EGR vārsts
Prakstiski jebkurš mūsdienu benzīna vai dīzeļdzinējs ir aprīkots ar EGR. N43/N53 sērijas dzinēji nav izņēmums.
Kā zināms, EGR vārsts ļauj daļu atgāzu novadīt atpakaļ ieplūdes kolektorā atkārtotai sadedzināšanai. Par EGR darbības pamatlietām daudz informācijas var atrast Internetā, tādēļ šajā postā - par sīkākām niansēm.
Attēlā: N53 sērijas dzinēja EGR vārsts
Jā:
Nē:
EGR darbības nosacījumi:
EGR vadība tiek nodrošināta ar DC motorīti (PIN 3 un 4). Vārsta pozīciju nepārtraukti kontrolē analogais sensors (potenciometrs, PIN 1;2;5, signāls: PIN 1; amplitūda: 0 .. 5 V).
EGR darbību var novērtēt ../F5/Shift+F3 menu.
Šajā menu var redzēt:
EGR defekti nav plaši izplatīti un pieredze darbā ar N43/53 sērijas dzinējiem apliecina, ka EGR vārsts ir ilgmūžīgs un stabils.
EGR vārsta testa modulis atrodams F6/F2/F7
Šis testa bloks (status: ignition ON; engine OFF) ļauj manuāli mainīt pieprasīto EGR pozīciju, vienlaicīgi to vizuāli kontrolējot.
Kā zināms, EGR vārsts ļauj daļu atgāzu novadīt atpakaļ ieplūdes kolektorā atkārtotai sadedzināšanai. Par EGR darbības pamatlietām daudz informācijas var atrast Internetā, tādēļ šajā postā - par sīkākām niansēm.
Attēlā: N53 sērijas dzinēja EGR vārsts
Jā:
- EGR vārsts samazina kaitīgo izmešu apjomu atgāzēs; taču tas nav lielākais EGR izmantošanas ieguvums;
- EGR ekonomē degvielu - aizvietojot gaisu ar nedegošu gāzu sastāvu (atgāzēm), var palielināt cilindru piepildījumu (un samazināt retinājumu ieplūdes kolektorā). Tas ļauj samazināt pumping losses - līdzīgi kā to dara Valvetronic un Stratified charge. Stratified charge + EGR = vēl ekonomiskāks auto!
- ļauj ātrāk uzsildīt CO katalizatorus - papildus degvielas ekonomija;
- uztur pareizu temperatūru degkamerās un izplūdē, paildzina sveču un CO katalizatoru mūžu.
Nē:
- EGR nesamazina dzinēja griezi (jaudu), jo lielas pieprasītās griezes gadījumā tas ir aizvērts - EGR vārsta ietekme ir 0;
- EGR nepiesārņo ieplūdi, ja dzinējs ir darba kārtībā. Ja normāli funkcionē CCVV, pat 400.000km nobraukušam dzinējam būs tīrs gan EGR, gan ieplūdes vārsts.
EGR darbības nosacījumi:
- EGR ir aizvērts Homogēna režīma tukšgaitā, lai neietekmētu tukšgaitas kvalitāti (stabilitāti);
- EGR atvērums Stratified charge tukšgaitā: ap 10 .. 15% (uzsildītam dzinējam);
- EGR atvērums nelielas/vidējas pieprasītās griezes apstākļos: 30 % un vairāk;
- EGR atvērums lielas pieprasītas griezes režīmā - aizvērts, lai nodrošinātu maksimāli labu cilindru piepildījumu ar skābekli.
EGR vadība tiek nodrošināta ar DC motorīti (PIN 3 un 4). Vārsta pozīciju nepārtraukti kontrolē analogais sensors (potenciometrs, PIN 1;2;5, signāls: PIN 1; amplitūda: 0 .. 5 V).
EGR darbību var novērtēt ../F5/Shift+F3 menu.
Šajā menu var redzēt:
- EGR vārsta signāla spriegumu (0 .. 5 V) un atbilstošo izrēķināto atvērumu %;
- adaptācijas vērtības sensora (vārsta) galējos punktos un mazu vārsta atvērumu diapazonā.
- vārsts ir mehāniski aizsērējis un tādēļ nevar sasniegt gala pozīcijas;
- izdilis sensora (potenciometra) rezistīvais slānis - sensors rāda nekorektas vērtības.
EGR defekti nav plaši izplatīti un pieredze darbā ar N43/53 sērijas dzinējiem apliecina, ka EGR vārsts ir ilgmūžīgs un stabils.
EGR vārsta testa modulis atrodams F6/F2/F7
Šis testa bloks (status: ignition ON; engine OFF) ļauj manuāli mainīt pieprasīto EGR pozīciju, vienlaicīgi to vizuāli kontrolējot.
Komentāri
Ierakstīt komentāru