Kartera ventilācija. Part 2
Šajā postā - praktiskas lietas, kas saistītas ar kartera ventilācijas maiņu.
N43/N53 sērijas dzinējiem kartera ventilācijas vārsts ir vārstu vāka sastāvdaļa, kas nozīmē - membrānas bojājuma gadījumā jāmaina viss kartera vāks. Šī komponenta cena, ap EUR 400..450:
Attiecīgi - loģisks ir jautājums: vai nav iespējams mainīt tikai pašu membrānu?
Jā, vairāki ražotāji piedāvā DIY produktus, kas paredzēti šīs problēmas risināšanai.
Piemēram:
1. Bersa-tools.ru
a) pilns remkomplekts (vāks un membrāna):
https://bersa-tools.ru/products/Remkomplekt-klapannoj-kryshki-BMW-N51-N52-N52N-N52K-N53-11127552281-11127548196-BMW
b) membrāna:
https://bersa-tools.ru/products/membrana-kvkg-dvigatel-n51-n52-n52n-n52k-n53
2. vanos-bmw.com (produkcija līdzīga Bersa produktiem, produkta apraksti identiski - vārds vārdā):
https://vanos-bmw.com/product/cup-for-membrane-pcv-cover-n51-n52-n52n-n52k-n53-bmw-11127552281-11127548196
Savā epastā es bieži saņemu reklamācijas par šiem izstrādājumiem, tādēļ veicu nelielu izpēti.
Pirmkārt - iegādājos vairākus komplektus no katra produkta (izvēle šoreiz bija par labu Bersa produkcijai).
Otrkārt - novērtēju vairākus paziņu veiktos remontus un palīdzēju risināt problēmas - iepazinu situāciju reālos apstākļos.
Secinājums - ir vairākas būtiskas nianses, kuras jāņem vērā. Kādas? Lasiet tālāk!
Lūk - Bersa tools izstrādājumi. Pa kreisi - membrāna, pa labi: pilns remkomplekts (membrāna un vārsta vāks).
Un lūk - pirmais pārsteigums - membrāna ir vienkārši ielikta vārsta vākā! Turklāt, nav darīts nekas, lai savienojums 'membrāna - vāks' būtu hermētisks!
Pirmā fundamentālā lieta, kas jāņem vērā (bet nav aprakstīta instalācijas instrukcijā) - membrāna (pa perimetru) jāpielīmē pie vārsta vāka! Šim līmējumam jābūt hermētiskam! Ja to neizdara, gaiss caur ventilācijas caurumiņu, gar membrānas malu tiek iesūkts ieplūdes traktā. Šo gaisu nemēra gaisa masas mērītājs, rezultātā - dzinējam ir nekorektas un nestabilas offset tipa adaptācijas, var būt nevienmērīga tukšgaita, misfires, paliekoša vibrācija tukšgaitā, kļūdas par fuel trim, etc.
Attēlā - atzīmēts ventilācijas urbums Bersa produktam.
Ventilācijas urbums Vanos-BMW produktam.
Uzmanību - līmējiet membrānu tā, lai neaizsegtu ventilācijas urbumu! Pēc pielīmēšanas pārbaudiet - kustinot membrānu, tai jāpārvietojas viegli, liekajam gaisam izplūstot pa ventilācijas urbumu.
Kad membrāna ielīmēta, obligāti jāpārbauda savienojuma hermētiskums. Šim nolūkam - ar pirkstu jāaizspiež ventilācijas caurumiņš (no vāka ārējās puses) un jāmēģina pārvietot membrānu. Ja nav jūtama spēcīga pretestība, jāatrod nehermētiskās vietas.
Otra fundamentālā lieta. Šīs aftermarket membrānas ir biezākas kā OEM izstrādājumi (tas gan nav slikti - tās ir izturīgas) un Bersa tools membrānas konstrukcija nedaudz atšķiras no OEM membrānas konstrukcijas - Bersa membrāna vairāk saspiež atsperi. Abu šo apstākļu rezultātā Bersa membrānas pārvietošanai nepieciešams lielāks spēks, kas nozīmē - ar OEM atsperi vārsts neaizveras! Lai vārsts strādātu tā, kā paredzējis ražotājs (t.i.: lai vārsts vispār pildītu savu funkciju), OEM atsperei ir jānokniebj viens vijums - tā jānoīsina.
Pēc atsperes noīsināšanas tās pēdējais vijums jāpieloca kā redzams attēlā:
Kad vārsts samontēts un salīmēts, obligāti jāveic tā darbības pārbaude.
1. Ieslēgt dzinēju, nespiest akseleratora pedāli (tā dzinējs garantēti darbosies Homogēna režīma maisījumā);
2. pagaidīt vismaz 30..60 sekundes, pārbaudīt, ka platjoslas Lambda zondes ir uzsildītas: ../F5/F6
Platjoslas zondu apsildes PWM jābūt robežās 30..60% - tas nozīmē, ka zondes tiek apsildītas un ir darba kārtībā.
3. novērojot offset tipa adaptācijas un integratorus, atvērt eļļas uzpildes korķi.
Ja integratori un offset tipa adaptācijas būtiski (strauji) nemainās, vārsts ir darba kārtībā;
Ja integratori strauji pieaug un/vai mainās arī offset tipa adaptācijas - vārsts nav aizvēries - jārisina problēma.
Iespējamie iemesli:
a) atspere ķerās un neļauj membrānai noslēgt kartera ventilāciju;
b) atsperes spēks ir pārāk liels, tā jāsaīsina;
c) membrāna pa perimetru nav harmētiska, caur ventilācijas caurumu plūstošais gaiss membrānu spiež šķībi, kā rezultātā - membrāna blīvi nepieguļ kartera ventilācijas izvadam un to nenoslēdz;
d) ventilācijas urbumam cauri neplūst gaiss. Atbrīvot ventilācijas urbumu.
Ja iepriekš dzinējam bijušas problēmas ar kartera ventilāciju un dēļ šī defekta ir ierakstītas kļūdas par, piemēram, fuel trim, obligāti:
a) jānodzēš vecās adaptācijas;
b) jāreadaptē dzinējs. Sīkāka informācija šeit.
N43/N53 sērijas dzinējiem kartera ventilācijas vārsts ir vārstu vāka sastāvdaļa, kas nozīmē - membrānas bojājuma gadījumā jāmaina viss kartera vāks. Šī komponenta cena, ap EUR 400..450:
Attiecīgi - loģisks ir jautājums: vai nav iespējams mainīt tikai pašu membrānu?
Jā, vairāki ražotāji piedāvā DIY produktus, kas paredzēti šīs problēmas risināšanai.
Piemēram:
1. Bersa-tools.ru
a) pilns remkomplekts (vāks un membrāna):
https://bersa-tools.ru/products/Remkomplekt-klapannoj-kryshki-BMW-N51-N52-N52N-N52K-N53-11127552281-11127548196-BMW
b) membrāna:
https://bersa-tools.ru/products/membrana-kvkg-dvigatel-n51-n52-n52n-n52k-n53
2. vanos-bmw.com (produkcija līdzīga Bersa produktiem, produkta apraksti identiski - vārds vārdā):
https://vanos-bmw.com/product/cup-for-membrane-pcv-cover-n51-n52-n52n-n52k-n53-bmw-11127552281-11127548196
Savā epastā es bieži saņemu reklamācijas par šiem izstrādājumiem, tādēļ veicu nelielu izpēti.
Pirmkārt - iegādājos vairākus komplektus no katra produkta (izvēle šoreiz bija par labu Bersa produkcijai).
Otrkārt - novērtēju vairākus paziņu veiktos remontus un palīdzēju risināt problēmas - iepazinu situāciju reālos apstākļos.
Secinājums - ir vairākas būtiskas nianses, kuras jāņem vērā. Kādas? Lasiet tālāk!
Lūk - Bersa tools izstrādājumi. Pa kreisi - membrāna, pa labi: pilns remkomplekts (membrāna un vārsta vāks).
Un lūk - pirmais pārsteigums - membrāna ir vienkārši ielikta vārsta vākā! Turklāt, nav darīts nekas, lai savienojums 'membrāna - vāks' būtu hermētisks!
Pirmā fundamentālā lieta, kas jāņem vērā (bet nav aprakstīta instalācijas instrukcijā) - membrāna (pa perimetru) jāpielīmē pie vārsta vāka! Šim līmējumam jābūt hermētiskam! Ja to neizdara, gaiss caur ventilācijas caurumiņu, gar membrānas malu tiek iesūkts ieplūdes traktā. Šo gaisu nemēra gaisa masas mērītājs, rezultātā - dzinējam ir nekorektas un nestabilas offset tipa adaptācijas, var būt nevienmērīga tukšgaita, misfires, paliekoša vibrācija tukšgaitā, kļūdas par fuel trim, etc.
Attēlā - atzīmēts ventilācijas urbums Bersa produktam.
Ventilācijas urbums Vanos-BMW produktam.
Uzmanību - līmējiet membrānu tā, lai neaizsegtu ventilācijas urbumu! Pēc pielīmēšanas pārbaudiet - kustinot membrānu, tai jāpārvietojas viegli, liekajam gaisam izplūstot pa ventilācijas urbumu.
Kad membrāna ielīmēta, obligāti jāpārbauda savienojuma hermētiskums. Šim nolūkam - ar pirkstu jāaizspiež ventilācijas caurumiņš (no vāka ārējās puses) un jāmēģina pārvietot membrānu. Ja nav jūtama spēcīga pretestība, jāatrod nehermētiskās vietas.
Otra fundamentālā lieta. Šīs aftermarket membrānas ir biezākas kā OEM izstrādājumi (tas gan nav slikti - tās ir izturīgas) un Bersa tools membrānas konstrukcija nedaudz atšķiras no OEM membrānas konstrukcijas - Bersa membrāna vairāk saspiež atsperi. Abu šo apstākļu rezultātā Bersa membrānas pārvietošanai nepieciešams lielāks spēks, kas nozīmē - ar OEM atsperi vārsts neaizveras! Lai vārsts strādātu tā, kā paredzējis ražotājs (t.i.: lai vārsts vispār pildītu savu funkciju), OEM atsperei ir jānokniebj viens vijums - tā jānoīsina.
Pēc atsperes noīsināšanas tās pēdējais vijums jāpieloca kā redzams attēlā:
Kad vārsts samontēts un salīmēts, obligāti jāveic tā darbības pārbaude.
1. Ieslēgt dzinēju, nespiest akseleratora pedāli (tā dzinējs garantēti darbosies Homogēna režīma maisījumā);
2. pagaidīt vismaz 30..60 sekundes, pārbaudīt, ka platjoslas Lambda zondes ir uzsildītas: ../F5/F6
3. novērojot offset tipa adaptācijas un integratorus, atvērt eļļas uzpildes korķi.
Ja integratori un offset tipa adaptācijas būtiski (strauji) nemainās, vārsts ir darba kārtībā;
Ja integratori strauji pieaug un/vai mainās arī offset tipa adaptācijas - vārsts nav aizvēries - jārisina problēma.
Iespējamie iemesli:
a) atspere ķerās un neļauj membrānai noslēgt kartera ventilāciju;
b) atsperes spēks ir pārāk liels, tā jāsaīsina;
c) membrāna pa perimetru nav harmētiska, caur ventilācijas caurumu plūstošais gaiss membrānu spiež šķībi, kā rezultātā - membrāna blīvi nepieguļ kartera ventilācijas izvadam un to nenoslēdz;
d) ventilācijas urbumam cauri neplūst gaiss. Atbrīvot ventilācijas urbumu.
Ja iepriekš dzinējam bijušas problēmas ar kartera ventilāciju un dēļ šī defekta ir ierakstītas kļūdas par, piemēram, fuel trim, obligāti:
a) jānodzēš vecās adaptācijas;
b) jāreadaptē dzinējs. Sīkāka informācija šeit.
Komentāri
Ierakstīt komentāru