Stratified charge. Idle. Part 2
Pirmo daļu par N43/N53 sērijas dzinēju darbību tukšgaitā var lasīt šeit:
http://n53series.blogspot.com/2018/03/tuksgaita-mehaniskas-efektivitates.html
Šoreiz vairāk par Stratified charge, jo Homogēna maisījuma cilindru individuālo korekciju dati, diemžēl, nav pieejami. Attiecīgi - problēmu gadījumā pēc iespējas jāpēta, kā dzinējs 'uzvedās' Stratified charge.
Informācija par Stratified charge tukšgaitas režīmu pieejama ../F5/Shift + F6/F5.
Pirmās trīs rindas - esošās references vērtības, otrās trīs rindas: piemēroto korekciju momentānās vērtības.
References vērtības - vērtības, ar kurām dzinējs sāks nākošo Stratified ciklu.
Momentānās vērtības - ja dzinējs strādā Stratified charge (tukšgaitā), izlīdzinot tukšgaitu, katra cilindra degvielas daudzuma korekcijas tiek izmainītas, lai novērstu jebkuru, pat mazāko nevienmērību. Ik pēc laika (tipiski - pāris reizes minūtē), ja ir sasniegts jauns (no iepriekšējā atšķirīgs) ideālo korekciju līdzsvars, reference vērtības tiek pārrakstītas.
Diemžēl arī šim, it kā tik vienkāršajam algoritmam, ir specifiskas nianses. Iespējamie scenāriji:
1. Dzinējs darbojas tukšgaitā Stratified charge, momentānās korekcijas ik pēc kāda brīža (tipiski: 1 .. 15 sekundes) mainās. Šis režīms nozīmē - dzinējs aktīvi izlīdzina tukšgaitas vienmērību - viss ir kārtībā: reference dati ir 'svaigi', sprauslu parametri un citi dzinēja darbības nosacījumi pēc pēdējā Stratified charge cikla vai esošā cikla laikā nav būtiski mainījušies. Dzinējs jūtas 'komfortabli' un MSD80 nodrošina iespējami kvalitatīvu tukšgaitu.
2. Dzinējs tukšgaitā darbojas Stratified charge, bet korekciju momentānās vērtības nemainās ilgākā laikā. Protams, var gadīties ideālais scenārijs, kad tukšgaita ir izlīdzināta ideāli un dzinējs darbojas tik perfekti, ka nekas nav jākoriģē. Tomēr parasti tā nenotiek.
Ātrā situācijas kontrole: ../F5/F7
Ja visu cilindru radījumi regulāri maina 'polaritāti' - acīmredzot, dzinējs piemēro jaunas/atšķirīgas korekcijas, bet tās (vēl) neattēlo. Jaunās (izmainītās) korekciju momentānās un references vērtības tiks attēlotas pēc brīža (pēc to 'apstiprināšanas').
Piezīme - nav nozīmes, cik lielu atšķirību no 0 rāda cilindru bar - dažādām SW relīzēm ir ļoti atšķirīga jūtība pret Rough run. Galvenā izlīdzinātas tukšgaitas pazīme - cilindru efektivitātes rādījumi maina 'polaritāti' (protams, dzinējam darbojoties vienmērīgi, bez raustīšanās - misfire; dati fluktuē ap 0 vērtību, nevis ik pēc brīža rāda lielas atšķirības).
Ja Rough run dati rāda paliekošu disbalansu, ticamākais problēmas iemesls - esošā situācija būtiski atšķiras no reference vērtībām, tādēļ MSD80 nepieciešamās korekcijas nepiemēro. Precīzi nosacījumi jauno korekciju apstiprināšanai nav zināmi (jo nav pieejams programmas pirmkods) - tie var būt dažādi: gan pēc taimera, gan ciklu skaita, utml. Eksperimentāli noskaidrots, ka, piemēram, sākot jaunu braukšanas sesiju, pieļaujamais veco piemēroto un jauno nepieciešamo korekciju atšķirību koridors ir būtiski platāks, t.i.:
sākot jaunu sesiju, pat būtisku nepieciešamo korekciju izmaiņu gadījumā - tās (jaunās korekcijas) reāli tiek nekavējoši piemērotas (tukšgaita ir vienmērīga, Rough run dati to apstiprina), bet to vērtības netiek kādu laiku netiek attēlotas, kā arī ilgāku laiku netiek apstiprinātas jaunās reference vērtības.
Kādi apstākļi var izraisīt šādu problēmu?
1. Protams, sprauslu parametru spēcīga 'peldēšana'. Ja ir iespēja, jāpavēro piemērotās korekcijas. Ja kādai sprauslai tās radikāli mainās, nemainoties citiem apstākļiem (dzinēja temperatūrai, slodzei tukšgaitā, u.t.t.), tai jāvelta papildus uzmanība (sprausla jātīra vai jāmaina).
2. Otra iemeslu grupa - dzinēja darba apstākļu maiņa, piemēram: ģeneratora slodze vai gaisa kondicioniera statuss (ieslēgts/izslēgts, kompresora pieprasītā jauda).
Piemēram, uz brīdi paliekošu vibrāciju tukšgaitā var iegūt, ieslēdzot/izslēdzot AC. Diemžēl tā ir MSD80 darbības algoritmu īpatnība, kas jāņem vērā.
Diemžēl statusa biti par šo datu plaussibility vai 'vecumu' nav pieejami, atliek paļauties tikai uz to izmaiņu novērošanu un papildus kontroli Rough run menu.
Šī posta galvenā doma - ja jums nepieciešams novērtēt sprauslu korekcijas datus Stratified charge, tukšgaitā (piemēram, pēc sprauslas maiņas, vai kāda cita remonta, kā arī - novērtējot dzinēja darbu tukšgaitā), pārliecinieties, ka dati ir atjaunoti. Neskatoties uz laiku, kāds ir pagājis, INPA ../F5/Shift + F6/F5 menu rādīs pēdējās izmērītās/noglabātās sprauslu korekciju vērtības. Šos reģistrus attīra fuel adaptāciju dzēšana, piemēram, dzēšot visu 2. adaptāciju grupu.
http://n53series.blogspot.com/2018/03/tuksgaita-mehaniskas-efektivitates.html
Šoreiz vairāk par Stratified charge, jo Homogēna maisījuma cilindru individuālo korekciju dati, diemžēl, nav pieejami. Attiecīgi - problēmu gadījumā pēc iespējas jāpēta, kā dzinējs 'uzvedās' Stratified charge.
Informācija par Stratified charge tukšgaitas režīmu pieejama ../F5/Shift + F6/F5.
Pirmās trīs rindas - esošās references vērtības, otrās trīs rindas: piemēroto korekciju momentānās vērtības.
References vērtības - vērtības, ar kurām dzinējs sāks nākošo Stratified ciklu.
Momentānās vērtības - ja dzinējs strādā Stratified charge (tukšgaitā), izlīdzinot tukšgaitu, katra cilindra degvielas daudzuma korekcijas tiek izmainītas, lai novērstu jebkuru, pat mazāko nevienmērību. Ik pēc laika (tipiski - pāris reizes minūtē), ja ir sasniegts jauns (no iepriekšējā atšķirīgs) ideālo korekciju līdzsvars, reference vērtības tiek pārrakstītas.
Diemžēl arī šim, it kā tik vienkāršajam algoritmam, ir specifiskas nianses. Iespējamie scenāriji:
1. Dzinējs darbojas tukšgaitā Stratified charge, momentānās korekcijas ik pēc kāda brīža (tipiski: 1 .. 15 sekundes) mainās. Šis režīms nozīmē - dzinējs aktīvi izlīdzina tukšgaitas vienmērību - viss ir kārtībā: reference dati ir 'svaigi', sprauslu parametri un citi dzinēja darbības nosacījumi pēc pēdējā Stratified charge cikla vai esošā cikla laikā nav būtiski mainījušies. Dzinējs jūtas 'komfortabli' un MSD80 nodrošina iespējami kvalitatīvu tukšgaitu.
2. Dzinējs tukšgaitā darbojas Stratified charge, bet korekciju momentānās vērtības nemainās ilgākā laikā. Protams, var gadīties ideālais scenārijs, kad tukšgaita ir izlīdzināta ideāli un dzinējs darbojas tik perfekti, ka nekas nav jākoriģē. Tomēr parasti tā nenotiek.
Ātrā situācijas kontrole: ../F5/F7
Ja visu cilindru radījumi regulāri maina 'polaritāti' - acīmredzot, dzinējs piemēro jaunas/atšķirīgas korekcijas, bet tās (vēl) neattēlo. Jaunās (izmainītās) korekciju momentānās un references vērtības tiks attēlotas pēc brīža (pēc to 'apstiprināšanas').
Piezīme - nav nozīmes, cik lielu atšķirību no 0 rāda cilindru bar - dažādām SW relīzēm ir ļoti atšķirīga jūtība pret Rough run. Galvenā izlīdzinātas tukšgaitas pazīme - cilindru efektivitātes rādījumi maina 'polaritāti' (protams, dzinējam darbojoties vienmērīgi, bez raustīšanās - misfire; dati fluktuē ap 0 vērtību, nevis ik pēc brīža rāda lielas atšķirības).
Ja Rough run dati rāda paliekošu disbalansu, ticamākais problēmas iemesls - esošā situācija būtiski atšķiras no reference vērtībām, tādēļ MSD80 nepieciešamās korekcijas nepiemēro. Precīzi nosacījumi jauno korekciju apstiprināšanai nav zināmi (jo nav pieejams programmas pirmkods) - tie var būt dažādi: gan pēc taimera, gan ciklu skaita, utml. Eksperimentāli noskaidrots, ka, piemēram, sākot jaunu braukšanas sesiju, pieļaujamais veco piemēroto un jauno nepieciešamo korekciju atšķirību koridors ir būtiski platāks, t.i.:
sākot jaunu sesiju, pat būtisku nepieciešamo korekciju izmaiņu gadījumā - tās (jaunās korekcijas) reāli tiek nekavējoši piemērotas (tukšgaita ir vienmērīga, Rough run dati to apstiprina), bet to vērtības netiek kādu laiku netiek attēlotas, kā arī ilgāku laiku netiek apstiprinātas jaunās reference vērtības.
Kādi apstākļi var izraisīt šādu problēmu?
1. Protams, sprauslu parametru spēcīga 'peldēšana'. Ja ir iespēja, jāpavēro piemērotās korekcijas. Ja kādai sprauslai tās radikāli mainās, nemainoties citiem apstākļiem (dzinēja temperatūrai, slodzei tukšgaitā, u.t.t.), tai jāvelta papildus uzmanība (sprausla jātīra vai jāmaina).
2. Otra iemeslu grupa - dzinēja darba apstākļu maiņa, piemēram: ģeneratora slodze vai gaisa kondicioniera statuss (ieslēgts/izslēgts, kompresora pieprasītā jauda).
Piemēram, uz brīdi paliekošu vibrāciju tukšgaitā var iegūt, ieslēdzot/izslēdzot AC. Diemžēl tā ir MSD80 darbības algoritmu īpatnība, kas jāņem vērā.
Diemžēl statusa biti par šo datu plaussibility vai 'vecumu' nav pieejami, atliek paļauties tikai uz to izmaiņu novērošanu un papildus kontroli Rough run menu.
Šī posta galvenā doma - ja jums nepieciešams novērtēt sprauslu korekcijas datus Stratified charge, tukšgaitā (piemēram, pēc sprauslas maiņas, vai kāda cita remonta, kā arī - novērtējot dzinēja darbu tukšgaitā), pārliecinieties, ka dati ir atjaunoti. Neskatoties uz laiku, kāds ir pagājis, INPA ../F5/Shift + F6/F5 menu rādīs pēdējās izmērītās/noglabātās sprauslu korekciju vērtības. Šos reģistrus attīra fuel adaptāciju dzēšana, piemēram, dzēšot visu 2. adaptāciju grupu.
Komentāri
Ierakstīt komentāru