E90. DSC problēma

Šodien gadījās interesants diagnostikas gadījums. Auto īpašnieks sūdzējās, ka braucot ar ātrumu virs 70 km/h, reizēm esot problēmas ar ABS/DSC. KOMBI iedegoties atbilstošais simbols, auto sākot haotiski bremzēt, dzinējs samazinot jaudu.

Ar INPA apskatot kļūdu sarakstu, nācās konstatēt, ka viss ir kārtībā. Vismaz paša ABS/DSC moduļa izpratnē.





Nākošais solis - izbraukuma sesija ar live data novērošanu. Problēma tapa skaidra dažu minūšu laikā. Lūk, visu četru riteņu griešanās ātrumi izbraukuma laikā:


Kā redzam, visu riteņu ātruma sensori lasa datus, ātrumi ir aptuveni vienādi. Taču, kreisā/aizmugurējā riteņa ātruma lasījumi raustās (jittering) vairāk kā pārējiem riteņiem.
Šī raustīšanās arī ir iemesls ABS/DSC bloka darbības problēmām.
Kad vainīgais ritenis noskaidrots - viss ir daudz vienkāršāk: jāpārbauda riteņa ass aksiālā un radiālā brīvkustība, jāpārbauda ABS sensora wheel. Ja brīvkustības nav, sensora wheel ir labā kārtībā, jāmaina pats sensors.

Šī posta tēma - arī šis gadījums ietilpst to sadaļā, ko BMW AG dīlera centru speciālisti korekti saremontēt nevarētu. Kādēļ? BMW AG dīleru centros INPA izmantot nedrīkst. Savukārt, ISTA riteņu griešanās ātrumus rāda kā tikai (maza izmēra) cipariņus.
To, ka griešanās ātruma attēlojums bez bar neļauj atrast bojāto riteni, katrs var pārliecināties pats. Apskatam augstāk redzamo video, tā beigu daļu. Visu riteņu dati mainās pietiekoši strauji, pat aplūkojot datu izmaiņas vairākas reizes, netop skaidrs, kur varētu būt problēma.

  

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām