Valvetronic 1.paaudzes problēma
Vairākos forumos un blogos esmu manījis copy/paste stila izklāstu, kāda problēma ir raksturīga Valvetronic 1.paaudzei.
Lūk, attēls:
Attēlā ar A atzīmēta mezgla vieta, kur - pēc versijas autoru teiktā: tai izdilstot, samazinoties vārsta gājiens, kā rezultātā - samazinās tā mehāniskā efektivitāte, utml.
''One of the main problems with the first generation Valvetronic system was the contact point between the intermediate lever and eccentric shaft. This point is a sliding contact pad and was susceptible to wear if oil maintenance was neglected. This contact point is subjected to the pressure applied by the closing pressure of the valve spring pushing up on the roller follower and intermediate lever. As this contact point wears, the actual valve lift will decrease and cylinder-to-cylinder air intake quantities will vary and cause idle roughness''
Piezīme: boldā izcelts kļūdainainais apgalvojums.
Patiesībā, HVA šajā situācijā vajadzētu situāciju labot.
Ar dzeltenu līniju atzīmēta jaunā (nodilusī) Intermediate lever virsma (pieņemsim, ka tā nodilusi par 0.1mm). Attiecīgi, HVA vajadzētu spiest Roller cam follower 'uz augšu' (šai kustībai palīdz arī atspere), tam, savukārt, spiest Intermediate lever, kamēr tas sasniedz ekscentrisko vārpstu, t.i.: pārvietojas par 0.1mm. Lai to panāktu, HVA jāpalielina savs 'garums' par aptuveni 0.3mm (tādēļ sarkanā bulta, kas to aizsedz, ir lielāka).
Kad nodilušais Intermediate lever ir (atkal) sasniedzis ekscentrisko vārpstu, mezgls darbojas praktiski 'kā jauns'.
Ja nodiluma rezultātā šajā mezglā veidojas brīvkustība (starp ekscentrisko vārpstu un Intermediate lever vai Intermediate lever un Roller cam follower), defekts ir meklējams HVA!
Protams, būtiski mainīta Intermediate lever virsmas forma A punktā mainīs vārsta atvēruma shape (tās forma nebūs ideāla parabola) - nedaudz mainīsies Intermediate follower pozīcija punktā A, tam veicot rotācijas kustību, ko izraisa sadales vārpsta, bet vārsta gājiena izmaiņas pilnīgi noteikti nebūs 'Intermediate lever nodila par 0.1mm, tādēļ vārsta gājiens samazinājās par 0.1mm'! Vārsta gājiens dēļ Intermediate lever nodiluma nesamazināsies!
Ja ir izdilusi ekscentriskā vārpsta, vārsta gājiens samazināsies - samazinājums būs salīdzināms ar vārpstas nodiluma apjomu. Taču, jāņem vērā, ka nodilums būs 'izsmērēts' vārpstas sektorā (tas nebūs vienā tās pozīcijā/punktā), turklāt, nodilums nebūs tikai vienam vai dažiem cilindriem - šis defekts parasti neveidos paliekošu mehāniskās efektivitātes atšķirību starp cilindriem.
Piezīme: tieši HVA defekts (rezultātā - visa mezgla brīvkustība) būs iemesls Intermediate lever augšējās daļas un ekscentriskās vārpstas priekšlaicīgam bojājumam!
Lūk, attēls:
Attēlā ar A atzīmēta mezgla vieta, kur - pēc versijas autoru teiktā: tai izdilstot, samazinoties vārsta gājiens, kā rezultātā - samazinās tā mehāniskā efektivitāte, utml.
''One of the main problems with the first generation Valvetronic system was the contact point between the intermediate lever and eccentric shaft. This point is a sliding contact pad and was susceptible to wear if oil maintenance was neglected. This contact point is subjected to the pressure applied by the closing pressure of the valve spring pushing up on the roller follower and intermediate lever. As this contact point wears, the actual valve lift will decrease and cylinder-to-cylinder air intake quantities will vary and cause idle roughness''
Piezīme: boldā izcelts kļūdainainais apgalvojums.
Patiesībā, HVA šajā situācijā vajadzētu situāciju labot.
Ar dzeltenu līniju atzīmēta jaunā (nodilusī) Intermediate lever virsma (pieņemsim, ka tā nodilusi par 0.1mm). Attiecīgi, HVA vajadzētu spiest Roller cam follower 'uz augšu' (šai kustībai palīdz arī atspere), tam, savukārt, spiest Intermediate lever, kamēr tas sasniedz ekscentrisko vārpstu, t.i.: pārvietojas par 0.1mm. Lai to panāktu, HVA jāpalielina savs 'garums' par aptuveni 0.3mm (tādēļ sarkanā bulta, kas to aizsedz, ir lielāka).
Kad nodilušais Intermediate lever ir (atkal) sasniedzis ekscentrisko vārpstu, mezgls darbojas praktiski 'kā jauns'.
Ja nodiluma rezultātā šajā mezglā veidojas brīvkustība (starp ekscentrisko vārpstu un Intermediate lever vai Intermediate lever un Roller cam follower), defekts ir meklējams HVA!
Protams, būtiski mainīta Intermediate lever virsmas forma A punktā mainīs vārsta atvēruma shape (tās forma nebūs ideāla parabola) - nedaudz mainīsies Intermediate follower pozīcija punktā A, tam veicot rotācijas kustību, ko izraisa sadales vārpsta, bet vārsta gājiena izmaiņas pilnīgi noteikti nebūs 'Intermediate lever nodila par 0.1mm, tādēļ vārsta gājiens samazinājās par 0.1mm'! Vārsta gājiens dēļ Intermediate lever nodiluma nesamazināsies!
Ja ir izdilusi ekscentriskā vārpsta, vārsta gājiens samazināsies - samazinājums būs salīdzināms ar vārpstas nodiluma apjomu. Taču, jāņem vērā, ka nodilums būs 'izsmērēts' vārpstas sektorā (tas nebūs vienā tās pozīcijā/punktā), turklāt, nodilums nebūs tikai vienam vai dažiem cilindriem - šis defekts parasti neveidos paliekošu mehāniskās efektivitātes atšķirību starp cilindriem.
Piezīme: tieši HVA defekts (rezultātā - visa mezgla brīvkustība) būs iemesls Intermediate lever augšējās daļas un ekscentriskās vārpstas priekšlaicīgam bojājumam!
Komentāri
Ierakstīt komentāru