apsildi;
- iegādājieties modernu (automātisku) akumulatoru lādēšanas iekārtu, piemēram, Stek, un regulāri lādējiet akumulatoru ar to.
Sveiki
AtbildētDzēstEsmu jauns BMW E91 N53 īpašnieks
Man ir problēmas ar automašīnu, proti. BMW ir bojāts bagāžnieka vāks, kas nozīmē, ka tas neaizveras, kas nozīmēja, ka bagāžniekā pastāvīgi iedegās gaisma.
Mašīna brauca normāli, bet es to atstāju uz dažām dienām.
Pēc vairākām dienām es iedarbināju automašīnu, un ir pārbaudes dzinēja kļūda.
Kodi: 2EE6, 29F1, 30E9, 2E85.
Turklāt automašīna darbojas nevienmērīgi un ieslēdzas ventilators.
Vai tas varētu būt saistīts ar vāju akumulatoru?
Kad es to izmērīju, tam bija 12,3 V
Sveiki
AtbildētDzēstEsmu jauns BMW E91 N53 īpašnieks
Man ir problēmas ar automašīnu, proti. BMW ir bojāts bagāžnieka vāks, kas nozīmē, ka tas neaizveras, kas nozīmēja, ka bagāžniekā pastāvīgi iedegās gaisma.
Mašīna brauca normāli, bet es to atstāju uz dažām dienām.
Pēc vairākām dienām es iedarbināju automašīnu, un ir pārbaudes dzinēja kļūda.
Kodi: 2EE6, 29F1, 30E9, 2E85.
Turklāt automašīna darbojas nevienmērīgi un ieslēdzas ventilators.
Vai tas varētu būt saistīts ar vāju akumulatoru?
Kad es to izmērīju, tam bija 12,3 V