MSD80 diagnostika ar ISTA D

Šajā ierakstā - diagnostikas iespējas, ko paver ISTA D. ISTA D ir dīleru galvenais darbarīks.
Īpašu uzmanību veltīšu salīdzinājumam ar INPA iespējām.

Pēc auto identifikācijas

un FASTA informācijas nolasīšanas
kļūst pieejami pamatmenu. Dzinējam paredzētās servisa procedūras un dati pieejami divās grupās:
a) pamatmenu: Vehicle management/Service function/Power train/Engine electronics
b) dzinēja vadības bloka Call up ECU functions menu

Pamatmenu var izvēlēties:
a) cilindru Rough run un Stoihiometrska maisījuma korekcijas datu apskati;
b) iekodēt sprauslu datus;
c) iekodēt jaunu NOx katalizatoru un NOx sensoru; aktivizēt Desulphation sesiju;
d) nodzēst adaptācijas;
e) veikt misfire/Rough run testu aukstam dzinējam un apskatīt DME viedokli par to, kuram dzinējam ir problēmas ar darbības vienmērību.

DME Call up menu var izvēlēties:
a) apskatīt live data;
b) veikt dažus mezglu aktivizēšanas testus.

Apskatu sāksim ar DME Call up menu. Lai tajā iekļūtu, jāuzklikšķina ar peli uz DME ikonas bloku 'kokā' un jānospiež poga Call up ECU functions.


Call up menu satur trīs pamatizvēlnes:
a) identification: ECU bloka pamatdati;
b) diagnosis scan: live data;
c) component triggering: aktivizēšanas/testa bloki.
Identification ir pašsaprotams menu, tādēl uzreiz pāriesim pie diagnosis scan menu - tā saturs redzams attēlā augstāk.

Component triggering submenu saturs:

Diemžēl, testa bloku apjoms ir niecīgs. Kā redzams, var pārbaudīt zemspiediena sūkņa spiedienu, injectors menu: atslēgt kādu no cilindriem, ieslēgt ūdenssūkni un  elektrisko ventilatoru.
Nav pieejami ne dzinēja darba režīmu; ne Lambda zondu, ne ģeneratora, ne VANOS, ne EGR, ne daudzu citu svarīgu mezglu testa bloki.


Diagnosis scan submenu.
a) fuel pressure (high pressure);
b) fuel pressure (low pressure);
c) idle;
ļauj aplūkot konkrētās parametra vērtības un īpašu interesi neizraisa. Vienīgā piezīme (tā attiecas uz visām ISTA rādītajām analogajām/live data vērtībām):
a) datu attēlojums ir maza izmēra, tie ir grūti saskatāmi, piem., izbraukuma sesijas laikā;
b) lielākajai daļai (ar retiem izņēmumiem) datu nav norādītas ne references, ne min/max robežas; nav specifisku datu skaidrojuma;
c) nav izmantoti bar tipa indikatori, kas atvieglotu mainīgo aplūkošanu.

Diagnosis scan submenu saturs, izvēloties ''Motor operating values'':



Lai aplūkotu vēlamos parametrus, jāizvēlas parametrs/i (tas/tie iekrāsosies zilā krāsā) un jānospiež ''Read status'' poga.
Piemērs, kā izskatās live data aplūkošana ISTA D:
Diemžēl, dati ir nepārskatāmi, nav vizuāli atdalīti, nav ref/min/max robežu, nav bar indikatoru.
Daži no menu trūkumiem:
a) oil pressure nav norādīts pieprasītais spiediens;
b) nav norādīts PWM spiediena uzturēšanai;
c) noteiktā spiediena dati tiek norādīti ar -1000 hPa nobīdi.

Submenu saturs, izvēloties N53 sērijas dzinēja operating values:


Šo parametru live data:


Šim submenu ir ''dažas'' nepilnības:
a) tiek norādīts dzinēja darbības režīms, bet nav redzamas Lambda vērtības, ar kādām dzinējs strādā;
b) nav pārskatāmi dati desulfatēšanas procesa laikā;
c) nav redzami PWM dati ne zemspiediena, ne augstspiediena sistēmai - šo sistēmu spējai uzturēt spiedienu;
d) NOx sensora datiem nav redzama Offset vērtība; tā reportētās Lambda vērtības (wide-band un Narrow-band).

Submenu ''Operational smoothness values'' dati:
Šajā menu ir atzīmētas Rough run value min/max vērtības: +/200. Atkarībā no software release, normālas dzinēja darbības gadījumā vērtības svārstās +/-0.2 robežās, atsevišķām relīzēm: tikai 0.02 robežās. T.i.: 0.1 vai pat 0.01% no maksimāli norādītajām! Secinājums - šīs norādītās min/max vērtības tikai mulsina lietotāju!

Lieki piebilst, ka matemātika, kas aprakstītu koeficientus ''engine order 0.5/1.0/1.5'' izpaliek.

Submenu ''Oxygen-sensor control'' saturs:
Šajā menu ir ''daži'' ''nebūtiski'' trūkumi:
a) multiplikatīvās adaptācijas vispār netiek attēlotas;
b) Lambda vērtība wide-band zondēm netiek netiek rēķināta/attēlota; nav nekāds apraksts, kā tulkot ''voltage'' rādījumus;
c) zondu apsildes PWM netiek attēlots, no status apraksta nav skaidrs, vai zonde tiek sildīta, vai jau ir uzsildīta;
d) netiek norādītas zondu Nernsta pretestības, nav redzama zondu ķīmiskā aktivitāte; nav iespējama zondu apsildes manuāla vadība;
e) netiek norādīts dzinēja darbības režīms;
f) netiek norādītas pieprasītās Lambda vērtības, to atbilstība nomērītajām.

Submenu ''States'' satur dažus no statusa bitiem:


Diemžēl, ar šo arī dzinēja live data apskate jābeidz. Kā redzams, attēloto datu apjoms ir nesalīdzināmi mazāks kā INPA, to apskate - apgrūtināta.

Vehicle management/Service function/Power train/Engine electronics menu,
Idle speed/Idling quality submenu:


Rough running values:
Korekti strādājoša dzinēja Rough run vērtības rāda paliekošu disbalansu, tādēļ nav skaidrs, kas šie ir par datiem. Iespējams - piemērotās Offset tipa korekcijas katrai sprauslai vienmērīgas darbības sasniegšanai.


Stochastic irregular operation dati:
Arī par šiem datiem - nekādas informācijas. Ideālā scenārijā - visi tiecas uz 0? Jeb, kas ticamāk: visi tiecas uz 50; palielināta vērtība - samazināta mehāniskā efektivitāte.
Var tikai just līdzi dīlera centra speciālistam, kuram ''jāanalizē'' šādi dati.

Delete adaptations submenu:
Diemžēl - nekādas informācijas, kura izvēlne kuru adaptāciju grupu dzēš.

Arī informācija par noglabātajām kļūdām ir vairāk kā pieticīga:
Piemēram, INPA freeze-frame esošajā situācijā papildus rādītu:
a) kļūdas statusu (aktīvs/pasīvs);
b) dzinēja darba režīmu (Homogēns/Homogēni liess/Stratified charge);
c) dzinēja darba statusu (darba vai uzsilšanas);
d) offset un multiplikatīvo adaptāciju, integratoru vērtības.

Atsevišķu mezglu dati redzami šo mezglu funkcionalitātes blokos, piemēram apskatīsim VANOS mezgla testa bloku:


Pēc šī testa moduļa izvēles atveras menu:
Iespēja aplūkot noteikto VANOS pozīciju:
Ir iespēja veikt testa bloku, kas venā, fiksētā pozīcijā pārbauda VANOS mezgla spēju uzturēt noteikto pozīciju:
Pēc šī testa veikšanas diagnostikas inženierim pašam jāpieņem lēmums, vai VANOS strādā korekti, ISTA izvada sekojošu ieteikumu menu:
Kā redzams, īpašu skaidrību šis menu neviesa.
Piedevām, nekādu iesēju manuāli izvēlēties sadales vārpstas pozīciju, novērtēt vārsta PWM, tā jittering.

Vēl skumjāka situācija ir ar, piemēram, eļļas spediena pārbaudi. Nav iespējas salīdzināt uzdoto ar noteikto eļļas spiedienu, nav iespējas novērtēt eļļas vārsta PWM. Nav iespējas palaist testa bloku. Vienīgais ISTA piedāvātais testa variants: vārsta PWM novērtēšana ar osciloskopu. Un, ja tiek novēroti taisnstūrveida impulsi, ISTA paziņo, ka viss esot kārtībā!
Viss ir kārtībā, neskatoties uz PWM vērtību, neskatoties uz tās jittering? Iespaidīgi!


Jāizsaka nožēla, ka dīlera speciālisti ir spiesti strādāt ar tik vāju diagnostikas rīku. INPA iespējas MSD80 diagnostikai ir nesalīdzināmi plašākas, taču INPA izmantošana dīleru tīkla ietvaros nezināmu iemeslu dēļ ir aizliegta.

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām