Auto iegāde pēc foto

Šodien apskatīju vienu 1er E87, ko tā esošais īpašnieks bija iegādājies pēc foto. Viņš iegāja visiem zināmajā lielākajā internetā sastopamajā auto tirdzniecības vietnē, izvēlējās auto, kas viņam iepatikās (tas tika pārdots citā valstī), un.. Palūdza transporta kompānijai to atgādāt. Kā saprotu, auto tika pirkts kredītā, turklāt, kredīta devējs - nebanku organizācija (konkrētais - ar neadekvāti augstiem aizdevuma procentiem, piemēram, apmaksājot pirkumu 3gados, nākas samaksāt dubultu (!!!) summu).

Auto dzinējs nedarbojoties kā nākas - jā, tas spēcīgi raustās, vibrē, tukšgaita ir ļoti nestabila, dzinējs mēdz noslāpt. Pirms ķerties klāt N45 sērijas dzinējam, veicu ātru auto apskati.

Auto ārpuse liecina par nožēlojamu tā stāvokli. Abi priekšējie spārni un dzinēja pārsegs ir mainīti. Kreisās puses spārns - likts no cita auto, bet bijis deformēts - tas ir nekvalitatīvi remontēts (taisnots, špaktelēts) un slikti nokrāsots - jau manāma rūsa. Dzinēja pārsegs pēc nomaiņas nobīdīts par vismaz 5..7mm stiprinājuma vietās - tikai tā izdevies kaut aptuveni salāgot virsbūves elementus.
Vadītāja puses abas durvis nekvalitatīvi remontētas. Krāsojums ļoti nekvalitatīvs, durvīm bieza špaktelēšanas kārta, tā jau sākusi atlobīties un krist nost. Vadītāja durvīm pat salauzta dekoratīvā līste.
Atstarpes starp virsbūves elementiem - ļoti atšķirīgas.
Aizmugurējais šofera puses lukturis - ieplaisājis (lai izietu TA, tas būs jāmaina), priekšējie lukturi - arī, visticamākais, būs jāmaina, jo to stikli ir pavisam nolietojušies.
Labās puses durvis - abas iebuktētas, bet nav remontētas.
Auto pārkrāsotie elementi ir dažādās krāsās - acīmredzot, auto ir cietis vairākas reizes, pareizo krāsas toni meistariem īsti piemeklēt nav izdevies.

Attēlā - labās puses durvis. Iebuktētas




Vadītāja durvju mala. 'kvalitatīvs' remonts



Vadītāja durvju dekoratīvais elements



Logu apamzgātāja remonts. Apsildes uzlabojums



Aizmugurējā loga slotiņa un stikla stāvoklis



Aizmugures lukturis, šofera puse



Priekšējais lukturis, aizsargstienis, spārns



Dzinēja pārsegs, kreisā puse



Dzinēja pārsegs, labā puse



Kreisais spārns



Labais spārns



Nesošās konstrukcijas deformācija




Dzinēja telpa bijus spēcīgi deformēta. Ļoti nekvalitatīvi veikts vadītāja puses body skeleton remonts. Skaidri redzama arī nesošās konstrukcijas (lonžerona) deformācija, kas saremontēta ļoti pavirši. Visi elementi (spārni, pārsegs) nostiprināti pavirši, izmantojot vecas, aprūsējušas skrūves. Skrūvju caurumi vietām nav bijuši atbilstošajās vietās (jo auto karkass ir deformēts), tie palielināti - izlaužot caurumus lielākus.
Priekšējā stikla logu slotiņas nolietotas tik būtiski, ka ar metāla stiprinājumiem skrāpē stiklu. Loga apmazgāšanas elements 'saremontēts' ar izolācijas lentu. Aizmugures loga slotiņa demontēta, jo tās stiprinājumi arī bija skrāpējuši stiklu. Aizmugurējais stikls saskrāpēts tā, ka tas ir jāmaina. Labā ziņa - acīmredzot, slotiņas demontāžas brīdī tās vadības motorītis strādāja!

Auto borta dators signalizē par visiem iespējamajiem defektiem: SRS sistēmas defekts, problēmas ar visiem logiem (to aizvēršanas/atvēršanas mehānismiem), esot nepietiekams dzesēšanas, logu mazgāšanas šķidruma līmenis. Par eļļas līmeni ziņu nav - eļļas līmeņa un kvalitātes sensors ir bojāts.
Auto priekšējais panelis pārklāts ar ādas imitāciju. Tas izdarīts ļoti pavirši, ap ventilācijas lūkām pārsegs jau ir atlobījies. Šāds 'uzlabojums' veikts ar vienu iemeslu - lai nosegtu paneļa pasažiera SRS spilvena vietu. Bez liekām ilūzijām - pēc avārijas ESRS spilveni, jostu spriegotāji nav saremontēti. Stūres dekoratīvā (SRS spilvenu nosedzošā) daļa uzlikta pavirši.

Labās puses A statne


Nez kur pazudusi SRS uzlika


Panelis. Augstākā kvalitāte





Iekāpjot auto, ik pēc brīža monotoni atskan gonga signāls - auto informē par kārtējo defektu tā darbībā.
Durvju apšuvumi pie logu vadības slēdžiem nosegti ar 'karbona' uzlīmēm. Iespējams, ka attēlos, ko bija fotografējis pārdevējs, tie izskatījās pieņemami, bet klātienē redzams, ka šo 'uzlabojumu' veicis kāds 3 gadīgs bērns - rezultāts ir šausmīgs. Kāpēc tas darīts? acīmredzot, šo elementu pārklājums ir nodilis auto lietošanas laikā, lai šo defektu slēptu - veikta aplīmēšana.
Auto radio indikatora pikseļi nestrādā - nav pat iespējams nojaust, ko rāda displejs.

Pieslēdzot INPA auto dzinējam, tā atmiņā ir 9 (!!!) kļūdas - Bosch vadības blokam šāds kļūdu daudzums ir retums. Turklāt, tās uzradušās tikko - pirms īsa brītiņa auto dzinēju remontēt bija mēģinājis kāds cits speciālists, un, protams, kļūdas bija dzēstas.







Kopējā situācija ar dzinēju:
eļļas līmeņa un kvalitātes sensors - bojāts.
kartera ventilācijas vārsts - bojāts.
VANOS vārsti - ieķīlējuši. Nelīdzēja pat to pamatīga tīrīšana ultraskaņas vannā un ciklēšana (aktīva darbināšanas attīrīšanās veicināšanai). Acīmredzot, eļļas maiņas veiktas neregulāri.
vienas sadales vārpstas pozīcijas (pēc VANOS vārstu nomaiņas) - ārpus range par 5 grādiem;
otras sadales vārpstas pozīcija - nav nosakāma. Acīmredzot - vai nu sensora defekts, vai nekorekta vārpstas (vai zobgredzena) pozīcija.
visi cilindri nepārtraukti misfiro. Acīmredzot, sveču un aizdedzes spoļu stāvoklis - nožēlojams (dzinējs, visu cieņu - spēj uzturēt Stoihiometrisku degmaisījumu).
novērojama eļļas noplūde no visiem iespējamajiem blīvējumiem - subjektīvi dzinējs noteikti ir neatbilstošs tiem 200.000km, kas redzami odometrā.

Papildus visām problēmām neregulāri bija dzirdamas klaudzošas skaņas no dzinēja apakšdaļas - labākajā gadījumā: divmasu spararata būtiska leņķiskā brīvkustība, sliktākā - problēmas ar kloķvārpstu (šāles).

Jāatzīst, ka auto īpašnieks uzskatīja, ka sveces un aizdedzes spoles ir kas tik dārgs un/vai nenozīmīgs, ka nevajag pat pārbaudīt to tehnisko stāvokli (un no tālākas diagnostikas atteicās).

Pārējo auto blokus diagnostikas ietvaros pat neskatīju - manā vērtējumā šis auto, diemžēl, savu dzīvi ir beidzis un pirkt to - pilnīgi neadekvāts leēmums.

Šī posta sentence:
jebkurš auto pirms pirkšanas ir nopietni jāpārbauda klātienē;
jebkurā valstī (arī Eiropas pārtikušākajās valstīs) ir auto remontētāji, kas 'remontē' auto to pārdošanai (kas jau robežojas ar krāpšanu);
nopērkot lietotu auto, ir jārēķinās ar tā remonta izmaksām. Papildus - uzreiz pēc auto iegādes jāveic tā apkope: sveces (arī spoles, ja nepieciešamas), eļļas, filtru maiņa dzinējam un ātrumkārbai, ķēdes/siksnas maiņa, ja tas ir aktuāli konkrētajam dzinēja tipam.
Esošajā situācijā tika pārkāpti visi iepriekšminētie nosacījumi, kā rezultātā - ar auto nav iespējams pat pārvietoties, tas nespēj iziet TA, auto īpašniekam nav līdzekļu pat tik daudz, lai veiktu kvalitatīvu dzinēja diagnostiku, par remontu pat nerunājot. Šo situāciju raksturo vārds - strupceļš.

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām