N43/N53 eļļas spiediens
Atbilstošās kļūdas:
N sērijas dzinēju eļļas spiedienu kontrolē eļļas spiediena sensors, kas atrodas pēc vārsta (solenoīda). Vārstu vada DME ar PWM un nosaka vajadzīgo eļļas spiedienu, atkarībā no dzinēja temperatūras, RPM, slodzes.
Eļļas spiediena novērtēšanai paredzēts INPA menu:
../F6/F2/F2
Eļļas spiediena regulēšanas vārstam padotais PWM attēlots INPA menu:
../F6/F2/F3
Piezīme: menu atrašanās vietas norādītas, izmantojot INPA loader 2.023
Eļļas spiediena menu:
Eļļas regulēšanas vārsta PWM vadības menu:
Diemžēl, datu apskate liek vilties:
eļļas spiediena uzdotā vērtība (sollwert) NESAKRĪT ar nomērīto (istwert): nomērītā ir mazāka kā pieprasītā, tajā pat laikā eļļas spiediena PWM vērtība tipiski svārstās ap 35..45% atzīmi. Tukšgaitā dzinēja nomērītā eļļas spiediena vērtība ir it kā par zemu - sarkanajā sektorā - arī tas nešķiet normāli.
Ražotāja informācija - pilnīga nulle.
Dati izskatās pilnīgi nelietojami - daudzos forumos pavīd idejas par software kļūdām, risinājumu nav.
Neliela izpēte atklāja - jā, kļūdas ir. Kļūdas ir datu attēlošanā! Imērītā (istwert) vērtība tiek attēlota ar -1000hPa nobīdi! Kļūdas rašanās ticamākais iemesls - iespējams, nepareiza relatīvo (attiecībā pret atmosfēras spiedienu) un absolūto vērtību interpretēšana.
Tātad - aplūkojot datus, izmērītās (istwert) vērtības ir JĀPALIELINA par 1000hPa! Ņemot šo vērā, izrādās, ka ar eļļas spiediena stabilizēšanas sistēmu viss ir kārtībā - tā strādā closed loop režīmā un tiešām uztur pieprasīto spiedienu, mainot vārsta PWM!
Paliek būtiskas neērtības - ir apgrūtināta datu aplūkošana dinamikā, piedevām: vārsta vadības parametrs atrodas pavisam citā menu. Taču, ja 'izlabo' šo iepriekšminēto datu attēlošanas kļūdu, kļūst redzams, ka MSD patiešām vada (uztur) eļļas spiedienu un dati ir ticami. Attiecīgi, kļūdu par pazeminātu eļļas piedienu gadījumā - var 'meklēt' situācijas, kad to (spiedienu) uzturēt neizdodas. Galvenie simptomi:
../F9/F9
Testa bloka ietvaros MSD automātiski pārbauda spēju uzturēt dažādus eļļas spiedienus (2000/3500/5000hPa) tukšgaitas, 2000 un 3000 RPM apstākļos.
Arī šī testa ietvaros - izmērītā eļļas spiediena vērtība 'jāpalielina' par 1000hPa. Veicot šo testa bloku, būtiski ir novērot (arī) spiediena vārsta PWM vērtības - ja vārsts tiek būtiski vērts ciet, acīmredzot - eļļas sūknis nespēj nodrošināt vajadzīgo spiedienu un/vai plūsmu.
Iemesli var būt daudzi - gan problēmas ar eļļas 'piejamību' (aizsērējis eļļas filtrs, eļļas uzsūcējs), eļļas sūkņa izdilums, gan pārāk liels eļļas patēriņš, gan arī paša vārsta defekti.
Tipiski - aizsērējis filtrs un problēmas ar eļļas padevi problēmas radīs lielāku RPM/slodzes apgabalā (sūknis nespēs nodrošināt vajadzīgo ražību), savukārt - sūkņa izdilums, piemēram - lielākās problēmas radīs tieši ļoti mazu RPM apgabalā.
Saprotams, ka problēmas ar eļļas spiedienu ir mehāniskas dabas, attiecīgi - jāuztic mehāniķim, novērtējot dzinēja tehnisko stāvokli ''dzīvē''.
2F7B oil pressure switch, plausibility
30C0 motor oil pressure control, dynamically
30C1 motor oil pressure control, statically
30C2 oil pressure control valve, activation
30C3 motor oil pressure sensor, signal
30C4 motor oil pressure control, mechanically
30C5 oil pump, mechanical: oil pressure
30C6 motor oil pressure sensor, plausibility
30C7 motor oil pressure system
N sērijas dzinēju eļļas spiedienu kontrolē eļļas spiediena sensors, kas atrodas pēc vārsta (solenoīda). Vārstu vada DME ar PWM un nosaka vajadzīgo eļļas spiedienu, atkarībā no dzinēja temperatūras, RPM, slodzes.
Eļļas spiediena novērtēšanai paredzēts INPA menu:
../F6/F2/F2
Eļļas spiediena regulēšanas vārstam padotais PWM attēlots INPA menu:
../F6/F2/F3
Piezīme: menu atrašanās vietas norādītas, izmantojot INPA loader 2.023
Eļļas spiediena menu:
Eļļas regulēšanas vārsta PWM vadības menu:
Diemžēl, datu apskate liek vilties:
eļļas spiediena uzdotā vērtība (sollwert) NESAKRĪT ar nomērīto (istwert): nomērītā ir mazāka kā pieprasītā, tajā pat laikā eļļas spiediena PWM vērtība tipiski svārstās ap 35..45% atzīmi. Tukšgaitā dzinēja nomērītā eļļas spiediena vērtība ir it kā par zemu - sarkanajā sektorā - arī tas nešķiet normāli.
Ražotāja informācija - pilnīga nulle.
Dati izskatās pilnīgi nelietojami - daudzos forumos pavīd idejas par software kļūdām, risinājumu nav.
Neliela izpēte atklāja - jā, kļūdas ir. Kļūdas ir datu attēlošanā! Imērītā (istwert) vērtība tiek attēlota ar -1000hPa nobīdi! Kļūdas rašanās ticamākais iemesls - iespējams, nepareiza relatīvo (attiecībā pret atmosfēras spiedienu) un absolūto vērtību interpretēšana.
Paliek būtiskas neērtības - ir apgrūtināta datu aplūkošana dinamikā, piedevām: vārsta vadības parametrs atrodas pavisam citā menu. Taču, ja 'izlabo' šo iepriekšminēto datu attēlošanas kļūdu, kļūst redzams, ka MSD patiešām vada (uztur) eļļas spiedienu un dati ir ticami. Attiecīgi, kļūdu par pazeminātu eļļas piedienu gadījumā - var 'meklēt' situācijas, kad to (spiedienu) uzturēt neizdodas. Galvenie simptomi:
- eļļas spiediena nomērītā vērtība kādā RPM/torque apgabalā sāk 'atpalikt' vairāk kā par 1000hPa (INPA attēlotās vērtības);
- eļļas spiediena regulators būtiski tiek vērts ciet (PWM krīt zem 20..25%).
../F9/F9
Testa bloka ietvaros MSD automātiski pārbauda spēju uzturēt dažādus eļļas spiedienus (2000/3500/5000hPa) tukšgaitas, 2000 un 3000 RPM apstākļos.
Iemesli var būt daudzi - gan problēmas ar eļļas 'piejamību' (aizsērējis eļļas filtrs, eļļas uzsūcējs), eļļas sūkņa izdilums, gan pārāk liels eļļas patēriņš, gan arī paša vārsta defekti.
Tipiski - aizsērējis filtrs un problēmas ar eļļas padevi problēmas radīs lielāku RPM/slodzes apgabalā (sūknis nespēs nodrošināt vajadzīgo ražību), savukārt - sūkņa izdilums, piemēram - lielākās problēmas radīs tieši ļoti mazu RPM apgabalā.
Saprotams, ka problēmas ar eļļas spiedienu ir mehāniskas dabas, attiecīgi - jāuztic mehāniķim, novērtējot dzinēja tehnisko stāvokli ''dzīvē''.
Komentāri
Ierakstīt komentāru