N sērijas dzinēju thermal management
BMW savos after sales materiālos min, ka N sērijas dzinējiem tiek izmantots DME vadīts termālais managements.
Tiek izšķirti vairāki darba režīmi:
Mapped: ar pazeminātu temperatūru - ap 80 oC;
High power: temperatūru ap 95 oC
Normal: ar temparatūru ap 105 oC
Eco mode: 112 oC
Šie dažādie režīmi tiek uzturēti ar sekojošiem komponentiem:
a) ūdens sūknis ar vadāmu ražību (tiek vadīts pa CAN virknes interfeisu);
b) termostats;
c) termostata apsilde (no DME ar PWM vadāms elektriskais sildītājs).
Kā tiek vadīta dzinēja temperatūra?
Termostata mehāniskā daļa ir identiska 'parastam' termostatam, vienīgā atšķirība - mehāniskais elements var tikt papildus karsēts (izmantojot elektrisku sildītāju, ko vada DME).
a) būtisku dzinēja kļūdu gadījumā, piemēram, ja tiek identificēta nepietiekoša CO katalizatoru veiktspēja;
b) var tikt izmantota dzinēja uzsildīšanas laikā, kad dzesēšanas šķidruma t būtiski atšķiras no eļļas t.
Ņemot vērā to, ka dzeses šķidruma t tiek ierobežota pēc eļļas t, eļļas temperatūras devēja rādījumi ir kritiski svarīgi!
Kopējo informāciju par termālo režīmu var iegūt: ../F5/F2/F6
Informāciju par aktuālo termostata apsildi un tā manuālo vadību: ../F6/F1/F4
Informāciju par ūdenssūkni var atrast: ../F6/F1/F8
Tiek izšķirti vairāki darba režīmi:
Mapped: ar pazeminātu temperatūru - ap 80 oC;
High power: temperatūru ap 95 oC
Normal: ar temparatūru ap 105 oC
Eco mode: 112 oC
Šie dažādie režīmi tiek uzturēti ar sekojošiem komponentiem:
a) ūdens sūknis ar vadāmu ražību (tiek vadīts pa CAN virknes interfeisu);
b) termostats;
c) termostata apsilde (no DME ar PWM vadāms elektriskais sildītājs).
Kā tiek vadīta dzinēja temperatūra?
Termostata mehāniskā daļa ir identiska 'parastam' termostatam, vienīgā atšķirība - mehāniskais elements var tikt papildus karsēts (izmantojot elektrisku sildītāju, ko vada DME).
- High power mode (ap 95 oC) režīms tiek izmantots lielas slodzes apstākļos, lai iegūtu maksimālu dzinēja performanci. Šajā gadījumā ūdenssūknis un termostats tiek izmantoti kā 'parastos' dzinējos, dzinēja temperatūra uzturēta, mainot ūdenssūkņa ražību. Papildus ieguvums - arī mazu RPM un tukšgaitas apstākļos (uzreiz pēc lielas slodzes) elektriskais sūknis var nodrošināt efektīvu šķidruma plūsmu/dzinēja dzesēšanu.
- Normal/Eco mode gadījumā temperatūras paaugstināšanai tiek samazināta sūkņa ražība. Minimālā sūkņa ražība tiek ierobežota ar 15%. Eco mode tiek ieslēgta mazas slodzes/tukšgaitas apstākļos. Termostats ir atvēries un temperatūra tiek vadīta, mainot dzesēšanas šķidruma plūsmu (ūdenssūkņa ražību). Nosacījums šō režīmu aktivizēšanai - eļļas temperatūra, kas nav būtiski zemāka par dzesēšanas šķidruma t.
- Mapped (ap/zem 80 oC) režīmam tiek izmantota termostata papildus apsilde. Šajā gadījumā - temperatūra termostata iekšienē sasniedz tā (termostata) atvēršanās slieksni, kaut dzeses šķidrums ir 10..15 oC vēsāks. Sūkņa ražība tiek palielināta (līdz 75 .. 80%) maksimāli efektīvai dzinēja dzesēšanai.
a) būtisku dzinēja kļūdu gadījumā, piemēram, ja tiek identificēta nepietiekoša CO katalizatoru veiktspēja;
b) var tikt izmantota dzinēja uzsildīšanas laikā, kad dzesēšanas šķidruma t būtiski atšķiras no eļļas t.
Ņemot vērā to, ka dzeses šķidruma t tiek ierobežota pēc eļļas t, eļļas temperatūras devēja rādījumi ir kritiski svarīgi!
Kopējo informāciju par termālo režīmu var iegūt: ../F5/F2/F6
Informāciju par aktuālo termostata apsildi un tā manuālo vadību: ../F6/F1/F4
Informāciju par ūdenssūkni var atrast: ../F6/F1/F8
Komentāri
Ierakstīt komentāru