Tipveida situācija NOx sistēmas problēmu gadījumā

Dzinējs: N43B20
Problēmas: palielināts degvielas patēriņš, nevienmērīga gaita, palielināts CO/HC (auto nevar iziet TA).

MSD80 ierakstītās kļūdas:



Kļūda 2A99 par kloķvārpstas sensoru - papildus imobilaizera darbības sekas.
Pārējās kļūdas:
a) 30DA; 11005 = 2AFD; 11000 = 2AF8 - tieši saistītas ar NOx sensora problēmām;
b) 2C7F; 2C6C - sekas nekorektām cilindru individuālajām adaptācijām (tās ir atslēgtas dēļ NOx sistēmas problēmām).

Lūk, freeze frame Lambda zondu kļūdai:
Kā redzam no kļūdas atribūtiem:
a) platjoslas zonde rāda liesu maisījumu (spriegums virs 2.00 V);
b) savukārt, kontroles zonde rāda treknu maisījumu (spriegums virs 0.8 V).
Šie pilnīgi pretējie rādījumi - nevis zondu bojājums, bet nekorekta cilindru degmaisījuma sadalījuma sekas (skat. aprakstu zemāk).

Problēmas ar NOx sensoru apstiprina live data:
Dzinējs tika uzsildīts, ar auto pabrauktas vismaz 5 minūtes, izplūdes gāzu temperatūra braucot pārsniedza 220 oC (izpildīti visi nosacījumi NOx sensora ieslēgšanai).
Kā redzams, NOx sensors nav ieslēdzies - tas nereportē ne Lambda (abas vērtības - gan narrow-band, gan wideband), ne NOx saturu.
Ja NOx sensors nav ieslēdzies, MSD atslēdz Stratified charge - palielināts degvielas patēriņš ir pašsaprotamas sekas!



Dēļ NOx sistēmas problēmām MSD nespēj uzturēt korektu degmaisījumu:
Kā redzams, abu banku degmaisījums ir bagāts (lambda <1.0). DME to ''redz'', bet nav izkoriģējis.

Vēl katastrofālāka ir Rough run datu menu:
Šai SW versijai:
a) cilindri attēloti firing order (t.i.: 1/3/4/2);
b) nestrādājošam cilindram atbilst bar rādījums +0.200

Kā redzams no menu:
a) 1.cilindram mehāniskā efektivitāte tukšgaitā ir ap -11 %;
b) 4.cilindram mehāniskā efektivitāte tukšgaitā ir ap +11 %.
Neskatoties uz šādu lielu efektivitātes atšķirību un jūtamu paliekošu vibrāciju, MSD nekādi nemēģina koriģēt šo problēmu! Šāda paliekoša efektivitātes atšķirība tika novērota gan minūti, gan piecas, gan desmit minūtes  - MSD funkcionalitāte bija traucēta - par to nebija ne mazāko šaubu.

Acīmredzot - pirmajā cilindrā ir degvielas iztrūkums (liess maisījums), savukārt, ceturtajā - visvairāk degvielas (salīdzinot ar pārējiem cilindriem).
Lai par to pārliecinātos (un veiktu arī profilaktisku remontu un tīrīšanu), tika noņemta dzinēja galva.


Lūk - dzinēja galva, pa labi: 1.cilindrs.
Kā redzam, 1. cilindrā ir bijis visliesākais degmaisījums (augstākā temperatūra - izplūdes vārsti pārkarsēti), savukārt, 4.cilindrā - ļoti bagāts maisījums, novērojams spēcīgs aplikums. Dzinēja degšanas kameru stāvoklis apstiprina diagnostikā redzēto - degmaisījuma sadalījums starp cilindriem ir bijis ļoti nekorekts un atbilst tam, ko uzrādīja Rough run menu!

Skaidrs, ka šāds nekorekts degvielas sadalījums starp cilindriem nozīmē:
a) palielinātu slodzi CO katalizatoriem;
b) palielinātu CO/HC izplūdē, problēmas ar TA iziešanu;
c) paliekošu vibrāciju;
d) iespējami misfires cilindros ar liesāko maisījumu;
e) kā redzam - kļūdas par degmaisījumu un Lambda zondēm;
f) nekorektu degmaisījumu arī banku robežās.

Protams, ka dzinējs ar šādām problēmām vibrēs, raustīsies.  Un visas šīs problēmas - dēļ NOx sensora defekta!






Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām