N46. Problēmas ar droseli

Šis posts ir daļa no N46 dzinēja remonta. Izdalīju šo problēmu atsevišķi, jo šis gadījums labi parāda to, cik svarīgi ir veikt kvalitatīvu diagnostiku. Tikai pēc pareizas diagnostikas seko remonts.

Īss problēmas izklāsts. E90 ar N46 dzinēju, jau gadu pēc jauna auto iegādes KOMBI regulāri parādījās EML indikators, dzinējs samazināja jaudu. Dīleris veica diagnostiku, konstatēja - problēma esot droselē. Nomainīja droseli, situācija neuzlabojās. Jau pēc garantijas beigām klients par saviem līdzekļiem droseli nomainīja vēl divas reizes. Diemžēl, EML indikatrs regulāri turpināja spīdēt, DME atkārtoti ierakstīja kļūdas par droseli.
Meistaru pēdējās versijas - esot jāmaina DME un viss wireset.

Pieslēdzot INPA, konstatēju, ka ir kļūdas par droseles sensoru rādījumiem un references pozīciju. Kļūdas par sensoru rādījumiem atribūtos abu sensoru rādījumi bija identiski (0.32V; 0.46V). Acīmredzot, vismaz viena sensora rādījumi ir nekorekti (jo abi sensori veido krustveida līkni, to vērtības sakrīt tikai vienā punktā: 2.5V). Skaidrs, ka vispirms jāatrisina problēma ar sensoru rādījumiem - tie ir pamatu pamats.
Droseles problēmu gadījumā ISTA šim dzinējam piedāvā veikt voltage mērījumu vienam sensoram statiskam droseles stāvoklim vienā 'punktā'. Pilnīgi bezjēdzīgs testa veids: viena sensora fiksētas pozīcijas rādījums nesniedz patiesu ainu! Vēl vairāk - ne INPA, ne ISTA nerāda live data par abiem droseles sensoriem.
Attiecīgi - jāveic sensoru rādījumu mērījumi ar multimetru vai osciloskopu.

Atēlā: droseles pieslēgums

Droseles tests:
  • atvienoju gumijas gofru uz droseli, lai mehāniski varētu to (droseli) atvērt un aizvērt;
  • ieslēdzu aizdedzi, pieslēdzos secīgi pie Pin 1 un Pin 4 (attiecīgi: pirmais un otrais sensors);
  • atverot/aizverot droseli, pārliecinājos, vai sensoru rādījumi atbilst nepieciešamajiem.
Nekavējoši tika noteikts problēmas cēlonis: 1.sensora (pin 1) signāls regulāri pazuda! Acīmredzot, problēma bija mehāniskas dabas, jo signāls pazuda, pakustinot štekera kontaktu.

Izjaucot štekeri, tika pārbaudīts vada pieslēgums štekerim. Tas bija korekts.
Pārbaudot resistance starp Pin1 un barošanas Pin2, pārliecinājos, ka droseles sensoru pieslēgums pie štekera nav bojāts. Acīmredzot, problēma ir štekera kontaktā.
Interesanti, ka es biju pirmais, kurš pieslēdzās droseles vadiņiem - acīmredzot, neviens no iepriekšējiem 'meistariem' neuzskatīja par vajadzīgu to darīt. Sak - kļūdas par droseli - jāmaina drosele.

No BMW AG tika pasūtīti jauni kontakti (tie tika piegādāti ar pievienotiem ap 20 cm gariem vadiem). Nomainīju kontaktu, nodzēsu kļūdas, pārbaudīju droseles darbību. Problēma bija pazudusi.
Veicot bojātā Pin1 apskati mikroskopā:

secināju: divas no četrām elastīgajām plāksnītēm (kreisajā pusē) ir bojātas - tās ir atlocītas. Skaidri redzams, ka vidū starp šīm plāksnītēm ir 'šķirba' - tā nedrīkst būt.
Šobrīd vairs nav iespējams noteikt, vai kontakts tika bojāts, neuzmanīgi uzspraužot droseles štekeri, vai kādu citu iemeslu dēļ.
Būtiskākais: kvalificēta diagnostika aizņēma 10 minūtes. Kontakta nomaiņa: 10 minūtes. Diagnostika (pārbaude) pēc remonta: 10 minūtes, rezerves daļu cena - daži EUR.
Pēc klienta teiktā, viens no meistariem esot bez panākumiem darbojies pie šīs problēmas pilnu darba dienu; auto pie dīlera tika atstāts vairākas reizes uz vairākām dienām. Skaidrs, ka trīs droseļu nomaiņa un pašas droseles klientam izmaksāja daudzus simtus EUR. Turklāt - bez jebkāda progresa. Kaut bojāts bija kontakts pāris EUR vērtībā.


Attēlā: pēc-remonta pārbaude ar Micsig osciloskopu. 28M points liela atmiņa, Mega Zoom, Infi-Vision ļāva ātri un efektīvi pārliecināties, ka sensoru signāli ir korekti, to vērtības nav kļūdainas pat ne sekundes miljono daļu.
Šoreiz, diemžēl, neredzu attaisnojumu meistaru neveiksmīgajām diagnostikām - BMW AG sniegtā informācija par droseļu sensoru darbību ir plaši pieejama, droseles uzbūve un darbības princips - ļoti vienkāršs. 

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām