N46. Arī tā gadās.

Problēmas simptomi: paliekoša vibrācija tukšgaitā un braucot, samazināta dzinēja jauda.
Tajā pat laikā: bez īpašām problēmām dzinējs spēj uzturēt Stoihiometrisku maisījumu, kontroles zondu rādījumi - korekti.
Ar ieslēgtu Valvetronic Rough run dati uzrāda ap +4.0 .. +5.0 vienības 4.tajam cilindram. Pie pilnīgi atslēgta 4.tā cilindra: +8.0 vienības. Secinājums: 4.tā cilindra mehāniskā efektivitāte ir samazināta par vismaz 50%.
Kompresijas pārbaude problēmu neuzrādīja.
Dzinējs izmanto Valvetronic, reizēm tiek ierakstītas kļūdas par 3.cilindra misfire. Sveces, spoles, sprauslas maiņa 3.cilindram pozitīvu efektu nebija devusi. Arī 4.cilindra sprauslas maiņa (samainot to ar 3.cilindru) - bez uzlabojumiem.

Noņemot vārstu vāku, atklājās sekojoša aina:
Kā redzams, Roller cam follower ir sasists, Intermediate lever Ramp daļa - bojāta, HVA - 'uzsprādzis'.
Skaidrs, ka konkrētais 4.cilindra vārsts visu laiku bija aizvērts. Tātad, 4.cilindra ieplūdes trakta laukums bja tikai puse no plānotā (salīdzinot ar citiem cilindriem).
Interesantākais ir tas, ka:
  • DME spēja uzturēt Stoihiometrisku maisījumu, t.i.: pat ap 50% mehāniskā efektivitāte nav šķērslis;
  • neskatoties uz tik milzīgu mehāniskās efektiviātes un, attiecīgi - Lambda atšķirību starp cilindriem: tukšgaitā misfire nebija novērojami;
  • neskatoties uz tādu defektu, šis dzinējs izmantoja Valvetronic.
Domāju, ka šis ir ļoti labs piemērs tam, ka Valvetronic NAV vainojams, ja dzinēja tukšgaita raustās un apliecinājums tam, ka pat pamatīgu mehānisku problēmu gadījumā DME spēj 'izvilkt' maksimāli korektu dzinēja darbību.

Piedevām: bezValvetronic režīmā (tukšgaitā, aplūkojot Rough run datus) šis defekts būtiski samazinājās. Iemesls šādai situācijai ir sekojošs:
  • Valvetronic izmantošanas gadījumā (vārstu mazu atvērumu režīmos, piem., tukšgaitā - kad Rough run rāda datus) ieplūstošā gaisa daudzumu nosaka vārstu atvērums. Ja viens no vārstiem neatveras, cilindrā ieplūst 2 reizes mazāk gaisa, kā vajadzētu. Cilindra efektivitāte ir samazināta par 50%;
  • ja vārsti tiek atvērti ar maksimālu atvērumu (piem., tukšgaitā atslēdzot Valvetronic), arī viena vārsta atvērums ir pietiekošs, lai cilindrs gandrīz normāli piepildītos ar gaisu (tukšgaitā - laiks tam pietiek). Protams, bojātā cilindra efektivitāte būs nedaudz samazināta, taču defekta apmērs būtiski mazāks kā iepriekšējā gadījumā.

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām