N53. 3. cilindra problēma

Ļoti izplatīta N53 dzinēja problēma: 3. cilindra darbības traucējumi.

Defekta izpausmes - nevienmērīga dzinēja darbība, misfires.
Apskatot kļūdu atmiņu, nereti ir kļūdas par 1. bankas fuel trim; 1.bankas CO katalizatoriem un/vai Lambda zondu trim (kopā ar 3. cilindra vai 1.;2. cilindra misfire).

Problēmas cēlonis: eļļas nokļūšana uz 3. cilindra aizdedzes spoles pīpītes un aizdedzes sveces izolatora.

Uzpildot eļļu, nereti neliels vai lielāks tās daudzums nokļūst uz dzinēja dekoratīvā vāka.
Blīve (10) ar laiku zaudē elastību, arī pats dekoratīvais vāks (11) deformējas. Turklāt, bieži vien (ņemot vērā regulāro nepieciešamību noņemt dekoratīvo vāku) dekoratīvais vāks tiek pieskrūvēts tikai ar divām priekšējām skrūvēm - tas problēmu tikai palielina.

Eļļa gar vāka (11) atvērumu gar blīvi (10) nokļūst uz 3. cilindra aizdedzes spoles korpusa vai spoles šahtas sienas, pa to notek uz spoles pīpīti. Nav precīzas informācijas, cik būtiska ir tīras (jaunas) eļļas ietekme, taču BMW AG savos aftersales materials speciāli akcentē, ka, piemēram, degviela bojā silikona pīpītes izolējošās īpašības un tās nokļūšana uz aizdedzes spoles kategoriski nav pieļaujama. Turklāt, notecējusī eļļa veicina arī netīrumu nokļūšanu uz aizdedzes spoles un sveces - tie noteikti nav labi izolatori!

Katrā ziņā, ja notikusi eļļas noplūde gar blīvi (10), 3. cilindra aizdedzes spole pēc laika izskatās sekojoši (skat. attēlus).
Ar sarkanu apvilktas aizdedzes spoles vietas, kurām īpaši jāpievērš uzmanība:
1. garenas, tumši pelēkas līnijas Bosch aizdedzes spolēm - ja tās ir ļoti izteiktas, labi saskatāmas: spole jāmaina (šajās vietās augstspriegums caursit izolāciju);
2. brūnie piedegumi - eļļa nokļuvusi uz pīpītes, piedegusi;
3. pīpītes gals - arī šeit redzami eļļas nosēdumi, kanāla iekšpuse ar gaišām līnijām - šeit augstspriegums ir ''apgājis'' sveci.

Zīmīgi, ka ne vienmēr tieši 3. cilindrs tiek atzīmēts kā vainīgs (kļūdas par misfire). Reizēm tieši 1. un 2. cilindrs tiek atzīmēti (un reāli arī ir) kā misfire. Iemesls šai situācijai ir vienkāršs: ja 3. cilindrs misfire ne tik bieži, lai nekavējoši tiktu ierakstīta kļūda par tā bojājumu, MSD80 (neveiksmīgu darba algoritmu rezultāts) konstatējot lielu darbības nevienmērību (samazinātu vidējo 3. cilindra efektivitāti), palielina vidējo degvielas daudzumu tajā. Rezultātā - lai uzturētu pareizu visas 1.mās bankas degmaisījumu, 3. cilindrā degmaisījums ir bagātināts, bet 1. un 2. cilindram - liess. Rezultātā jau 1. un 2. cilindri sāk misfire, ko MSD80 arī ieraksta kļūdu atmiņā.
Protams, mainot sveces, aizdedzes spoles un pat sprauslas 1. un 2. cilindros, rezultāta nav, un - vēl viens ''nesaremontējams'' N53 ir dzimis!

Piezīme: esošajā situācijā - ļoti bieži kļūdu atmiņu sarakstu papildina kļūdas par fuel trim 1. bankā, par 1.mās bankas CO katalizatora nepietiekamu veiktspēju, 1.mās bankas regulējošās un/vai kontroles zondes trim problēmām. Protams, neviens no iepriekšminētajiem komponentiem nav bojāts -  jāatrisina problēma ar 3. cilindra aizdedzes spoli un atkārtoti jāveic dzinēja adaptācijas.
Uzmanību - arī aizdedzes sveces izolatoram jābūt tīram! Jāizskrūvē aizdedzes svece, jānotīra tās izolators un atslēga, ar kuru sveci skrūvē. Obligāti jāiztīra arī sveces šahta!
Jāpārbauda, vai nav sūces vārstu vāka blīvei, ja ir - blīve nekavējoši jāmaina.



Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām