E87 apskate pērkot

Pēc pircēja lūguma apskatīju BMW E87.
VIN: WBAUE51010PZ20724

Auto aprīkots ar N43B20 dzinēju.

Satiekoties norunātajā vietā, auto izrāda patīkama sieviete. Auto esot mazs, bet ietilpīgs. Pārdošanas iemesls - viņa ļoti daudz braucot, vajagot ko ekonomiskāku.
Jau pirmais teikums manī raisa aizdomas. Auto norādīts 89.000 km nobraukums. Viņai auto esot 3 gadus. Pielietojot nedaudz matematikas zināšanu, top skaidrs, ka gada nobraukums sanāk ap/zem 10.000 km gadā. Dīvaini.
Šis auto esot ļoti ekonomisks. Patēriņš: 7 litri benzīna uz 100 km. Otra nesakritība.  Uz 10.000 km pie Latvijas degvielas cenām sanāk degvielā tērēt ap 800 EUR/gadā. Jeb 70 EUR mēnesī. Pieņemsim, ka ekonomisks dīzelis patērēs par litru degvielas (jauktajā ciklā) mazāk. Starpība ap 10 EUR mēnesī. Tādēļ tiek mainīts auto? Neizklausās loģiski.
Dzinējam esot veikta nepieciešamā apkope - nomainīta ķēde. Ko, lūdzu? 89.000 km nobraukums N43 sērijas dzinējam un jau mainīta ķēde? Acīmredzot, pārdevēja sāk pārcensties.
Jā, pagājušajā gadā, TA esot bijusi problēma ar atgāzēm, esot mainīts viens ļoti dārgs atgāzes sistēmas (gāzu kontroles) sensors, ieguldīti 700 EUR. Acīmredzot, viņa runā par NOx sensoru - neviens cits sensors atgāzu sistēmā nemaksā ne tuvu šai summai.

Pirms pieslēgt INPA/ISTA, veicu ātru auto vizuālu apskati.
Uzreiz top skaidrs - abi auto priekšējie spārni ir mainīti. Piedevām, mainīti kaktu servisā: skrūves - citā krāsā, 'nomuļļātas', katra savādāka. Izskatās, ka spārni nav krāsoti, bet gan veiksmīgi piemeklēti no tādas pašas krāsas auto. Pēc visa spriežot, tāds pats liktenis piemeklējis arī motora pārsegu ar visām eņģēm. Labā ziņa - lonžeroni nav būtiski cietuši, amortizatoru statnes un to metinājumu šuves - rūpnīcas darbs.
Interesanti, ka šāda 'remonta' gadījumā mērījumi ar krāsas biezuma mērītāju uzrādīs korektu krāsas slāņa biezumu, kaut auto patiesībā ir cietis avārijā!
Lukturi - izskatās, ka no 'šrota' paņemti paši dzeltenākie, tad Vasja ar iespējami lētākajiem risinājumiem pa 10 EUR 'nopulējis'. Skats diezgan skarbs.

Pieslēdzot INPA, nākas secināt:
NOx sensors turpina sūtīt visas iespējamās pašdiagnostikas kļūdas: 2AF2; 2AF4; 2AF6. Lai kā visi kritizētu šos sensoru, 50.000 km tie noteikti kalpo godam! Acīmredzot, stāsti par nomaiņu bija meli. Kad uz šo norādu auto īpašniecei - nē, nav pārsteigums. Nē, nav sašutums, sak - kā tā, ieguldīju ievērojamu summu remontā. Nē, nav stāstu par remonta un sensora garantiju. Nē, pat nav intereses - kā tā. Īpašniece man mēģina pierādīt, ka kļūdas taču neko nenozīmējot. Tās esot tikai jādzēš.
Ir ierakstīta (un ar aktīvu statusu - tiek apstiprināta visu laiku) kļūda par dzinēja cooling blinds - acīmredzot, pēc avārijas neviens nav pūlējies šo mezglu saremontēt.
Ir ierakstīta kļūda 30EA: par NOx katalizatora sindēšanos ar sēru. Vēl viens apstiprinājums tam, ka problēmas ar NOx sensoru nav uzradušās pēdējā laikā.

Apskatot dzinēja live data, nākas secināt: degvielas offset tipa adaptācijas nav apstiprinātas. Atverot eļļas uzpildes korķi, aizdomas apstiprinās - CCVV vārsts nav noslēdzies (tas ir bojāts), acīmredzot - tas ir iemesls neapstiprinātām offset adaptācijām. Esmu gatavs saderēt - dzinējs, startējot to aukstu, regulāri raustās (viena no 'neatrisināmajām' problēmām) - offset adaptācijas 'izkrīt' ārpus atļautā +/-30% koridora.

Pašsaprotami - dzinējs neizmanto Stratified charge, neveido nepieciešamās adaptācijas.
Turklāt, dēļ cooling blinds (un, iespējams, citiem iemesliem - arī par pārsimts EUR vērtu eļļas līmeņa un kvalitātes sensoru ir paliekošas kļūdas) dzinējs ieslēdzis Mapped mode (ar pazeminātu 80oC temperatūru). Šo abu iemeslu rezultātā - pilnīgi noteikti dzinēja degvielas patēriņš kombinētā ciklā ir lielāks. Bet, uz visu citu melu fona - šie jau ir sīkumi.
Low-pressure sistēmas spiediens - ar stipri palielinātu jittering. Acīmredzot, ir problēmas ar bākas degvielas sūkni.
Visas šīs problēmas (ar CCV vārstu, sūkni) pie 89.000 km nobraukuma? Dīvaini.
Kāpēc es minu iespējamās citas problēmas? Dzinējam (izskatās, ka arī citiem blokiem) tikko dzēstas visas kļūdas - arī tas šķiet diezgan aizdomīgi.
Jautāju īpašniecei - varbūt viņa pati vēlās pastāstīt, kas gadījās ar visu auto priekšējo daļu. Nē, ne miņas no pārsteiguma. Ne miņas no sašutuma. Sākumā sekoja garš stāsts, kā auto pirkts ideāls Vācijā pirms 3 gadiem (no pirmā īpašnieka), tad - tas jau neko nenozīmējot, tad - arī kļūdas atmiņā neko nenozīmējot, palēnām nonākot līdz - auto nav cietis nekādās avārijās. Pakāpeniski pieticīgā BMW lietotāja bija gatava pāriet uzbrukumā.
Dīvaini gan sanāk: auto ir S854A - Franču valodas pakotne. Auto, kas paredzēts Francijas tirgum, tiek pirkts Vācijā no pirmā īpašnieka: vācieša?

Man nebija esošā auto īpašnieka akcepts sīkākai izpētei (pajaukt salona apšuvumu, durvju ailas, u.t.t.), bet domāju, pārbaudot SRS esamību, atklātos ne pārāk patīkami jaunumi.
Un, skaidrs, ka auto dzinēja remontā jāiegulda ap 800 EUR pat situācijā, kad tiek izvēlēts NOXEM kā NOx sistēmas problēmu risinājums. Remonta tāme pārsniegs 3000 EUR slieksni, ja jaunais auto īpašnieks vēlēsies atjaunot NOx sistēmu tā, kā paredzējis ražotājs (jo būs jāmaina arī NOx katalizators un NOx sensors). Savukārt, ja šis remonts netiks veikts, palielināts degvielas patēriņš būs mazākā problēma. Dzinējs vibrēs, raustīsies, būs kļūdas par fuel trim, misfirēm, u.t.t.
Auto odometra rādījumi man izraisa pamatīgas šaubas, jeb arī - iespējams pēc CSNg ir mainīts arī dzinējs vai no diviem salipināts viens. Tas izskaidrotu stāstus par dārgo ķēdes remontu un CCVV bojājumu (tādā scenārijā: acīmredzot, dzinējam - donoram ir lielāks nobraukums). Skaidrs, ka - ja CSNg rezultātā tika bojāta dzinēja (vēl vairāk - 4 cilindru) priekšējā daļa - tā gluži nebija 'kosmētiskas dabas' sadursme.

Un vēl - ir kļūda par gaisa kondicioniera kompresora sajūgu. Neskatīju sīkāk (tas jau vairs nebija aktuāli), tikai piebildīšu: ņemot vērā visu iepriekšminēto, ar lielu iespējamību - ne tikai sajūgā problēma. Iespējams, ka CSNg rezultātā ir bijis bojāts arī AC radiators, sistēma nav uzpildīta. Turklāt, braucot ar nehermētisku sistēmu (nerunājot par demontētu radiatoru, piemēram), AC kontūrā nokļūst smiltis u.c. netīrumi - AC remonts pēc šādām situācijām ir ļoti dārgs.

Iespējams, ka - veicot dziļāku izpēti, atklātos vēl daudzi brīnumi. Šoreiz 15 minūšu laikā tapa skaidrs: šādas auto problēmas un pārdevējas melu daudzums nerosina šo auto iegādāies.
Šī posta morāle - cilvēki mēdz melot. Auto pārdevēji mēdz daudz melot. Neticiet viņiem, bet - pārbaudiet katru niansi paši.


Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām