Statistika 2018.

Katru ceturksni Bimmerprofs team saņem datus par simtiem N43/N53 dzinējiem. Desmiti no tiem tiek aplūkoti klātienē, par pārējiem - saņemta INPA sniegtā informācija un to lietotāju problēmu izklāsts.
Pienācis laiks apkopot šo sarežģīto dzinēju izplatītākos defektus un atzīmēt drošākos elementus.

NOx sistēma.
Diemžēl, bez pārsteigumiem. Līdz pat 90 .. 95% auto ir problēmas ar NOx sistēmu.
Ļoti reti (tikai kādos 5 .. 10%) ir tikai 30EA kļūdas ieraksts un problēmu risina desulfatēšanas sesija. Atlikušajos 30EA gadījumos tās cēlonis ir (arī) NOx sensora problēmas - slēptais defekts, kura rezultātā NOx sensors periodiski nesasniedz Active mode.
Vismaz pusei no apskatītajiem auto ir ierakstīta 30E9 kļūda, kas nozīmē - ja vien nebūtu NOXEM, šo lietotāju saņemtais auto remonta rēķins būtu 2000 .. 3000 EUR.
Atlikušajiem auto tika diagnosticētas pastāvīgas NOx sensora problēmas (gan kļūdas par self-diagnostics, gan par Lambda binary/linear) un NOx katalizatora veiktspēja netika mērīta. Abos pēdējos gadījumos lietotājiem tika ieteikta NOXEM instalēšana, jo NOx katalizators acīmredzami bija bojāts (tas tiek bojāts arī gadījumos, kad/ja NOx sensora defekta dēļ ilgstoši netiek attīrīts no sēra).

CO katalizatori.
CO katalizatoru bojājumi tika konstatēti 5 .. 10% auto, dažos gadījumos pat dzinējiem ar mazu nobraukumu (100.000 .. 150.000). Šeit jāpiemin - priekšlaicīgus CO katalizatoru bojājumus tipiski izraisa:

a. nekorekts degvielas sadalījums pa cilindriem (NOx sistēmas un/vai sprauslu problēmas);

b. palielināts eļļas patēriņš. To, savukārt, tipiski izraisa kartera ventilācijas vārsta membrānas defekts (vārsts nenoslēdzas).

Kartera ventilācijas vārsts.
Salīdzinoši bieži sastopama problēma, raksturīga ap 15 .. 20% auto. Daļai auto šis defekts bija bojājis CO katalizatorus, daļai bija problēmas ar tukšgaitu, misfirēm, offset tipa degvielas LTFT.

Degvielas padeve.
Salīdzinoši izplatīts defekts - low-pressure sistēmas problēmas. Nestabils low-pressure raksturīgs vismaz 10 .. 15% auto. Daļai auto problēmu atrisināja degviela filtra maiņa, daļai nācās mainīt arī pašu sūkņa motoru. Jāatzīmē tipveida kļūda - daudzi maina carcoal filter, kas patiesībā ir fuel tank izgarojumu filtrēšanas filtrs, nevis degvielas filtrs! Degvielas filtrs ir novietots degvielas bākā, no sūkņa pretējā pusē. Uz šo brīdi nav praktiski neviena gadījuma, kad būtu apstiprināts HPFP defekts.
aptuveni 5% auto History vai Info sarakstos bija kļūdas par rail spiedienu - pazemināts rail spiediens dzinēja starta brīdī. Šādu kļūdu var izraisīt tekošas sprauslas, tekošs HPFP vārsts, nevis problēmas ar pašu HPFP.

Ūdenssūknis.
Salīdzinoši bieži izplatīta problēma. Populārākā kļūda: 2E85. Diemžēl, parasti ūdenssūkni nākas mainīt, jo tā remonts ir apgrūtināts (laika ietekmē korpuss kļūst trausls, tā korekta atvēršana ir praktiski neiespējama).

Eļļošanas sistēma.
Kļūdas par nepietiekamu eļļas spiedienu biežāk konstatētas N43 sērijas dzinējiem. Jāatzīmē, ka diezgan biežas bija sitācijas, kad it kā nesen (pirms dažiem tūkstošiem km) 'nomainīti' eļļas filtri izskatījās tā, it kā nebūtu mainīti 30.000 km vai pat vairāk. Praktiski visos gadījumos problēma pazuda, nomainot eļļas filtru un eļļu. Reti, bet dažas reizes tika konstatēti gadījumi, kad MSD bija veicis restart, jo konstatēja Internal fehler (piem., komunikācija pa SPI datu apmaiņas kanālu - ražotāja programmatūras kļūda), kā rezultātā MSD konstatēja nekorektus (paaugstinātu spiedienu) eļļas spiediena sensora rādījumus, uz laiku (līdz nākošai sesijai) ieslēdza emergency eļļas padeves mode (ar maksimāli iespējamo eļļas spiedienu). Šajos gadījumos - pēc iespējas jāatjauno SW relīze, jāsaprot, ka kļūdu izraisa programmatūras kļūda, nevis defekts eļļošanas sistēmā.

Sprauslas.
Vairāki gadījumi - sprausla iesprūda vaļējā stāvoklī. Rezultātā: kļūdas par high-pressure sistēmas defektu (pazemināts spiediens, liels degvielas patēriņš); kļūdas par misfire; bojātā cilindra atslēgšana.
Vairāki gadījumi - būtiska (strauji pieaugoša) sprauslas tecēšana: cilindra mehāniskie testi (tukšgaitā) ārpus atļautajiem parametriem, rezultātā - kļūdas par fuel trim attiecīgajam cilindram, atslēgtas cilindru individuālās adaptācijas, dzinēja vibrēšana tukšgaitā.  Relatīvi bieži, ap 5% auto - kādas sprauslas pilēšana, defekta izpausmes - palielināts misfire skaits (novērtējot ar ELM 327). Parasti palīdz biežāka attiecīgā cilindra sveces maiņa (simptoms - svece ir apdegusi ar tumšu apdegumu).

Aizdedzes spoles.
Relatīvi bieži sastopams defekts. Pateicoties ELM 327 adapterim, viegli identificējams misfiring cilindrs. Ņemot vērā specifiskās overvoltage problēmas, aizdedzes spole var tikt bojāta pat visai drīz pēc uzstādīšanas. Vēl viens pluss - aizdedzes spoles ir salīdzinoši lētas, to nomaiņa - vienkārša. Efektīvs profilaktisks risinājums - snubber uzstādīšana.

VANOS.
Neskaitot dažus tipisku gadījumus, kad MSD pašdiagnostika bija ierakstījusi kļūdas par VANOS pozīcijas neatbilstību jeb sadales vārpsta pozīcijas sensoru, bija vairāki gadījumi, kad vienmērīgi braucot, bija palielināts kādas vārpstas pozīcijas jittering. Dominēja exhaust vārpstas problēmas, kaut gadījās arī ieplūdes vārpstas jittering. Visos gadījumos problēmu atrisināja attiecīgā solenoīda nomaiņa.

DME defekti.
Tika atzīmēti daži gadījumi ar 30BA via 30BB kļūdām - problēmu risināja aizdedzes spoļu IGBT vai sprauslu MOSFET (pēc nepieciešamības) nomaiņa un snubber uzstādīšana.
3 .. 5% gadījumu nevienmērīgas dzinēja darbības novēršanai līdzēja software atjaunošana.

Drošie komponenti.
Ļoti reti sastopami:
a) gaisa masas mērītāja;
b) knock sensoru;
c) izplūdes temperatūras sensora*
d) dzinēja temperatūras sensora
defekti.
*defekts parasti saistīts ar augstsprieguma noplūdi wireset no aizdedzes spolēm vai sprauslām uz temperatūras sensora vadiem. Īpaša uzmanība problēmai jāpievērš, ja NOx sensoram konstatēts 2EAE atkārtots bojājums. 

Reti sastopami:
a) Lambda zondu;
b) kloķvārpstas un sadales vārpstu sensoru;
c) droseļvārsta un akseleratora pedāļa;
d) DISA vārstu;
e) EGR vārsta;
f) eļļas spiediena un eļļas līmeņa/kvalitātes sensora
defekti.
   

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām