N series. Throttle un akseleratora pedālis

N sērijas benzīna dzinējiem tiek izmantots elektroniskais akseleratora pedālis un elektriskais droseļvārsts. Nekas revolucionāri jauns, tādēļ pievērsīšu uzmanību tikai niansēm.

Akseleratora pedālis.
Kā var izlasīt BMW materiālos, pedālī tiek izmantoti divi neatkarīgi Holla sensori pedāļa pozīcijas noteikšanai.
Sensori ir pilnīgi atdalīti - katram no tiem ir savs GND un +5V pieslēgums.

1. sensora spriegums 0 .. 4V; proporcionāls pedāļa nospiešanas leņķim;
2. sensora spriegums 0 .. 2V; proporcionāls pedāļa nospiešanas leņķim.
Sensoru rādījumus apraksta sakarība: V2=V1/2
Piezīme: sensoru rādījumi ir atšķirīgi no BMW materiālos minētajiem (sensoru numerācija ir pretēja)!

Akseleratora pedāļa sensoru rādījumus var redzēt: ../F5/F2/F4
Pareizi sensoru rādījumi: atlaists pedālis (tukšgaita):
1. sensors: 0,73V
2. sensors: 0,37V

Pareizi sensoru rādījumi kickdown režīmā:
1. sensors: 4,10V
2. sensors: 2,05V


Droseļvārsts.
Droseļvārsta kontrolei tiek izmantoti divi potenciometra tipa sensori ar krustveida līkni:

Sensoru rādījumus apraksta sakarība: V2=5-V1

Abiem sensoriem ir kopīgs GND un +5V pieslēgums
+5V tiek padots no DME pin5; GND savienojums: no DME pin15.

Droseles sensoru rādījumi ../F5/F2/F4
Pareizi sensoru rādījumi
1. ignition ON; engine OFF [throttle avārijas pozīcijā - to nosaka atspere, nemainās atkarībā no akseleratora pedāļa pozīcijas]:
1. sensors: 0,86V
2. sensors: 4,13V


2. dzinējs tukšgaitā, Homogēns režīms:
1. sensors: 0,59V
2. sensors: 4.39V


3. dzinējs tukšgaitā, Stratified charge:
1. sensors: 0,63V
2. sensors: 4,36V

Kā redzams, tukšgaitas režīmā dubults gaisa apjoms (Lambda = 2,00) tiek sasniegts, droseles sensoru rādījumiem mainoties par 0,03 .. 0,04V - tās ir nelielas signāla izmaiņas. Tātad sensoriem jābūt teicamā tehniskā stāvoklī, citādi iespējama nevienmērīga dzinēja darbība dēļ droseles jittering.


Droseles adaptācijas var redzēt: ../F5/F3

Piezīme: Stratified chage režīmā tiek izmantota (un attēlota) tikai multiplikatīvā adaptācija, Homogēnā režīmā - gan multplikatīvā, gan offset tipa (kas nosaukta kā einspritzventile) adaptācija.

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām