Piedzīvojumi ar N53 tehnisko apskati

Ne bez iemesla BMW AG savā instrukcijā, kā veicama to benzīna dzinēju atgāzu pārbaude, min N43/N53 sērijas dzinēju secifiku.


00 21 12 (867)
Test instructions for the exhaust-gas (emissions) test on BMW vehicles with petrol engines
BMW vehicles as from model year 1968, MINI as from R50 and Rolls-Royce as from RR01


Esmu lasījis, ka ir sastopami ar šiem dzinējiem aprīkoto auto īpašnieki, kuri vadā līdzi šo dokumentu, jo tehniskās apskates staciju inspektori gāzu analizatoru displejā redzamos rādījumus uzskata par nekorektiem.

Kad pirms gada ar savu N53B30 veicu atgāzu mērījumus, dzinējs strādāja Stratified charge un CO/CH rādījumi bija ļoti zemi. Piemēram, HC rādīja ap 10 .. 17 ppm. Pēc apskates es pamanīju, ka inspektors protokolā ierakstījis 100 ppm. Toreiz nesapratu, kāpēc viņš tā rīkojās. Nu esmu gudrāks - saprotu. Ja arī jūs interesē, kāpēc inspektors tā rīkojās - lasiet šo postu! Savukārt, uz manu jautājumu, vai viņu nemulsina, piemēram, Lamba vērtība, viņš atbildēja - paskatīsim caurumus izplūdes sistēmā... Lieki piebilst, ka caurumi izplūdē netika atrasti.

Latvijā pieļaujamās CO/CH normas šīs paaudzes auto ir:
CO tukšgaitā: 0.3 %
CO pie 2000 .. 3000 RPM: 0.2 %
HC: 100 ppm
Lambda: 1.00 +/-0.03

Šogad, kā jau katru gadu, veicu tehnisko apskati un atgāzu mērījumus.
Veicot tukšgaitas mērījumus, dzinējs strādāja homogēnā režīmā, CO uzrādīja 0.000 %, HC bija robežās no 3 .. 8 ppm.
Paaugstinātu apgriezienu mērījums uzrādīja Lambda ap 1.90, CO joprojām bija 0.000 %, HC nokritās līdz pāris ppm.

Šajā brīdī inspektors sāka pārbaudīt atgāzu mēriekārtu - atvienoja mēršļauku no filtra, izslēdza un atkārtoti ieslēdza mēriekārtu. Nekas no šī nelīdzēja. Tad inspektors iekārtas log failos atrada brīdi, kurā dzinējs pārslēdzās no homogēna maisījuma uz stratified un ierakstīja maksimāli lielākos rādījumus, kādi log failā bija atrodami.
CO: 0.000 % tukšgaitā
CO: 0.010 % pie paaugstinātiem apgriezieniem
HC: 11 ppm
Lambda 1.04



Un tagad es saprotu, kādēļ pagājušo reizi inspektors ierakstīja 100 ppm - viņš vairs neticēja gāzu analizatora rādījumiem!
Iespējams, šis likās smieklīgs pastāsts, taču diemžēl situācija var mainīties, ja inspektors uzskata, ka atgāzes neatbilst normām. Tad jāizdrukā augstākminētā BMW AG regula un jāuzrāda tehniskās apskates inspektoram.

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām