Siemens vs Bosch. Part 1

Kopš diezgan senas pagātnes BMW ir izmantojis abu grandu - Siemens un Bosch - dzinēju vadības sistēmas. Kas attiecas uz benzīna dzinējiem (4/6 cilindru versijas), sākotnēji tika izmantoti Bosch Jetronic/Motronic risinājumi, tad bija Siemens MS41/42/43 posms, tad 6 cilindru N sērijas dzinējos tika izmantoti MSV70/80/MSD80/81/87 vadības bloki, Bosch atgriezās ar MEV9/ME9.2 4 cilindru dzinējos un MEVD17.2/17.4 6 cilindru dzinējos.

Šajā postā  - īss salīdzinājums, veicot diagnostiku ar INPA.

Uzreiz jāatzīmē - Bosch vadības sistēmas ir vienkāršākas, diemžēl, to diagnostika tādēļ nav kļuvusi vienkāršāka. Tieši pretēji - ierobežotās pašdiagnostikas iespējas un live data apjoms apgrūtina šo sistēmu remontu sarežģītāku defektu gadījumā.

Šoreiz kā piemērs: MEV9/ME9.2 vadības sistēma, ko uzstādīja, piem., N46 dzinējiem.

Degvielas adaptāciju menu.
Ja dzinējam izmantota 1+1 zondes [1 gab. wideband + 1 gab. kontroles zonde], jāizvēlas F5 [analog data modulī];
Ja dzinējam izmantota 2+2 zondes [2 gab. wideband + 2 gab. kontroles zonde], jāizvēlas Shift + F5 [analog data modulī];

Šīs menu dati ir ļoti ierobežoti.
Nav redzami:
a) zondu apsildes un statusa (priekšapsilde/apsilde, utml) dati;
b) platjoslas zondu Lambda vērtības;
c) nav redzamas Nernsta šūnu dinamiskās pretestības, kas ļautu novērtēt zondu ķīmisko efektivitāti. 

Pirmā rinda: wide-band zondu spriegumi. Ja Lambda=1.00, U=1.50V. Izskatās, ka datu analīzei var izmantot Bosch LSU 4.9 Datasheet, risinājumam ar K=17.
Kontroles režīms: overrun mode U jābūt ap 4.00V

Otrā rinda: kontroles zondu spriegums.
Aukstu zondu spriegums (references sprieguma avots) 0.50V

Trešā rinda: integratori.
Šie dati nav norādīti %tos, kas būtu daudz ērtāk, bet ir norādīti kā reizinātājs ar references vērtību 1.00.

Ceturtā rinda: offset tipa adaptācijas
Dati norādīti absolūtajās vērtībās, reference 0.

Piektā rinda: multiplikatīvās adaptācijas
Šie dati nav norādīti %tos, kas būtu daudz ērtāk, bet ir norādīti kā reizinātājs ar references vērtību 1.00.

Atšķirībā no Siemens koncepta, Bosch dzinēju vadības sistēmas vairāk balstās uz degvielas/aizdedzes kartēm un LTFT, integratori strādā ievērojami lēnāk.

VANOS
VANOS (atšķirībā no Siemens koncepta, kur VANOS kļūst aktīvs virs 800 .. 1000 RPM) ir aktīvs arī tukšgaitā, kas nozīmē - nevienmērīgas tukšgaitas iemesls var būt šis mezgls. Labā ziņa - VANOS menu var redzēt vārstiem pievadāmās PWM vērtības. Normāls jittering +/-5%. Palielināta jittering gadījumā - acīmredzot, solenoīds(i) jātīra vai jāmaina. 

Misfire skaitītāji.
MEV9/ME9.2 nereportē misfire skaitītājus OBD mode 6 ietvaros. MEVD17/2/17.4 - reportē, tas priecē.

Adaptāciju dzēšana.
Adaptāciju dzēšana ir daudz vienkāršākas kā MSV/MSD konceptos.
Kā redzams, adaptācijas sadalītas 6 grupās, un ar īpašu izdomu neizceļas. Nav īsti skaidrs, kā nodzēst droseles, VANOS, Valvetronic, spararata u.t.t. adaptācijas (ja tādas vispār reāli ir).

Interesanti, ka atsevišķi izdalītas detonācijas sensoru vērtības katram cilindram (iespējama arī šo adaptāciju dzēšana):

Divi menu atvēlēti FASTA datiem, kurus gan ērtāk aplūkot ISTA, jo INPA saīsinājumi nav īpaši informatīvi:






Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām