Carbon deposit

Pašsaprotami, ka tiešās iesmidzināšanas dzinējiem ir problēmas ar oglekļa nogulsnēm ieplūdes traktā, jo degviela (kā 'parastajos' dzinējos) to neattīra.
Dažādi avoti (pamatā gan uzņēmumi, kas nodarbojas ar ieplūdes kolektoru attīrīšanu) internetā norāda, ka šis aplikums var izraisīt samazinātu jaudu, izraisīt nevienmērīgu dzinēja darbību, misfires.

Vai carbon deposit var samazināt dzinēja maksimālo jaudu? Jā, jo samazina ieplūdes kolektora šķērsgriezuma laukumu un padara tā virsmu grubuļainu - palielinās gaisa pretestība.

Vai carbon deposit var izraisīt nevienmērīgu darbību un misfires? Ja nu vienīgi gadījumā, kad/ja aplikums rada problēmas vārstu hermētiskumam. Ja vārsti noslēdzas labi, es neredzu iemeslu, kādēļ varētu rasties nevienmērīga darbība vai misfires.
Oglekļa aplikums veidojas palēnām, MSD atbilstoši modificēs droseles pozīciju, ja nepieciešams, nedaudz pamainīs degvielas karti pie lieliem RPM un BMAP, lai cilindros būtu ideālas proporcijas degmaisījums.

Turklāt, kā rāda daudzu N43/N53 dzinēju (pat ar ievērojamu: virs 200.000km nobraukumu)  apskate - oglekļa aplikums nav liela problēma. Daudz lielāku problēmu rada piedegušas eļļas aplikums!

Lūk, attēls no interneta dzīlēm:

Tas ir eļļas aplikums! Turklāt, pēc krāsas un faktūras izskatās, ka tā ir slapja eļļa tikusi iesūkta ieplūdē - tas ir kartera ventilācijas (nevis EGR) sistēmas 'nopelns'!

Protams, veicot dzinēja tīrīšanu (ko parasti dara, izjaucot ieplūdes kolektoru, bieži vien - arī noņemot dzinēja galvu un tīrot virzuļus), ļoti bieži (pilnīgi nejauši) tiek salaboti arī īstie defekti.
Piemēram, profilaktiski nomainīta kartera ventilācija, vai - iztīrīti VANOS vārsti. Ja vēl pēc šīm procedūrām tiek nodzēstas kļūdas un vecās adaptācijas - nav brīnums, ka dzinēja darbība normalizējas. Taču, iemesls nevienmērībai bija ne jau 'carbon' deposit, bet - kartera ventilācija, VANOS vārsti, vai kāds cits defekts.
Nenoliedzu, ka dzinēja ieplūdes un virzulju tīrīšana ir jāveic, ja ir novērots būtisks aplikums. Taču, ir jāsaprot, kas tas ir par aplikumu - vai ogleklis, vai eļļa, kā arī - jāsaprot, ka nevienmērīgai darbībai būs citi iemesli!
Kā minēts šeit, nevienmērīgai darbībai var būt ap 20 dažādu iemeslu, to noskaidrošanai jābūt zināmai pieredzei un aprīkojumam.

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām