OEM NOx sensors vs NOXEM

Situācijā, kad auto nobraukums ir relatīvi neliels (zem 120..150.000km), ir atzīmētas kļūdas par NOx sensora darbību un līdz šim nav atzīmēta 30E9 kļūda (par NOx katalizatora novecošanos), mēs atzīmējam, ka auto īpašniekam ir divas iespējas:
a) uzstādīt jaunu OEM NOx sensoru;
b) uzstādīt NOXEM.
Ja ir atzīmētas kļūdas par NOx sensora darbību un arī 30E9 kļūda, neatkarīgi no auto nobraukuma, ir sekojošas iespējas:
a) uzstādīt jaunu NOx sensoru un jaunu NOx katalizatoru;
b) uzstādīt NOXEM (tad NOx katalizatora nomaiņa nav nepieciešama).

Lai vieglāk būtu pieņemt lēmumu, kuru risinājumu izvēlēties, uzskaitīsim katra plusus un mīnusus.

OEM sensors.
Plusi:
a) ļauj saglabāt auto konstrukciju tieši tādu, kā paredzējis ražotājs;
b) nodrošina maksimāli zemu NOx saturu izplūdē - saudzē ekoloģiju.

Mīnusi:
a) sensora dzīves cikls vidēji ir diezgan īss: ap 50.000km, diemžēl, ļoti izplatīti ir specifiski slēpti defekti, kas var uzrasties jau daudz ātrāk;
b) pat ideāli strādājošs sensors nelīdzēs situācijā, ja NOx konvertors būs ar pazeminātu veiktspēju un tiks ierakstīta 30E9 kļūda - tas (šīs kļūdas ierakstīšana) var notikt jebkurā brīdī*;
c) pat pie relatīvi labas NOx katalizatora veiktpējas, ja auto nobraukums (vidēji) ir virs ap 50.000km, NOx katalizatora reģenerācija un desulfatēšana notiek relatīvi bieži - tas paaugstina degvielas patēriņu;
d) pat relatīvi labas NOx katalizatora veikspējas gadījumā NOx katalizatora desulfatēšana (braukšana ar ātrumu vismaz 110km/h, vismaz 20..30min) ir nepieciešama ik pēc 1000..1500km. Ja šīs sesijas netiek veiktas savlaicīgi, MSD ieraksta 30EA kļūdu, atslēdz Stratified charge un dzinēju piemeklē tipveida problēmas - paaugstināts degvielas patēriņš, vibrācijas, misfire, utml.

*ja tiek ierakstīta 30E9 kļūda, tad vienīgais risinājums normālas darbspējas atjaunošanai, izmantojot OEM NOx sensoru: NOx katalizatora nomaiņa.

Ja auto ilgstoši (5.000km un vairāk) ir bijušas problēmas ar NOx sensoru (tas nav ticis nomainīts nekavējoši) mēs iesakām uzstādīt NOXEM. Pa šo laiku, kamēr NOx sensors bija bojāts, NOx konvertors netika atbilstoši attīrīts (reģenerēts un desulfatēts), kas būtiski pasliktināja tā veiktspēju. Pēc NOx sensora nomaiņas ir liela iespēja, ka MSD vadības sistēma diezgna īsā laika posmā konstatēs pazeminātu NOx katalizatora veiktspēju, ierakstīs 30E9 kļūdu un no jaunā NOx sensora nebūs nekādas jēgas.

NOx katalizatora vidējais resurss ir ap 150.000km. Ir gadījušies auto (aptuveni 10..15% no visiem apskatītajiem), kuriem jau pie 100.000km NOx katalizators ir bojāts, ir bijis arī viens (starp vairākiem simtiem) auto, kuram NOx katalizators ir darbspējīgā kārtībā arī sasniedzot 200.000km atzīmi. Ja auto nobraukums tuvojas 150.000km, nopietni jāapsver NOXEM uzstādīšana, jo, uzstādot OEM NOx sensoru, jebkurā brīdī MSD vadības sistēma var noteikt nepietiekošu NOx katalizatora efektivitāti, ierakstīt 30E9 kļūdu un - diemžēl, arī ar ideāli strādājošu OEM NOx sensoru: Stratified charge tiks aizliegta, dzinējam parādīsies visas tipiskās šeit aprakstītās problēmas.
Ja jūsu braukšanas režīms lielākoties ir - gari pārbaucieni pa šoseju, NOx katalizators ilgāku laiku saglabās veikstpēju. Ja jūs pārsvarā brauciet pa pilsētu - ar nelielu vidējo ātrumu: diemžēl, šis nav labs režīms NOx katalizatoram.

NOXEM
Plusi:
a) nodrošina korektu dzinēja veiktspēju neatkarīgi no dārgā NOx katalizatora veiktspējas (tas var būt pat demontēts);
b) nodrošina papildus degvielas ekonomiju (NOx katalizatora reģenerācijas un desulfatēšanas notiek iespējami reti);
c) neatkarīgi no reālās NOx katalizatora veikstpējas (katalizators var būt pat demontēts vai aizstāts ar rezonatoru), desulfatēšanas sesijas ir nepieciešamas tikai ik pēc 6000..7000km, turklāt tās var neveikt vispār (piemēram, ja konkrētajā reģionā nav pietiekoši garu ceļa posmu, kuros atļautais braukšanas ātrums pārsniedz 110km/h), ik pēc 7000..8000km atvēlot 5min jauna NOx katalizatora piekodēšanai, izmantojot datoru;
d) sensors ir daudz robustāks, tā resurss - ilgāks. Normāli strādājošam dzinēja gadījumā (bez paaugstināta eļļas patēriņa) NOXEM kalpos 300.000km vai pat vairāk.

Mīnusi:
a) dažos režīmos NOx saturs izplūdē var pārsniegt Euro 4 noteiktos standartus.
Te gan jāpiebilst, ka korekti (Stratified charge režīmā) strādājošam dzinējam ir daudz zemāks CO un CH saturs izplūdē - tas, savukārt, ir pienesums ekoloģijas saudzēšanā, atjaunojot pilnu dzinēja funkcionalitāti. Vairāk par šo - FAQ sadaļā (Q/A No:X).

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām