Valvetronic un HVA. Part 2
Un visbeidzot - vēl viens arguments, kas nerunā par labu HVA.
Pirmajos divos attēlos: vārsta atvērums (shape). Melnā krāsā (A): ideālais vārsta atvērums tukšgaitā (0.4mm), sarkanā krāsā (B) un (C) - divi problemātiski gadījumi, kad defekta rezultātā vārsts atveras 0.3mm (t.i.: par 0.1mm mazāk kā vajadzētu).
Augšējā attēlā redzamais scenārijas būs, piemēram, liela ekscentriskās vārpstas nodiluma gadījumā. Ekscentriskā vārpsta darbojas kā reizinātājs (multiplier) sadales vārpstai - tādēļ vārsta atvēršanās shape (B) paliek nemainīgs - to nosaka sadales vārpsta, mainās vārsta atvēruma amplitūda.
Līdzīga situācija būs arī, piemēram, Intermediate lever apakšējās daļas (daļa, kas saskaras ar Roller cam follower) izdiluma gadījumā. Šoreiz - jo lielāks vārsta atvērums, jo spēcīgāk spiež tā atspere, jo lielāka berze, jo lielāks nodilums konkrētajā Intermediate lever punktā. Protams, situāciju novienkāršoju - neņemam vērā vārsta un tā atsperes mehānisko inerci. Taču, tendences ir skaidras.
Pilnīgi cita situācija ir tad, ja HVA ir brīvkustība (vidējais attēls). Tad vārsts atveras, kā redzams (C) - samazinās ne tikai vārsta maksimālais atvērums, bet aizkavējas vārsta atvēršanās brīdis un pilnīga noslēgšanās iestājas ātrāk!
Trešajā attēlā salīdzinātas B un C shape.
Domāju, pat tikai uzmetot paviršu skatu attēliem, ir skaidrs, ka otrajā gadījumā (HVA defekts) problēmas ar cilindra piepildījumu būs lielākas! Tātad - pie tās pašas vārsta gājiena atšķirības otrajā gadījumā cilindra piepildījums būtiski pasliktināsies! Šī nianse vēl vairāk paaugstina jau tā ļoti augstās prasības pret HVA un ir vēl viens apstāklis, kas man saka - HVA ir galvenais vaininieks Valveronic problēmu gadījumos!
Augšējā attēlā redzamais scenārijas būs, piemēram, liela ekscentriskās vārpstas nodiluma gadījumā. Ekscentriskā vārpsta darbojas kā reizinātājs (multiplier) sadales vārpstai - tādēļ vārsta atvēršanās shape (B) paliek nemainīgs - to nosaka sadales vārpsta, mainās vārsta atvēruma amplitūda.
Līdzīga situācija būs arī, piemēram, Intermediate lever apakšējās daļas (daļa, kas saskaras ar Roller cam follower) izdiluma gadījumā. Šoreiz - jo lielāks vārsta atvērums, jo spēcīgāk spiež tā atspere, jo lielāka berze, jo lielāks nodilums konkrētajā Intermediate lever punktā. Protams, situāciju novienkāršoju - neņemam vērā vārsta un tā atsperes mehānisko inerci. Taču, tendences ir skaidras.
Pilnīgi cita situācija ir tad, ja HVA ir brīvkustība (vidējais attēls). Tad vārsts atveras, kā redzams (C) - samazinās ne tikai vārsta maksimālais atvērums, bet aizkavējas vārsta atvēršanās brīdis un pilnīga noslēgšanās iestājas ātrāk!
Trešajā attēlā salīdzinātas B un C shape.
Domāju, pat tikai uzmetot paviršu skatu attēliem, ir skaidrs, ka otrajā gadījumā (HVA defekts) problēmas ar cilindra piepildījumu būs lielākas! Tātad - pie tās pašas vārsta gājiena atšķirības otrajā gadījumā cilindra piepildījums būtiski pasliktināsies! Šī nianse vēl vairāk paaugstina jau tā ļoti augstās prasības pret HVA un ir vēl viens apstāklis, kas man saka - HVA ir galvenais vaininieks Valveronic problēmu gadījumos!
Komentāri
Ierakstīt komentāru