MSD80 programmatūras relīzes
Jau iepriekšējos ierakstos minēju, ka MSD80 ir nesalīdzināmi sarežģītāka dzinēja vadības sistēma par līdz tam sastaptajām (arī MSV70/MSV80), un ir visnotaļ loģiski, ka šāda, sarežģīta dzinēja vadības sistēma satur gan kļūdas (par tām nedaudz sīkāk - šeit), gan arī programmatūras atjauninājumus.
Atruna: kā parasti - ražotājs nesniedz nekādu informāciju par izlabotajām kļūdām, visa minētā informācija iegūta, novērojot MSD80 darbības nianses.
Tā kā ražotājs nesniedz nekādu informāciju par software relīzem, kā arī - to ir daudz (paredzētas visām dzinēju jaudas versijām, dažādām komplektācijām: ar automātisko un manuālo ātrumkārbu, adaptīvo kruīza kontroli, bez tās, utml.), mēs neveicām programmatūras versiju numerācijas uzskaiti, bet - novērojām simptomus, kas varētu liecināt par novērstajām/esošajām kļūdām.
Agrīna izlaiduma (ap 2008. - 2009.gadu) programmatūras versijas. Internetā var atrast tehnisku reportu, kurā mērīts N43B20 dzinējs, kurš strādā Stratified charge ar Lambda 2,0 .. 1,4 pie dzinēja noslodzes 0 .. 60%. Šādu (tik vecu) programmatūras versiju nav gadījies redzēt, reāli visi sastaptie N43 sērijas dzinēji strādāja ar Lambda 2,5 .. 3,2: tāpat kā N53 sērijas dzinēji (acīmredzot, to programmatūras versijas bija jaunākas).
Raksturīga pirmo gadu programmatūras nianse: tukšgaitā tie strādā ar Lambda 1,8 .. 2,2, vēlākās versijas strādā ar Lambda 2,4 .. 2,6.
Šīs paaudzes programmatūru raksturo: nekorekta rough run detektēšana (viltus 3104 kļūdas paziņojumi, par kuriem sīkāk rakstīts šeit), kā arī - reāls rough run, dzinējam mainot režīmus, nekorekta adaptāciju veidošana (problēma pilnā apjomā nepazūd pat tad, ja dzinējam nav problēmu ar NOx sistēmu), u.t.t.
Interesanti, ka, piemēram, 3.šais cilindrs (tam seko 1. vai 5.) ir ''populārākais'' viltus 3104 paziņojumu sarakstā. Domājams, neskaitāmi BMW lietotāji ir mainījuši sprauslas, sveces, aizdedzes spoles un.. Tik un tā - šo problēmu novērst nav izdevies.
Savukārt, 1.ais cilindrs ir tas, kurš reaģē uz pieslēgtu diagnostikas aprīkojumu. Ja jūs braucot pievienosiet INPA un veiksiet live datu novērošanu - ar lielu iespējamību, 1.ais cilindrs tiks neglābjami ''bojāts''.
Pēdējās (no 2011. gada sākuma) programmatūras versijas. Atšķirības: tukšgaitā dzinējs strādā ar Lambda 2,4 .. 2,6, ja nav problēmu ar NOx sistēmu - šos dzinējus raksturo ļoti korekta adaptāciju veidošana, ļoti vienmērīga darbība.
Zināmu priekšstatu, cik korekti strādā MSD80 rough run (cilindru efektivitātes novērtēšanas) algoritms, var iegūt sekojoši:
1. Ar INPA atslēgt vienu (piemēram, 1.mo) cilindru. Lai to izdarītu, jāizvēlas Diagnostikas (Systemdiagnosen) testu sadaļa (nospiežot F9); jāizvēlas cilindru izvēles submenu (nospiežot F2), jāizslēdz 1.mais cilindrs, nospiežot F1. Uzmanību: dzinējs sāks darboties nevienmērīgi!
2. No pamatmenu (lai tajā nokļūtu, vairākkārtīgi jānospiež F10: Back) jāizvēlas Rough run submenu: ../F5/F7.
Jānovērtē 1.mā cilindra bar rādījumi:
a) ja rādījumi sasniedz +6 .. +8 un ir nestabili (gan 1.ajam, gan pārējiem cilindriem), kā arī - dzinējs no Stratified charge nekavējoši pārslēdzas Homogēnā režīmā - jūsu MSD80 ir salīdzinoši vecas paaudzes programodrošinājums ar nekorektu Rough run algoritmu;
b) ja rādījumi ir ap +3 un ir stabili (arī pārējiem cilindriem - stabili) un dzinējs turpina darboties Stratified charge režīmā - jūsu MSD80 programnodrošinājums korekti nosaka cilindru efektivitāti.
3. papildus simptoms: ja dzinējs tukšgaitā darbojas ar Lambda ap 2,0 (ja izvēlēta un iespējota Stratified charge) - programmatūras versijas ir veca, ja Lambda ir ap 2,5: jaunāka.
Attēlā piemērs: dzinējs ar atslēgtu 1.mo cilindru. Kā redzams, tā bar rādījums ir ap +3,0; dzinējs turpina strādāt Stratified charge režīmā (redzams pēc Lambda sensoru voltage rādījumiem: 2,8V atbilst Lambda ap 2,5; 2,0V atbilst Lambda 1,0). Secinājums - šim dzinējam uzstādīta korekta Rough run algoritma programmatūra.
Mums nav informācijas, vai BMW izvēlētā subkontraktora (MSD80 programmatūras izstrādes uzņēmuma) inženieri tikai samazināja cilindru efektivitātes mērījumu koeficientus (sistēmas jūtību), jeb arī izlaboja citas kļūmes, bet - rezultāts ir patiešām iespaidīgs.
Attēlā piemērs: dzinējs darbojas tušgaitā Stratified charge ar Lambda ap 2,0: ir pamats uzskatīt, ka tā programnodrošinājums ir salīdzinoši vecs.
Jāatzīst, ka BMW, izmantojot ISTA D, pēc Rough run (misfire) testa plāna veikšanas pārbauda arī iespējamos programatjauninājumus. Ja Jūs redzat paziņojumu:
The service data status ''Button designation: improve operational smoothness conversion'' must be programmed via the ''conversation'' path,
ziniet - jūsu MSD80 vadības sistēmai ir pieejams atjauninājums, kurš paredz novērst nevienmērīgas darbības problēmas (kodēšanas opcija atrodama ar nosaukumu: DIRU, ja kādam ir pieredze - lūgums padalīties ar rezultātiem).
Programmēšana korekti būtu jāveic ar ISTA P. Noteikti izmantojiet:
a) ICOM adapteri;
b) 50A vai jaudīgāku stabilizētu sprieguma avotu barošanas uzturēšanai programmēšanas laikā.
p.s. interesantu risinājumu 30EA kļūdai (tās novēršanai) atraduši BMW inženieri. Lai šī kļūda tik bieži netiktu ierakstīta MSD80 atmiņā, katalizatora sulfurēšanās ātrums jaunākajās programmatūras versijās samazināts no 0,5 uz 0,1 .. 0,2 mg/km. Protams, 30EA kļūda tiek ierakstīta retāk, taču NOx katalizators ātrāk zaudē savas darbspējas (jo strādā ar sēru ''saindētos'' apstākļos). Un tad jau nav tālu līdz 30E9 kļūdai un.. rēķinam par 3000 EUR.
Atruna: kā parasti - ražotājs nesniedz nekādu informāciju par izlabotajām kļūdām, visa minētā informācija iegūta, novērojot MSD80 darbības nianses.
Tā kā ražotājs nesniedz nekādu informāciju par software relīzem, kā arī - to ir daudz (paredzētas visām dzinēju jaudas versijām, dažādām komplektācijām: ar automātisko un manuālo ātrumkārbu, adaptīvo kruīza kontroli, bez tās, utml.), mēs neveicām programmatūras versiju numerācijas uzskaiti, bet - novērojām simptomus, kas varētu liecināt par novērstajām/esošajām kļūdām.
Agrīna izlaiduma (ap 2008. - 2009.gadu) programmatūras versijas. Internetā var atrast tehnisku reportu, kurā mērīts N43B20 dzinējs, kurš strādā Stratified charge ar Lambda 2,0 .. 1,4 pie dzinēja noslodzes 0 .. 60%. Šādu (tik vecu) programmatūras versiju nav gadījies redzēt, reāli visi sastaptie N43 sērijas dzinēji strādāja ar Lambda 2,5 .. 3,2: tāpat kā N53 sērijas dzinēji (acīmredzot, to programmatūras versijas bija jaunākas).
Raksturīga pirmo gadu programmatūras nianse: tukšgaitā tie strādā ar Lambda 1,8 .. 2,2, vēlākās versijas strādā ar Lambda 2,4 .. 2,6.
Šīs paaudzes programmatūru raksturo: nekorekta rough run detektēšana (viltus 3104 kļūdas paziņojumi, par kuriem sīkāk rakstīts šeit), kā arī - reāls rough run, dzinējam mainot režīmus, nekorekta adaptāciju veidošana (problēma pilnā apjomā nepazūd pat tad, ja dzinējam nav problēmu ar NOx sistēmu), u.t.t.
Interesanti, ka, piemēram, 3.šais cilindrs (tam seko 1. vai 5.) ir ''populārākais'' viltus 3104 paziņojumu sarakstā. Domājams, neskaitāmi BMW lietotāji ir mainījuši sprauslas, sveces, aizdedzes spoles un.. Tik un tā - šo problēmu novērst nav izdevies.
Savukārt, 1.ais cilindrs ir tas, kurš reaģē uz pieslēgtu diagnostikas aprīkojumu. Ja jūs braucot pievienosiet INPA un veiksiet live datu novērošanu - ar lielu iespējamību, 1.ais cilindrs tiks neglābjami ''bojāts''.
Pēdējās (no 2011. gada sākuma) programmatūras versijas. Atšķirības: tukšgaitā dzinējs strādā ar Lambda 2,4 .. 2,6, ja nav problēmu ar NOx sistēmu - šos dzinējus raksturo ļoti korekta adaptāciju veidošana, ļoti vienmērīga darbība.
Zināmu priekšstatu, cik korekti strādā MSD80 rough run (cilindru efektivitātes novērtēšanas) algoritms, var iegūt sekojoši:
1. Ar INPA atslēgt vienu (piemēram, 1.mo) cilindru. Lai to izdarītu, jāizvēlas Diagnostikas (Systemdiagnosen) testu sadaļa (nospiežot F9); jāizvēlas cilindru izvēles submenu (nospiežot F2), jāizslēdz 1.mais cilindrs, nospiežot F1. Uzmanību: dzinējs sāks darboties nevienmērīgi!
2. No pamatmenu (lai tajā nokļūtu, vairākkārtīgi jānospiež F10: Back) jāizvēlas Rough run submenu: ../F5/F7.
Jānovērtē 1.mā cilindra bar rādījumi:
a) ja rādījumi sasniedz +6 .. +8 un ir nestabili (gan 1.ajam, gan pārējiem cilindriem), kā arī - dzinējs no Stratified charge nekavējoši pārslēdzas Homogēnā režīmā - jūsu MSD80 ir salīdzinoši vecas paaudzes programodrošinājums ar nekorektu Rough run algoritmu;
b) ja rādījumi ir ap +3 un ir stabili (arī pārējiem cilindriem - stabili) un dzinējs turpina darboties Stratified charge režīmā - jūsu MSD80 programnodrošinājums korekti nosaka cilindru efektivitāti.
3. papildus simptoms: ja dzinējs tukšgaitā darbojas ar Lambda ap 2,0 (ja izvēlēta un iespējota Stratified charge) - programmatūras versijas ir veca, ja Lambda ir ap 2,5: jaunāka.
Mums nav informācijas, vai BMW izvēlētā subkontraktora (MSD80 programmatūras izstrādes uzņēmuma) inženieri tikai samazināja cilindru efektivitātes mērījumu koeficientus (sistēmas jūtību), jeb arī izlaboja citas kļūmes, bet - rezultāts ir patiešām iespaidīgs.
Attēlā piemērs: dzinējs darbojas tušgaitā Stratified charge ar Lambda ap 2,0: ir pamats uzskatīt, ka tā programnodrošinājums ir salīdzinoši vecs.
Jāatzīst, ka BMW, izmantojot ISTA D, pēc Rough run (misfire) testa plāna veikšanas pārbauda arī iespējamos programatjauninājumus. Ja Jūs redzat paziņojumu:
The service data status ''Button designation: improve operational smoothness conversion'' must be programmed via the ''conversation'' path,
ziniet - jūsu MSD80 vadības sistēmai ir pieejams atjauninājums, kurš paredz novērst nevienmērīgas darbības problēmas (kodēšanas opcija atrodama ar nosaukumu: DIRU, ja kādam ir pieredze - lūgums padalīties ar rezultātiem).
Programmēšana korekti būtu jāveic ar ISTA P. Noteikti izmantojiet:
a) ICOM adapteri;
b) 50A vai jaudīgāku stabilizētu sprieguma avotu barošanas uzturēšanai programmēšanas laikā.
p.s. interesantu risinājumu 30EA kļūdai (tās novēršanai) atraduši BMW inženieri. Lai šī kļūda tik bieži netiktu ierakstīta MSD80 atmiņā, katalizatora sulfurēšanās ātrums jaunākajās programmatūras versijās samazināts no 0,5 uz 0,1 .. 0,2 mg/km. Protams, 30EA kļūda tiek ierakstīta retāk, taču NOx katalizators ātrāk zaudē savas darbspējas (jo strādā ar sēru ''saindētos'' apstākļos). Un tad jau nav tālu līdz 30E9 kļūdai un.. rēķinam par 3000 EUR.
Komentāri
Ierakstīt komentāru