MSD80 software upgrade. Part 3

Day 15..20
Pēc divu nedēļu izmisīgas meklēšanas, palika tikai viens, attiecīgajās aprindās ne pārāk zināms, speciālists. Visi citi, dažādu iemeslu dēļ, bija atkrituši.

Tika alternatīvs tika apskatīts arī Mosselmann turbo piedāvātais variants. Šajā gadījumā - jānopērk iMoss OBD/USB adapteris, jānopērk programmatūra, un failu nolasīšanu/ieprogrammēšanu var veikt katrs pats caur OBD.
Nolasītie faili jāaizsūta Mosselmann, pēc dienas modificēti (uz 200kW versiju) faili tiek atsūtīti atpakaļ - par tiem tikai jāsamaksā.
Diemžēl, man neizdevās iegūt detalizētāku informāciju (piem., vai tiek atstāti U0 dzinēja versijas algoritmi, vai tiek veidota kādas O0 dzinēja relīzes ''hibrīda'' versija, utml.).

Nesaņēmis visu informāciju no Mosselmann, nolēmu riskēt pie nezināmā privātā meistara. Arī viņa sniegtais info bija precīzi nulle, bet - viņš solīja nevis modificēt konkrētu failu (kā Mosselmann), bet coding datus.

Auto pārkodēšana ilga 2 dienas.
Situāciju grūtāku padara tas, ka pat, piemērams, BMW/ECU Explorer nemāk automātiski padarīt CAS3+ par ''virgin'' un nodzēst motor_hours MSD80. Vienīgais bonuss - Explorer māk automātiski sarēķināt CRC. Piedevām - neviens īsti nezin, tieši kurās atmiņas šūnās glabājas motor_hours u.c. dati!

Attiecīgi, kā izskatās, modifikāciju tehnoloģija ir sekojoša:
1. no esošajiem CAS un DME tiek nolasīts ISN (tieši to nolasīt nevar, bet ISN ir iespējams ''izķert'', veicot šo bloku programmēšanu); tiek izveidots backup;

2. tiek sameklētas ''pareizās'' dump kopijas no internetā nopludinātajām vai paša nolasītajmā versijām ar vajadzīgajiem statusa bitiem un ieprogrammētas;
3. tad tiek modificēts ISN, iekodēts VIN, pārrēķināta CRC.

Pēc otrās dienas saņēmu savu auto. Īsā pārbaude:
FR gan FRM/LM, gan CAS ir ND71!
Power_class gan CAS, gan DME ir class 2!
DISA vārsti: funkcionē!
DME (tiesa gan, neizmantojot UIN) ieprogrammēts 8603138!

Auto dinamika - kā pienākas 200kW versijai! DISA vārstu (it īpaši lielā) efektivitāti var just, veicot agresīvāku akselerāciju - tiešs apliecinājums, ka tie darbojas (DISA vārstu stāvokļa maiņu apstiprina arī INPA live data). Lambda kickdown režīmā pirmās sekundes samazinās līdz 0,85 pat no 2000RPM - tiešs apliecinājums, ka dzinējs attīsta maksimāli iespējamo griezes momentu.

Nākošais posms: labākās software release izvēle,

Īsi komentāri par relīzes versijām, kas tika apskatīti.

8603138
Pēdējā (jaunākā) relīze, ko piedāvā ISTA P.
Nekorekts rough run algoritms Homogēna maisījuma režīmā. Augsta fake 3104 jūtība.
Protams, daudz korektāka darbība, kā sākotnējām versijām (piem. 76.sērijas 396/397), bet aizvien reizēm manāma reāla nevienmērība.

8603174
Pēdējā (jaunākā) relīze, ko piedāvā winKFP kā upgrade.
Ļoti līdzīga 8603138, nav novēroti būtiski uzlabojumi.

8603186/8603188
Pēdējās relīzes N53B30 O0 dzinējam, paredzēta 630i.
Korekts rough run algoritms visos režīmos, ļoti korekta pārslēgšanās starp režīmiem, bet - rupja kļūda, veidojot offset adaptācijas. 2.bankai netiek pārrakstīts offset adaptācijas reģistrs, nepamatoti uzstādīts kļūdas bits 1.bankā. Iespējams, ka ar citiem adaptāciju datiem relīze strādā, bet - šādu izmantot nerodas vēlme. Piedevām, ir paliekoša problēma ar DSC/DTC (visas iespējamās kļūdas + warning lights on panelī).
Secinājums: 182..188 versijas atkrīt, tās nevar izmantot E60 (vismaz ne ar 525 reduktoru un mehānisko ātrumkārbu. Iespējams, ka neatbilst pat riteņu ātruma noteikšanas disku zobu skaits, DSC bloka datu apmaņa, u.t.t.).

8603178
Versija, kas paredzēta E61.
Pamanītās atšķirības:
Korekts rough run algoritms visos režīmos;
Segmentveida ''Stratified to Homogeneous lean'' aizvietošanas princips rough run detektēšanas gadījumā (kā, piemēram, 8603154);
Ļoti korekta pārslēgšanās starp režīmiem ''Stratified/Homogeneous lean/Homogeneous'';
Enerģētiski kompensētas reģenerācijas;
Izlabota nekorekta degvielas daudzuma aprēķināšana Homogēni liesā režīmā (pretstatā 154.relīzei);
korekta offset adaptāciju veidošana, korekta to nepārtraukta atjaunošana;
korekta banku temperatūras papildkorekcija;
Samazināta jūtība pret fake 3104 (paaugstināts pieļaujamais unevenness skaitītāju saturs, pie kura tiek reģistrēta 3104 kļūda);
korekta atjaunošanās pēc 3104 apstiprināšanas (ļoti korekta adaptāciju atjaunošana visos režīmos);
nav novērota reāla nevienmērība. Dzinējs ļoti korekti pārslēdzas starp visiem darba režīmiem.
Būtiski korektāka relīze kā 138/174.

8603180
Relīze, kas it kā arī paredzēta E61, it kā vienīgā atšķirība: LHD vs RHD, bet.. Rough run algoritms Homogēna maisījuma režīmā - nekorekts. 1.cilindra bar reizēm no -8 vienībām uzlec uz +4..6 (kas nav novērojams 178. relīzē). Dziļāka relīzes izpēte netika veikta (ņemot vērā pamanīto nekorekto Rough run algoritma darbību).

Kāpēc tieši šie parametri izvēlēti kā kritērijs relīžu veikspējas testam?
Ja, dzinējam strādājot Stratified charge, tiek konstatēta (īsta vai fake) darbības nevienmērība, tas Stratified charge nomaina pret Homogeneous lean darba režīmu. Ja nekorekti strādā Rough run algoritmi Stratified charge un Homogeneous lean režīmos, pašsaprotami, ka pieaugs viltus nevienmērības gadījumi un daudz lielāka iespēja pamanīt 3104 kļūdu, pat braucot pa gludu ceļu.
Ja nekorekti strādā Homogeneous lean Rough run algoritms, ir liela iespēja, ka arī Homogeneous lean režīmā tiks sasniegts maksimāli pieļaujamo eventu skaits un dzinējs pāries Homogenous režīmā. Pie tam, sāksies atsevišķu cilindru individuālo adaptāciju atkārtota veikšana. Ja nekorekti strādā Homogeneous režīma Rough run algoritms, ir liela iespēja, ka arī šajā režīmā tiks konstatētas Rough run pazīmes, un dzinējs sāks visu adaptāciju atkārtotu veikšanu.
Ja Homogeneous režīma Rough run algoritms strādā korekti, pēc adaptāciju atkārtotas veikšanas dzinējs pāries Homogeneous lean režīmā, tad (pēc zināma laika) - Stratified charge. Ja kaut vienā posmā dēļ nekorekti strādājoša Rough run algoritma tiks konstatēti viltus misfire gadījumi, dzinējs tā arī neatsāks strādāt Stratified charge. Papildus (citas, bez 3104) kļūdas ierakstītas netiks, bet - degvielas patēriņš būs paaugstināts; dzinējam ar laiku var rasties visas problēmas, kas raksturīgas NOx sistēmas defektu gadījumā (problēmas ar degvileas LTFT, kļūdas par fuel trim, misfire, utml.).

Turklāt, nekorekta Rough run algoritma darbība norāda uz patiesībā tehniski korekti strādājošiem ciindriem, liekot novērst neesošus defetus, sadārdzinot ''remonta'' izmaksas, kā arī - reizēm novedot pat pie pilnīgi nepareizas diagnostikas! Sīkāk - šeit.

Papildinājums. 8603178 relīzes testa. 2.daļa.
Testējot 178. relīzi ilgākā laika posmā, tika novērtēta tās jūtība pret nelīdzenu ceļa segumu un misfire skaitītāju datu patiesums.
Salīdzinājumam: attēls, kā izskatījās misfire skaitītāji ar 7611396. relīzi pēc pusstundas brauciena pa līdzenu ceļu:
Kā redzam, short term skaitītāji bija saskaitījuši 2..4 punktus katram cilindram.
Braucot stundu (2 reizes ilgāk!) pa normālu ceļu ar 8603178, cilindru misfire skaitītāji bija 0..1 robežās visiem cilindriem, t.i.: 178 jūtība pret nelieliem ceļa nelīdzenumiem ir samazināta vismaz 8..10 reizes. Ar šādu jūtību pat 5+ stundu braukšanas sesija pa normālas kvalitātes ceļu nesaskaitīs tik lielas short term skaitītāju vērtības, lai long term skaitītāji būtu atšķirīgi no 0.
Tātad: ja jūs brauciet pa normālas/labas kvalitātes ceļiem, pietiek pieslēgt ELM adapteri un novērtēt misfire skaitītājus. Long term skaitītājiem jābūt 0 visiem cilindriem, short term - dažu vienību robežās.

Stundu braucot ar 178 relīzi pa ļoti nelīdzenu ceļu (patiešām nekomfortabla braukšana ar ātrumu līdz 80..100km/h 6. ātrumā, pēc iespējas zemiem dzinēja apgriezieniem - šādos apstākļos Rough run algoritmam ir vislielākā jūtība), atsevišķu cilindru short term skaitītāji bija saskaitījuši pat 40 punktus, long term skaitītāji bija pieauguši (iepriekšējās sesijās) līdz 3..5 (braucot pa šo ceļa posmu). Neskatoties uz šādiem, ievērojamiem eventu skaitļiem, 3104 netika ierakstīta, dzinējs turpināja darboties pilna Stratified charge režīmā.
3104 netika ierakstīta arī tad, ja uz 2 sekundēm tika izprovocēti grupveida (secīgi) misfire vienā cilindrā. Taču šis cilindrs korekti tika atzīmēts kā bojāts, citu cilindru misfire skaitītāji nepieauga.
Secinājums: 178. relīze ļoti korekti nosaka bojāto cilindru un piefiksē tā misfire atbilstošajos reģistros, būtiski atvieglojot dzinēja diagnostiku, bet neizraisa viltus 3104 kļūdas uz nelīdzena ceļa seguma.

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām