Rough run menu
Šis bloga ieraksts bija veltīts tēmai - kā īsti strādāt ar Rough run datiem, kā šī informācija mums var palīdzēt darbā.
Tiesa gan, skarbā realitāte ieviesa savas korekcijas. Es biju plānojis apskatīt gan ISTA, gan INPA sniegto informāciju, bet...
Sākšu ar pamatlietām: Rough run dati parāda katra cilindra mehānisko efektivitāti. DME, mērot flywheel momentāno ātrumu, mēra katra sadegšanas cikla efektivitāti un, zinot, kurā tieši cilindrā tajā mirklī degviela sadeg, māk izrēķināt konkrētā cilindra relatīvo (salīdzinot ar citiem cilindriem) pienesumu kopējā darbā.
Rough run dati tiek mērīti tukšgaitā un mazu apgriezienu diapazonā. Interesanti, ka INPA pārtrauc Rough run datu attēlošanu, tiklīdz DME apstiprina, ka vairs nav idle režīms, savukārt ISTA (no Main menu) turpina datus attēlot arī lielākiem apgriezieniem (līdz 1500 .. 2000 RPM).
Parasti DME mēra laiku - cik ilgs laiks paiet, kamēr flywheel veic katram cilindram atvēlēto sektoru, tādēļ parasti palielināta (>0) Rough run vērtība nozīmē - spararats griezies lēnāk: cilindra veiktspēja ir pazemināta, savukārt samazināta Rough run vērtība nozīmē - flywheel ir griezies ātrāk, cilindra mehāniskā efektivitāte ir palielināta. Es apzināti lietoju 'parasti', jo ne DME, ne INPA/ISTA izstrādātājs negarantē tieši šādu interpretāciju.
Vēl vairāk - lai situāciju papildus sarežģītu, iespējams, ka datora ekrānā redzamā cilindru numerācija neatbilst tai, kādu sagaidam.
Mēs esam pieraduši, ka cilindrus numurē, sākot no 1.mā, tam seko 2.; tad 3., u.t.t. Un, piemēram, rindas dzinējiem numerāciju sāk no auto priekšpuses.
Savukārt, DME cilindri parasti ir numurēti pēc to firing order. Kāpēc? Tā vienkāršāk (loģiskāk) veidot visu programmatūras darbības uzbūvi.
Attiecīgi - uzdevums 'pareizi uz datora ekrāna izkārtot cilindrus' gulstas uz diagnostikas software (mūsu gadījumā: ISTA/INPA) pleciem.
Ko darīt situācijā, kad, piemēram, DME ir paredzēts gan 4, gan 6 cilindru vadībai (piemēram, MSD80)? ISTA nolasa visu informāciju par auto konfigurāciju un izvēlas pareizo cilindru secību (vai vismaz - tā vajadzētu rīkoties dīlera līmeņa programmatūrai).
INPA izmanto vienu un to pašu skriptu gan N43, gan N53 sērijas dzinējiem - 'bardaks' ar cilindru attēlošanu ir garantēts - ir menu, kur N43 sērijas dzinēju cilindru secība neatbilst ne firing, ne placement secībai!
Un visbeidzot - esmu identificējis gadījumus, kad (acīmredzot, cilvēciska faktora/kļūdas rezultātā) cilindru secība pat N52 sērijas dzinējiem neatbilst ne firing, ne placement secībai!
Par ko ir šis posts?
Pirmkārt - lai novērtētu, kura cilindra darbība ir traucēta (mazefektīva), vispirms ir jāsaprot (jānoskaidro), kā dati tiek attēloti (mazāka efektivitāte ir virs 0 palielināts vai zem 0 samazināts rādījums) un jāsaprot, kā numurēti cilindri.
Ikdienā es lietoju INPA dzinēju darbības analīzei. INPA sniedz daudz (desmitiem reižu vairāk) informācijas, salīdzinot ar ISTA.
Taču, saprotot, ka dīleru centros nav pieejama INPA, kā arī - ir diagnostikas komplekti (ICOM), kuri strādā tikai ar ISTA, nolēmu padarboties arī ar šo - oficiālo rīku.
Īsā versija - es nesaprotu, kā BMW AG saviem diagnostikas speciālistiem var piedāvāt rīku, kuram vairāku gadu garumā nav izlabotas rupjas kļūdas? Kā var piedāvāt diagnostikas rīku, kuram nestrādā pamata funkcionalitāte?
Piemēram, ISTA D, versija 3.51.13, izmantojot MSD80 diagnostikas moduli:
a) mēģinot atslēgt 1.mā cilindra sprauslu, menu rāda, ka sprausla tiek atslēgta, taču reāli tas netiek izdarīts;
b) mēģinot atslēgt 2. vai 3. cilindra sprauslas - kāda no tām tiek atslēgta, taču - mēģinot atslēgt 4. - 6.cilindra sprauslas, parādās kļūdas paziņojums;
c) pat, ja tiek sekmīgi atslēgta kāda cilindra sprausla, Rough run dati NAV apskatāmi, t.i.: ja tie bija izvēlēti apskatei, šī izvēle tiek atcelta, atkārtoti izvēlēties Rough run datu apskati (kamēr atslēgta sprausla) nav iespējams;
d) kamēr atslēgta kāda sprausla, nav iespējas iziet no DME menu, lai izvēlētos Smoothness menu no Service sadaļas (Main menu ekrāna augšpusē).
Man ir jautājums BMW AG - ja es nevar apskatīt Rough run, Lambda vertības, u.c. informāciju, kamēr tiek trigerēts kāds komponents, tad - KĀDA jēga no šīs trigerēšanas? Kāda jēga vienkārši atslēgt sprauslu? Turklāt, šī datu aplūkošana ir atslēgta speciāli - INPA ļauj aplūkot iepriekšminētos datus, ja kāda cilindra sprausla tiek atslēgta.
Lūk, screenshots no konkrētās ISTA D versijas:
1. Menu apgalvo, ka sprausla atslēgta, taču dzinējs strādā kā iepriekš; kā redzam, iespēja iziet no ECU call-up menu ir izslēgta;
2. Kļūdas paziņojums, kad mēģina atslēgt 4. - 6.cilindru.
Acīmredzot, BMW AG dīlera centra spciālisti šo Rough run menu izmanto.. īsti nezinu kam un kā; acīmredzot, paša BMW AG inženieri ISTA neizmanto savām vajadzībām - tikai tā varu izskaidrot šādas: fundamentālas koda un loģikas kļūdas!
Bet, atgriežoties pie Rough run datiem.
ISTA: tā kā šim rīkam cilindru atslēgšana nedarbojas, lai noskaidrotu, kā interpretējami Rough tun dati, jārīkojas sekojoši:
a) atveram ECU call-up menu, izvēlamies Rough run datus apskatei;
b) noņemam dekoratīvo vārstu vāku, uz īsu brītiņu (dažām sekundēm) atvienojam 1.mā cilindra aizdedzes spoli;
c) novērojam Rough run mērījumus 1.ajam clindram (lai kāda būtu cilindru attēlošanas secība, 1.mais cilindrs vienmēr būs 1.mās bankas 1.mais cilindrs).
Mani novērojumi liecina, ka ISTA parasti datus interpretē sekojoši:
a) palielināta mehāniskā efektivitāte: rādījuma <0;
b) samazināta mehāniskā efektivitāte: rādījums >0.
Uzmanību: ISTA attēlotie Rough run dati:
a) kas tiek attēloti ECU call-up menu, pēc vērtības sakrīt ar datiem, ko attēlo INPA;
b) kas tiek attēloti no Main menu (Service function..) rāda 100/256 reizes palielinātas vērtības - tās var izkrist ārpus min/max range (+/-200 vienības).
Diemžēl, daudzu DME versiju Rough run dati (pie 0 efektivitātes) pārsniedz ISTA Main menu attēlotos attēlojamo range (-200 .. +200), kas nozīmē - diemžēl, nav izrēķināms, kāda efektivitāte atbilst, piemēram +/-5% range.
Īsais secinājums - ISTA (Main menu: Vehicle management/Service function) NAV piemērots Rough run datu analīzei.
Attēlā: ISTA Rough run dati (ECU call-up menu).
INPA Rough run datu analīze.
Arī INPA parasti rāda līdzīgu Rough run datu 'polaritāti' - samazināta cilindra efektivitāte tiek attēlota ar >0 datu vērtību.
Atvienojot 1.mā cilindra aizdedzes spoli, var redzēt, kādu vērtību INPA rāda tad, ja cilindra efektivitāte ir 0. Šī vērtība var būtiski atšķirties dažādām DME versijām!
Piemēram, ir versijas, kur 0 vērtību INPA rāda ap +8.0 vienības; ir versijas, kur 0 vērtībai atbildīs +0.2.
Attiecīgi - var novērtēt, kāda vertība atbildīs cilindriem, ja tie strādās ar +/-5% nevienmērību. Pirmajā gadījumā tas būs: +/-0.4; otrajā: +/-0.01.
Šo aprēķinu ir svarīgi veikt - dažādām software relīzēm Rough run datu absolūtās vērtības atšķiras pat 100(!!!) reizes - tādēļ, runājot par Rough run, es nekad neminu absolūtās vērtības (bez piesaistes pie 0 efektivitātes tās nesniegs nekādu informāciju).
Kad ir skaidra Rough run datu 'polaritāte' un mērogs, jānoskaidro - kādā secībā numurēti cilindri. Ja konkrētais INPA loader tiek izmantots pirmo reizi, lietderīgi ir pārbaudīt VISU cilindru secību, pa vienam (uz dažām sekundēm) atslēdzot to aizdedzes spoles un novērojot Rough run datus.
Protams, ja attiecīgais INPA loader tiek izmantots atkārtoti, cilindru secību pārbaudīt nav nepieciešams - atliek ielūkoties savā piezīmju blociņā (ja tāds ir), vai atsaukt atmiņā.
Uzmanību: INPA piedāvā (un parasti šis menu strādā, atšķirībā no ISTA) cilindru (sprauslu) atslēgšanu. Kad zināma cilindru secības attēlošana (konkrētajam loader) datora ekrānā, var pārbaudīt, kādā secībā tiek attēloti dati cilindru atslēgšanas menu. Procedūra vienkārša - atkal, pa vienam atslēdzam cilindrus un pēc Rough run datiem pārbaudam, kādā secībā tie tiek atslēgti. Un atkal - vēlams: rezultātu pierakstīt piezīmju blociņā - piezīmes noderēs nākošajās diagnostikas sesijās.
Kad zināmas pamatlietas:
a) Rough run datu 'polaritāte';
b) Rough run datu vērtība, kas atbilst 0 efektivitātei;
c) cilindru attēlojuma secība Rough run menu INPA/ISTA;
d) cilindru attēlojuma secība cilindru sprauslu atslēgšanas menu (ja tas strādā);
varam novērtēt katra cilindra mehānisko efektivitāti!
Vēl vairāk - varam mēģināt atrast tekošu sprauslu, pa vienam atslēdzot cilindrus un novērtējot Lambda, ko reportē platjoslas Lambda zondes - vairāk informācjas šeit.
Piemērs:
Atslēdzot pirmo cilindru, tā Rough run dati uzrādīja +7.0 vienības. Secinājumi:
a) samazināta efektivitāte: palielināta (>0) Rough run vērtība;
b) 0 vērtībai atbilst +7.0 vienības; +/-5% koridors atbilst ap +/-0.35 vienībām;
c) pārbaudot, tika konstatēts - dati tiek attēloti firing order (1/5/3/6/2/4) secībā.
Kā redzam, piemēram:
a) 2.cilindra (pēc firing order) = 5.cilindra (pēc placement) efektivitāte ir ap -13%;
b) 4.cilindra (pēc firing order) = 6.cilindra (pēc placement) efektivitāte ir ap +5%;
b) 6.cilindra (pēc firing order) = 4.cilindra (pēc placement) efektivitāte ir ap +10%.
Piedevām - tieši 2.bankas Lambda zonde uzrāda nedaudz bagātu maisījumu (U<2.00V = Lambda ap 0.99) - acīmredzot, tieši otrajā bankā ir kādas problēmas ar degvielas sadalījumu starp cilindriem.
Pēc pieredzes varu teikt: ap +/-5% efektivitātes jittering ir normāls rādījums lietotam dzinējam. Šī ir maza atšķirība starp cilindru efektivitāti un subjektīvi dzinējs darbojas ļoti izlīdzināti (nav novērojama nekāda paliekoša vibrācija).
Aptuveni +/-5% ir tas slieksnis, kas kā paliekoša (neizkompensēta atšķirība) ir pieņemama dzinējiem ar Valvetronic (MSD80 tipa DME darbojas nedaudz atšķirīgi - tie cenšas panākt pilnīgu cilindru savstarpējo efektivitātes atšķirību izkompensēšanu - šiem DME Rough run dati regulāri maina 'polaritāti', t.i.: tiecas uz '0', ja DME darbojas pilnas funkcionalitātes režīmā).
Piezīme: INPA menu apakšējā daļā redzams flywheel adaptāciju statuss. INPA Rough run menu flywheel adaptāciju statusa learnbit (Status: Segmentadaption) jābūt iekrāsotam - tikai tad cilindru Rough run dati uzrādīs korektas vērtības! Ja learnbit nav iekrāsots, veikt bremzēšanu ar dzinēju overrun mode (4.ātrums no 100..110km/h) vismaz 5 sekundes - kamēr iekrāsojas learnbit.
ISTA neuzrāda flywheel adaptāciju statusu - diemžēl, nenoadaptēts flywheel var būt viens no iemesliem, kādēļ ISTA uzrāda nekorektus Rough run datus.
Tiesa gan, skarbā realitāte ieviesa savas korekcijas. Es biju plānojis apskatīt gan ISTA, gan INPA sniegto informāciju, bet...
Sākšu ar pamatlietām: Rough run dati parāda katra cilindra mehānisko efektivitāti. DME, mērot flywheel momentāno ātrumu, mēra katra sadegšanas cikla efektivitāti un, zinot, kurā tieši cilindrā tajā mirklī degviela sadeg, māk izrēķināt konkrētā cilindra relatīvo (salīdzinot ar citiem cilindriem) pienesumu kopējā darbā.
Rough run dati tiek mērīti tukšgaitā un mazu apgriezienu diapazonā. Interesanti, ka INPA pārtrauc Rough run datu attēlošanu, tiklīdz DME apstiprina, ka vairs nav idle režīms, savukārt ISTA (no Main menu) turpina datus attēlot arī lielākiem apgriezieniem (līdz 1500 .. 2000 RPM).
Parasti DME mēra laiku - cik ilgs laiks paiet, kamēr flywheel veic katram cilindram atvēlēto sektoru, tādēļ parasti palielināta (>0) Rough run vērtība nozīmē - spararats griezies lēnāk: cilindra veiktspēja ir pazemināta, savukārt samazināta Rough run vērtība nozīmē - flywheel ir griezies ātrāk, cilindra mehāniskā efektivitāte ir palielināta. Es apzināti lietoju 'parasti', jo ne DME, ne INPA/ISTA izstrādātājs negarantē tieši šādu interpretāciju.
Vēl vairāk - lai situāciju papildus sarežģītu, iespējams, ka datora ekrānā redzamā cilindru numerācija neatbilst tai, kādu sagaidam.
Mēs esam pieraduši, ka cilindrus numurē, sākot no 1.mā, tam seko 2.; tad 3., u.t.t. Un, piemēram, rindas dzinējiem numerāciju sāk no auto priekšpuses.
Savukārt, DME cilindri parasti ir numurēti pēc to firing order. Kāpēc? Tā vienkāršāk (loģiskāk) veidot visu programmatūras darbības uzbūvi.
Attiecīgi - uzdevums 'pareizi uz datora ekrāna izkārtot cilindrus' gulstas uz diagnostikas software (mūsu gadījumā: ISTA/INPA) pleciem.
Ko darīt situācijā, kad, piemēram, DME ir paredzēts gan 4, gan 6 cilindru vadībai (piemēram, MSD80)? ISTA nolasa visu informāciju par auto konfigurāciju un izvēlas pareizo cilindru secību (vai vismaz - tā vajadzētu rīkoties dīlera līmeņa programmatūrai).
INPA izmanto vienu un to pašu skriptu gan N43, gan N53 sērijas dzinējiem - 'bardaks' ar cilindru attēlošanu ir garantēts - ir menu, kur N43 sērijas dzinēju cilindru secība neatbilst ne firing, ne placement secībai!
Un visbeidzot - esmu identificējis gadījumus, kad (acīmredzot, cilvēciska faktora/kļūdas rezultātā) cilindru secība pat N52 sērijas dzinējiem neatbilst ne firing, ne placement secībai!
Par ko ir šis posts?
Pirmkārt - lai novērtētu, kura cilindra darbība ir traucēta (mazefektīva), vispirms ir jāsaprot (jānoskaidro), kā dati tiek attēloti (mazāka efektivitāte ir virs 0 palielināts vai zem 0 samazināts rādījums) un jāsaprot, kā numurēti cilindri.
Ikdienā es lietoju INPA dzinēju darbības analīzei. INPA sniedz daudz (desmitiem reižu vairāk) informācijas, salīdzinot ar ISTA.
Taču, saprotot, ka dīleru centros nav pieejama INPA, kā arī - ir diagnostikas komplekti (ICOM), kuri strādā tikai ar ISTA, nolēmu padarboties arī ar šo - oficiālo rīku.
Īsā versija - es nesaprotu, kā BMW AG saviem diagnostikas speciālistiem var piedāvāt rīku, kuram vairāku gadu garumā nav izlabotas rupjas kļūdas? Kā var piedāvāt diagnostikas rīku, kuram nestrādā pamata funkcionalitāte?
Piemēram, ISTA D, versija 3.51.13, izmantojot MSD80 diagnostikas moduli:
a) mēģinot atslēgt 1.mā cilindra sprauslu, menu rāda, ka sprausla tiek atslēgta, taču reāli tas netiek izdarīts;
b) mēģinot atslēgt 2. vai 3. cilindra sprauslas - kāda no tām tiek atslēgta, taču - mēģinot atslēgt 4. - 6.cilindra sprauslas, parādās kļūdas paziņojums;
c) pat, ja tiek sekmīgi atslēgta kāda cilindra sprausla, Rough run dati NAV apskatāmi, t.i.: ja tie bija izvēlēti apskatei, šī izvēle tiek atcelta, atkārtoti izvēlēties Rough run datu apskati (kamēr atslēgta sprausla) nav iespējams;
d) kamēr atslēgta kāda sprausla, nav iespējas iziet no DME menu, lai izvēlētos Smoothness menu no Service sadaļas (Main menu ekrāna augšpusē).
Man ir jautājums BMW AG - ja es nevar apskatīt Rough run, Lambda vertības, u.c. informāciju, kamēr tiek trigerēts kāds komponents, tad - KĀDA jēga no šīs trigerēšanas? Kāda jēga vienkārši atslēgt sprauslu? Turklāt, šī datu aplūkošana ir atslēgta speciāli - INPA ļauj aplūkot iepriekšminētos datus, ja kāda cilindra sprausla tiek atslēgta.
Lūk, screenshots no konkrētās ISTA D versijas:
1. Menu apgalvo, ka sprausla atslēgta, taču dzinējs strādā kā iepriekš; kā redzam, iespēja iziet no ECU call-up menu ir izslēgta;
2. Kļūdas paziņojums, kad mēģina atslēgt 4. - 6.cilindru.
Acīmredzot, BMW AG dīlera centra spciālisti šo Rough run menu izmanto.. īsti nezinu kam un kā; acīmredzot, paša BMW AG inženieri ISTA neizmanto savām vajadzībām - tikai tā varu izskaidrot šādas: fundamentālas koda un loģikas kļūdas!
Bet, atgriežoties pie Rough run datiem.
ISTA: tā kā šim rīkam cilindru atslēgšana nedarbojas, lai noskaidrotu, kā interpretējami Rough tun dati, jārīkojas sekojoši:
a) atveram ECU call-up menu, izvēlamies Rough run datus apskatei;
b) noņemam dekoratīvo vārstu vāku, uz īsu brītiņu (dažām sekundēm) atvienojam 1.mā cilindra aizdedzes spoli;
c) novērojam Rough run mērījumus 1.ajam clindram (lai kāda būtu cilindru attēlošanas secība, 1.mais cilindrs vienmēr būs 1.mās bankas 1.mais cilindrs).
Mani novērojumi liecina, ka ISTA parasti datus interpretē sekojoši:
a) palielināta mehāniskā efektivitāte: rādījuma <0;
b) samazināta mehāniskā efektivitāte: rādījums >0.
Uzmanību: ISTA attēlotie Rough run dati:
a) kas tiek attēloti ECU call-up menu, pēc vērtības sakrīt ar datiem, ko attēlo INPA;
b) kas tiek attēloti no Main menu (Service function..) rāda 100/256 reizes palielinātas vērtības - tās var izkrist ārpus min/max range (+/-200 vienības).
Diemžēl, daudzu DME versiju Rough run dati (pie 0 efektivitātes) pārsniedz ISTA Main menu attēlotos attēlojamo range (-200 .. +200), kas nozīmē - diemžēl, nav izrēķināms, kāda efektivitāte atbilst, piemēram +/-5% range.
Īsais secinājums - ISTA (Main menu: Vehicle management/Service function) NAV piemērots Rough run datu analīzei.
Attēlā: ISTA Rough run dati (ECU call-up menu).
INPA Rough run datu analīze.
Arī INPA parasti rāda līdzīgu Rough run datu 'polaritāti' - samazināta cilindra efektivitāte tiek attēlota ar >0 datu vērtību.
Atvienojot 1.mā cilindra aizdedzes spoli, var redzēt, kādu vērtību INPA rāda tad, ja cilindra efektivitāte ir 0. Šī vērtība var būtiski atšķirties dažādām DME versijām!
Piemēram, ir versijas, kur 0 vērtību INPA rāda ap +8.0 vienības; ir versijas, kur 0 vērtībai atbildīs +0.2.
Attiecīgi - var novērtēt, kāda vertība atbildīs cilindriem, ja tie strādās ar +/-5% nevienmērību. Pirmajā gadījumā tas būs: +/-0.4; otrajā: +/-0.01.
Šo aprēķinu ir svarīgi veikt - dažādām software relīzēm Rough run datu absolūtās vērtības atšķiras pat 100(!!!) reizes - tādēļ, runājot par Rough run, es nekad neminu absolūtās vērtības (bez piesaistes pie 0 efektivitātes tās nesniegs nekādu informāciju).
Kad ir skaidra Rough run datu 'polaritāte' un mērogs, jānoskaidro - kādā secībā numurēti cilindri. Ja konkrētais INPA loader tiek izmantots pirmo reizi, lietderīgi ir pārbaudīt VISU cilindru secību, pa vienam (uz dažām sekundēm) atslēdzot to aizdedzes spoles un novērojot Rough run datus.
Protams, ja attiecīgais INPA loader tiek izmantots atkārtoti, cilindru secību pārbaudīt nav nepieciešams - atliek ielūkoties savā piezīmju blociņā (ja tāds ir), vai atsaukt atmiņā.
Uzmanību: INPA piedāvā (un parasti šis menu strādā, atšķirībā no ISTA) cilindru (sprauslu) atslēgšanu. Kad zināma cilindru secības attēlošana (konkrētajam loader) datora ekrānā, var pārbaudīt, kādā secībā tiek attēloti dati cilindru atslēgšanas menu. Procedūra vienkārša - atkal, pa vienam atslēdzam cilindrus un pēc Rough run datiem pārbaudam, kādā secībā tie tiek atslēgti. Un atkal - vēlams: rezultātu pierakstīt piezīmju blociņā - piezīmes noderēs nākošajās diagnostikas sesijās.
Kad zināmas pamatlietas:
a) Rough run datu 'polaritāte';
b) Rough run datu vērtība, kas atbilst 0 efektivitātei;
c) cilindru attēlojuma secība Rough run menu INPA/ISTA;
d) cilindru attēlojuma secība cilindru sprauslu atslēgšanas menu (ja tas strādā);
varam novērtēt katra cilindra mehānisko efektivitāti!
Vēl vairāk - varam mēģināt atrast tekošu sprauslu, pa vienam atslēdzot cilindrus un novērtējot Lambda, ko reportē platjoslas Lambda zondes - vairāk informācjas šeit.
Piemērs:
Atslēdzot pirmo cilindru, tā Rough run dati uzrādīja +7.0 vienības. Secinājumi:
a) samazināta efektivitāte: palielināta (>0) Rough run vērtība;
b) 0 vērtībai atbilst +7.0 vienības; +/-5% koridors atbilst ap +/-0.35 vienībām;
c) pārbaudot, tika konstatēts - dati tiek attēloti firing order (1/5/3/6/2/4) secībā.
Kā redzam, piemēram:
a) 2.cilindra (pēc firing order) = 5.cilindra (pēc placement) efektivitāte ir ap -13%;
b) 4.cilindra (pēc firing order) = 6.cilindra (pēc placement) efektivitāte ir ap +5%;
b) 6.cilindra (pēc firing order) = 4.cilindra (pēc placement) efektivitāte ir ap +10%.
Piedevām - tieši 2.bankas Lambda zonde uzrāda nedaudz bagātu maisījumu (U<2.00V = Lambda ap 0.99) - acīmredzot, tieši otrajā bankā ir kādas problēmas ar degvielas sadalījumu starp cilindriem.
Pēc pieredzes varu teikt: ap +/-5% efektivitātes jittering ir normāls rādījums lietotam dzinējam. Šī ir maza atšķirība starp cilindru efektivitāti un subjektīvi dzinējs darbojas ļoti izlīdzināti (nav novērojama nekāda paliekoša vibrācija).
Aptuveni +/-5% ir tas slieksnis, kas kā paliekoša (neizkompensēta atšķirība) ir pieņemama dzinējiem ar Valvetronic (MSD80 tipa DME darbojas nedaudz atšķirīgi - tie cenšas panākt pilnīgu cilindru savstarpējo efektivitātes atšķirību izkompensēšanu - šiem DME Rough run dati regulāri maina 'polaritāti', t.i.: tiecas uz '0', ja DME darbojas pilnas funkcionalitātes režīmā).
Piezīme: INPA menu apakšējā daļā redzams flywheel adaptāciju statuss. INPA Rough run menu flywheel adaptāciju statusa learnbit (Status: Segmentadaption) jābūt iekrāsotam - tikai tad cilindru Rough run dati uzrādīs korektas vērtības! Ja learnbit nav iekrāsots, veikt bremzēšanu ar dzinēju overrun mode (4.ātrums no 100..110km/h) vismaz 5 sekundes - kamēr iekrāsojas learnbit.
ISTA neuzrāda flywheel adaptāciju statusu - diemžēl, nenoadaptēts flywheel var būt viens no iemesliem, kādēļ ISTA uzrāda nekorektus Rough run datus.
Komentāri
Ierakstīt komentāru