EGR vārsts

Prakstiski jebkurš mūsdienu benzīna vai dīzeļdzinējs ir aprīkots ar EGR. N43/N53 sērijas dzinēji nav izņēmums.
Kā zināms, EGR vārsts ļauj daļu atgāzu novadīt atpakaļ ieplūdes kolektorā atkārtotai sadedzināšanai. Par EGR darbības pamatlietām daudz informācijas var atrast Internetā, tādēļ šajā postā - par sīkākām niansēm. 

Attēlā: N53 sērijas dzinēja EGR vārsts
Jā:
  • EGR vārsts samazina kaitīgo izmešu apjomu atgāzēs; taču tas nav lielākais EGR izmantošanas ieguvums;
  • EGR ekonomē degvielu - aizvietojot gaisu ar nedegošu gāzu sastāvu (atgāzēm), var palielināt cilindru piepildījumu (un samazināt retinājumu ieplūdes kolektorā). Tas ļauj samazināt pumping losses - līdzīgi kā to dara Valvetronic un Stratified charge. Stratified charge + EGR = vēl ekonomiskāks auto!
  • ļauj ātrāk uzsildīt CO katalizatorus - papildus degvielas ekonomija;
  • uztur pareizu temperatūru degkamerās un izplūdē, paildzina sveču un CO katalizatoru mūžu.

Nē:
  • EGR nesamazina dzinēja griezi (jaudu), jo lielas pieprasītās griezes gadījumā tas ir aizvērts - EGR vārsta ietekme ir 0;
  • EGR nepiesārņo ieplūdi, ja dzinējs ir darba kārtībā. Ja normāli funkcionē CCVV, pat 400.000km nobraukušam dzinējam būs tīrs gan EGR, gan ieplūdes vārsts.

 EGR darbības nosacījumi:
  • EGR ir aizvērts Homogēna režīma tukšgaitā, lai neietekmētu tukšgaitas kvalitāti (stabilitāti);
  • EGR atvērums Stratified charge tukšgaitā: ap 10 .. 15% (uzsildītam dzinējam);
  • EGR atvērums nelielas/vidējas pieprasītās griezes apstākļos: 30 % un vairāk;
  • EGR atvērums lielas pieprasītas griezes režīmā - aizvērts, lai nodrošinātu maksimāli labu cilindru piepildījumu ar skābekli.
EGR pieslēgums
EGR vadība tiek nodrošināta ar DC motorīti (PIN 3 un 4). Vārsta pozīciju nepārtraukti kontrolē analogais sensors (potenciometrs, PIN 1;2;5, signāls: PIN 1; amplitūda: 0 .. 5 V).

EGR darbību var novērtēt ../F5/Shift+F3 menu.
Šajā menu var redzēt:
  • EGR vārsta signāla spriegumu (0 .. 5 V) un atbilstošo izrēķināto atvērumu %;
  • adaptācijas vērtības sensora (vārsta) galējos punktos un mazu vārsta atvērumu diapazonā.
Korektas vārsta galējo pozīciju adaptāciju vērtības: 0.5 un 4.5 V attiecīgi. Ja šīs vērtības būtiski atšķiras, iespējamie defekti:
  • vārsts ir mehāniski aizsērējis un tādēļ nevar sasniegt gala pozīcijas;
  • izdilis sensora (potenciometra) rezistīvais slānis - sensors rāda nekorektas vērtības.
Kā izriet no pieslēguma un adaptācijas datiem - EGR kontrolē gan vārsta momentāno pozīciju, gan mēra vārsta reālo ietekmi uz gāzu maisījumu.
EGR defekti nav plaši izplatīti un pieredze darbā ar N43/53 sērijas dzinējiem apliecina, ka EGR vārsts ir ilgmūžīgs un stabils.

EGR vārsta testa modulis atrodams F6/F2/F7
Šis testa bloks (status: ignition ON; engine OFF) ļauj manuāli mainīt pieprasīto EGR pozīciju, vienlaicīgi to vizuāli kontrolējot.


Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām