OEM NOx sensora problēmas un veiktspējas novērtēšana

NOx sensors ir salīdzinoši dārga rezerves daļa, tā cena ir 450 - 500 EUR, bet darbamūžs - ierobežots.

Kā novērtēt NOx sensora veiktspēju?

1. MSD80 kļūdu atmiņa satur kļūdas, kas attiecas uz NOx sensoru (kļūdu saraksts - posta beigās). Šajā gadījumā, diemžēl, NOx sensors ir jāmaina. Nav novēroti gadījumi, kad MSD80 būtu atzīmējis kļūdas par NOx sensoru bez būtiska iemesla. Izņēmumi:
  • 30DE, ko var ierakstīt arī tad, ja ir mehāniski bojāta izplūde (būtisks gaisa pieplūdums);
  • 2EAE situācijā, kad NOx sensoram nepienāk +12V barošanas spriegums vai nav kontakts spraudnī.
2. Kļūdu par NOx sensoru MSD80 atmiņā nav, bet, iespējams, ir kļūda 30EA, vai arī - dzinējam ir nenovēršamas problēmas ar Rough run, misfire, banku un/vai individuālajām adaptācijām. Šajā gadījumā jāveic specifiska NOx sensora veiktspējas pārbaude - specifiskas NOx sensora problēmas var būt arī bez kļūdu ierakstiem MSD80 atmiņā.
Izmantojot INPA, atvērt NOx sensora un atgāzu temperatūras menu
  • ../F5/Shift+F2, ja tiek izmantots INPA loader 1.01
  • ../F5/Shift+F2/F1, ja tiek izmaintots INPA loader 2.023
Uzsildīt dzinēju līdz darba temperatūrai.
Uzsākt kustību, uzsildīt izplūdes sistēmu līdz vismaz 220 oC (attēlā: bar Nr.1)

Pēc vajadzīgās temperatūras sasniegšanas divu minūšu laikā NOx saturam jākļūst atšķirīgam no 0 ppm (attēlā: bar Nr.2) - t.i., NOx sensors sāk sūtīt datus MSD80. Ja NOx saturs ilgstoši paliek 0 ppm un/vai periodiski kļūst 0 ppm, NOx sensors ir bojāts (novecojis tā sensora elements) un tas (sensors) ir jāmaina. Ja sensors periodiski sāk uz brīdi (nevis nepārtraukti - visu braukšanas sesiju) sūtīt NOx saturu (NOx koncentrācija kļūst atšķirīga no 0 ppm), MSD80 atmiņā kļūdu nebūs, tajā pat laikā - Stratified charge un Homogeneous lean režīmi, kā arī NOx katalizatora reģenerācijas un desulfatēšanas sesijas būs traucētas. Rezultātā MSD80 atmiņā var būt kļūda 30EA pat tad, ja regulāri brauc ar ātrumu virs 110 km/h, kā arī piespiedu desulfatēšanas sesijas nav iespējamas (nav sekmīgas).

Ja sensors stabili/nepārtraukti sūta datus (NOx saturs visu laiku ir atšķirīgs no 0 ppm), jānovērtē sensora offset Overrun modē: skat. bar Nr.3 (attēlā augstāk). Ja bar Nr.3 ir stipri virs 5 ppm (kritiskā robeža: virs 15 ppm), sensors ir novecojis (tā ķīmiskais elements aizsērējis) un tas ir jāmaina. Šāda (ar paaugstinātu Offset vērtību) sensora izmantošana tuvā nākotnē radīs problēmas (priekšlaicīgi var tikt ierakstīta kļūda 30E9 par NOx katalizatora novecošanos; tiklīdz kā šo paaugstināto Offset vērtību apstiprinās MSD80, tas izslēgs Stratified chagre un Homogeneous lean režīmus, dzinējam sāksies visas problēmas, kas aprakstītas šeit).

Ja iepriekšminētie parametri ir normas robežās, jānovērtē sensora izmērītais Lambda (attēlā augstāk: bar Nr.4). Šim Lambda jāsakrīt ar abu dzinēja platjoslas zondu izmērītā Lambda vidējo vērtību. Ja NOx sensora nomērītais Lambda būtiski (vairāk kā par +0,02 .. 0,03) atšķiras no dzinēja platjoslas Lambda zondu nomērītā (Lambda ir paaugstināts) - jānovērš iespējama gaisa pieplūde izplūdes sistēmā, jeb, ja tā netiek konstatēta (jeb - NOx sensora nomērītais Lambda ir būtiski mazāks par dzinēja platjoslas zondu nomērītā) - NOx sensors ir jāmaina. Protams, lielu Lambda nesakritību MSD80 pamana (ierakstot kļūdu 30DE), taču - šai nesakritībai ir jābūt ļoti lielai. Laikus nepamanot šo defektu, var iedzīvoties lielākās nepatikšanās - gan kļūdās par NOx katalizatoru, gan misfire, gan nekorektās adaptācijās.


Kļūdas, kas attiecas uz NOx sensoru:

2AF0 nitric oxide sensor, heating
2AF2 nitric oxide sensor, Lambda linear
2AF4 NOx sensor, electrical
2AF6 nitric oxide sensor, Lambda binary
2EAE NOx sensor message missing (timeout)
30D6 nitric oxide sensor, plausibility
30D8 NOx sensor, Sensor damaged
30DA NOx sensor, heating time
30DC nitric oxide sensor, heating
30DE NOx sensor – Lambdaprobe before catalyst, Korrelation
30E0 NOx sensor, Offset
30E2 nitric oxide sensor, thrust test
30E4 nitric oxide sensor, aging
30E6 nitric oxide sensor, dynamics

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām