Kādēļ veikt Online diagnostiku?
Diemžēl, bieži vien ''meistaru'' ''diagnostika'' aprobežojas ar kļūdu nolasīšanu un tajās minēto komponentu nomaiņu. Lielākoties, šādi rīkojoties, problēmas nepazūd. Nākošajā solī tiek mainīti ''aizdomīgie'' elementi, ja tad nav rezultātu - auto tiek atzīts par ''neremontējamu''.
Jā, gadās, ka kļūda par kādu komponentu korekti norāda uz tā defektu. Taču - N sērijas dzinēji ir komplicēti, to darbību ietekmē daudzas sistēmas. Tādēļ, diemžēl, biežāk tiek ierakstītas kļūdas par funkcionalitātes (nevis kāda konkrēta elementa) problēmām.
Piemēram: Lambda zonde ziņo par to, ka maisījums ir liess. Tipveida diagnostikas ''speciālistu'' rīcība - jāmaina Lambda zonde! Kāpēc? Kļūda jau nav par zondi, bet degmaisījumu! To var ietekmēt daudzi faktori: gaisa piesūkšana, nekorekts degvielas spiediens, tekoša sprausla, u.t.t.
Zemāk esmu apkopojis dažus no piemēriem, kas apliecina - kļūdu paziņojumi norāda uz problēmu, nevis - pasaka priekšā, kurš komponents ir jāmaina. Tikai kvalificēta diagnostika norāda uz patieso defektu! Tādēļ ir svarīgi veikt visu live data apkopošanu un analīzi!
Neveicot kvalitatīvu diagnostiku, jūs pārmaksāsiet par korekti strādājošu detaļu maiņu!
Uzmanību! Šie ir konkrētu diagnostikas gadījumu piemēri! Lūdzu tos neizmantot jūsu problēmu gadījumā. Jūsu situācija, visticamākais, atšķirsies! Veiciet Online diagnostiku defekta noteikšanai.
Kļūda norāda uz katalizatoru un 5.cilindra darbības problēmām. Patiesībā - problēmas cēlonis ir NOx sensors (tā slēpts defekts, kļūdas nav ierakstītas), kā rezultātā cilindros ir nekorekts degmaisījums, kas palielina slodzi CO katalizatoriem. 5. cilindrā ir liess maisījums, kas izraisa misfires.
Kļūda norāda uz wideband zondi, tās trim problēmām. Jāmaina zonde?
Kā redzam, kontroles zondes spriegums ir 0.10 V (izplūdē ir skābeklis - maisījums ir liess), tajā pat laikā - platjoslas zondes spriegums ir <2.00 V (maisījums ir trekns).
Šo problēmu tipiski izraisa:
a) nekorekts degmaisījums cilindros (traucētas cilindru individuālās adaptācijas);
b) gaisa pieplūde izplūdes sistēmā.
Konkrētajā gadījumā - izplūde bija nehermētiska (neliela gaisa pieplūde savienojumā pēc kontroles zondes).
Problēmas ar CO katalizatoru, NOx sensoru, 5.cilindru?
Nē, šoreiz pēc izplūdes sistēmas apkopes (un NOx sensora atslēgšanas tās laikā) netika veikta dzinēja re-adaptēšana. Nepareizi veiktas servisa procedūras rezultāts - kļūdas, nevienmērīga darbība, dzinēja raustīšanās, atslēgts Stratified charge (protams, arī - palielināts degvielas patēriņš).
Kļūda norāda uz NOx sensoru. Problēmas cēlonis: Homogēna maisījuma režīmā NOx sensora reportētā Lambda bijusi 1.14. Problēmas cēlonis - neliela gaisa pieplūde izplūdes sistēmā.
Kļūdas par eļļas spiedienu iemesls - nevis eļļas sūknis vai spiediena sensors, bet gan nemainīts eļļas filtrs (bija skaidri redzams, ka tas nav mainīts ļoti sen, kaut eļļa bija tikko mainīta).
CO katalizatori bija bojāti, jo bija pārrauta CCVV membrāna - eļļa lielos daudzumos nokļuva ieplūdē. Nenovēršot problēmas cēloni, ātri tiktu bojāti jaunie CO katalizatori.
Problēma ar sprauslām? Varbūt - aizdedzes sistēmu?
Pilna diagnostika norādīja uz specifisku 1.cilindra sprauslas defektu.
Maisījums pārāk bagāts? Un ko vainot šoreiz? Droseļvārstu (tas pieminēts kļūdas datos)? Nē, kļūdas atribūti apstiprina - droseļvārsts nav cēlonis! Šoreiz cēlonis bija CCVV membrāna. Bet, defekta cēlonis var būt arī palielināts degvielas spiediens (piem., N52; N46 sērijas dzinējiem). Savukārt, šīs problēmas cēlonis - aizsērējusi degvielas atpakaļgaitas padeve vai bojāts degvielas spiediena regulators.
VANOS pieprasītās un apstiprinātās pozīcijas nesakritība? Ir ''speciālisti'', kas nekavējoši maina visu VANOS mehānismu un pat sadales vārpstas. Patiesībā cēlonis var būt pat īslaiscīgas problēmas ar eļļas spiedienu. Izplatītākais defekta iemesls - vārsts.
Problēmas ar kontroles zondi? Tā jāmaina? Nē! Problēmas bija ar tekošu sprauslu, kuras dēļ - nekorekts maisījums, ko nespēja izkoriģēt DME.
Liess maisījums abās bankās! Jāmaina abas regulējošās zondes? Protams, nē! Jārisina problēmas ar gaisa piesūkšanu ieplūdes kolektorā!
Jāmaina HPFP? Nē! Kā redzams, problēma bijusi dzinēja starta brīdī, to var izsaukt tekoša sprausla, tekošs HPFP atpakaļgaitas vārsts, pazeminats LPFP sūkņa spiediens problēmas brīdī.
Un šoreiz? Spiediens tikai ap 60.000 hPa! Sūkņa defekts? Nē! Kā redzam, degmaisījums izplūdē ir stipri bagātināts, acīmredzot - spiediena sensora dati par spiedienu ir nekorekti.
Jā, gadās, ka kļūda par kādu komponentu korekti norāda uz tā defektu. Taču - N sērijas dzinēji ir komplicēti, to darbību ietekmē daudzas sistēmas. Tādēļ, diemžēl, biežāk tiek ierakstītas kļūdas par funkcionalitātes (nevis kāda konkrēta elementa) problēmām.
Piemēram: Lambda zonde ziņo par to, ka maisījums ir liess. Tipveida diagnostikas ''speciālistu'' rīcība - jāmaina Lambda zonde! Kāpēc? Kļūda jau nav par zondi, bet degmaisījumu! To var ietekmēt daudzi faktori: gaisa piesūkšana, nekorekts degvielas spiediens, tekoša sprausla, u.t.t.
Zemāk esmu apkopojis dažus no piemēriem, kas apliecina - kļūdu paziņojumi norāda uz problēmu, nevis - pasaka priekšā, kurš komponents ir jāmaina. Tikai kvalificēta diagnostika norāda uz patieso defektu! Tādēļ ir svarīgi veikt visu live data apkopošanu un analīzi!
Neveicot kvalitatīvu diagnostiku, jūs pārmaksāsiet par korekti strādājošu detaļu maiņu!
Uzmanību! Šie ir konkrētu diagnostikas gadījumu piemēri! Lūdzu tos neizmantot jūsu problēmu gadījumā. Jūsu situācija, visticamākais, atšķirsies! Veiciet Online diagnostiku defekta noteikšanai.
Kļūda norāda uz katalizatoru un 5.cilindra darbības problēmām. Patiesībā - problēmas cēlonis ir NOx sensors (tā slēpts defekts, kļūdas nav ierakstītas), kā rezultātā cilindros ir nekorekts degmaisījums, kas palielina slodzi CO katalizatoriem. 5. cilindrā ir liess maisījums, kas izraisa misfires.
Kļūda norāda uz wideband zondi, tās trim problēmām. Jāmaina zonde?
Kā redzam, kontroles zondes spriegums ir 0.10 V (izplūdē ir skābeklis - maisījums ir liess), tajā pat laikā - platjoslas zondes spriegums ir <2.00 V (maisījums ir trekns).
Šo problēmu tipiski izraisa:
a) nekorekts degmaisījums cilindros (traucētas cilindru individuālās adaptācijas);
b) gaisa pieplūde izplūdes sistēmā.
Konkrētajā gadījumā - izplūde bija nehermētiska (neliela gaisa pieplūde savienojumā pēc kontroles zondes).
Problēmas ar CO katalizatoru, NOx sensoru, 5.cilindru?
Nē, šoreiz pēc izplūdes sistēmas apkopes (un NOx sensora atslēgšanas tās laikā) netika veikta dzinēja re-adaptēšana. Nepareizi veiktas servisa procedūras rezultāts - kļūdas, nevienmērīga darbība, dzinēja raustīšanās, atslēgts Stratified charge (protams, arī - palielināts degvielas patēriņš).
Kļūda norāda uz NOx sensoru. Problēmas cēlonis: Homogēna maisījuma režīmā NOx sensora reportētā Lambda bijusi 1.14. Problēmas cēlonis - neliela gaisa pieplūde izplūdes sistēmā.
Kļūdas par eļļas spiedienu iemesls - nevis eļļas sūknis vai spiediena sensors, bet gan nemainīts eļļas filtrs (bija skaidri redzams, ka tas nav mainīts ļoti sen, kaut eļļa bija tikko mainīta).
CO katalizatori bija bojāti, jo bija pārrauta CCVV membrāna - eļļa lielos daudzumos nokļuva ieplūdē. Nenovēršot problēmas cēloni, ātri tiktu bojāti jaunie CO katalizatori.
Problēma ar sprauslām? Varbūt - aizdedzes sistēmu?
Pilna diagnostika norādīja uz specifisku 1.cilindra sprauslas defektu.
Maisījums pārāk bagāts? Un ko vainot šoreiz? Droseļvārstu (tas pieminēts kļūdas datos)? Nē, kļūdas atribūti apstiprina - droseļvārsts nav cēlonis! Šoreiz cēlonis bija CCVV membrāna. Bet, defekta cēlonis var būt arī palielināts degvielas spiediens (piem., N52; N46 sērijas dzinējiem). Savukārt, šīs problēmas cēlonis - aizsērējusi degvielas atpakaļgaitas padeve vai bojāts degvielas spiediena regulators.
VANOS pieprasītās un apstiprinātās pozīcijas nesakritība? Ir ''speciālisti'', kas nekavējoši maina visu VANOS mehānismu un pat sadales vārpstas. Patiesībā cēlonis var būt pat īslaiscīgas problēmas ar eļļas spiedienu. Izplatītākais defekta iemesls - vārsts.
Problēmas ar kontroles zondi? Tā jāmaina? Nē! Problēmas bija ar tekošu sprauslu, kuras dēļ - nekorekts maisījums, ko nespēja izkoriģēt DME.
Liess maisījums abās bankās! Jāmaina abas regulējošās zondes? Protams, nē! Jārisina problēmas ar gaisa piesūkšanu ieplūdes kolektorā!
Jāmaina HPFP? Nē! Kā redzams, problēma bijusi dzinēja starta brīdī, to var izsaukt tekoša sprausla, tekošs HPFP atpakaļgaitas vārsts, pazeminats LPFP sūkņa spiediens problēmas brīdī.
Un šoreiz? Spiediens tikai ap 60.000 hPa! Sūkņa defekts? Nē! Kā redzam, degmaisījums izplūdē ir stipri bagātināts, acīmredzot - spiediena sensora dati par spiedienu ir nekorekti.
Komentāri
Ierakstīt komentāru