Sprauslu adaptāciju dati
Ja nu kādreiz kāds izdomā pierakstīt sprauslas... Vai arī - dzinējam ir neizskaidrojamas problēmas ar adaptācijām (tās velkas ļoti ilgi, nespēj beigties; dzinējam ir paliekoša vibrācija, neskatoties uz it kā pabeigtām adaptācijām, utml., neskatoties uz kļūdu neesamību MSD kļūdu atmiņā).
Atruna: kā parasti - oficiālas ražotāja informācijas nav, turpmāk aprakstītais apkopots no pieredzes, strādājot ar MSD80 - citās vadības bloka software relīzēs informācija, iespējams, var atšķirties.
Izskatās, ka sprauslu rūpnīcas kodējumu offset datu (tie, kas benzīna dzinēju sprauslu kodējumam sākas ar 1 vai, parasti: ar 2) jaunākais cipars ir 'kontrolsumma', kas, piedevām, veidota no abu kalibrēšanas datu grupu (2[1]XX un 5[6/7]XX) datiem un tiek izmantota datu 'patiesuma' pārbaudei. ISTA no MSD saņem statusa bitu - sakrīt vai nesakrīt šie dati ar rūpnīcas kodējumu algoritmu. Ja dati nav korekti, ISTA to ievadi neatļauj un neapstiprina. INPA statusa bitu ignorē, un, pat ja dati nav korekti, ļauj tos ievadīt un rāda it kā korektu (atjaunotu) 'bildi' INPA GUI, bet reāli ievadītos datus vērā (pēc MSD restarta) neņem.
Attiecīgi - dati jāvada rūpīgi, tos nolasot tieši no sprauslām, nevis nolasot no ISTA/INPA rādītajiem datiem (pēc sprauslu pierakstīšanas korekcijas datu jaunākie cipari par 1 - 2 vienībām atšķiras no ievadītā). Atkārtoti ievadot no datora ekrāna nolasītos datus, tiks ievadītas nekorektas sprauslu korekcijas vērtības!
Ļoti svarīgi! Ja tiek ievadīti nekorekti sprauslu dati, MSD ir traucēta adaptāciju veidošana!!! Šajā gadījumā ar vārdu 'nekorekti' ir domāti dati, kuru 'kontrolsumma' neatbilst ražotāja paredzētajam datu patiesuma kontroles algoritmam.
Nekorekti dati šajā situācijā būs nevis citas sprauslas kodējuma cipari (piem., nejauši tika sajauktas sprauslas vietām vai netika piekodēta jaunā sprausla un palika iepriekšējās sprauslas korekti ievadīts kodējums, bet gan - ievadot sprauslu kodējuma datus, tika kļūdaini ievadīts kāds to datu cipars.
Morāle: ievadot sprauslu korekciju datus ar INPA, 55x jāpārbauda katras sprauslas 'cipari', citādi būs 'ziepes'. Pat kļūda vienas sprauslas datu vienā ciparā radīs nopietnas problēmas! Kas vēl nepatīkamāk - pēc datu ievades, datora ekrānā - tie atšķiras no ievadītajiem (tā tam jābūt), respektīvi: datu pareizas ievades pārbaude nav iespējama.
P.S. Piedevām, INPA/ISTA (ja ar INPA ievadītie dati ir nekorekti) nekādi nesignalizē, ka ar sprauslu datiem kaut kas ir ne tā, kā vajadzētu. Kritiska pazīme - pēc spararata sekmīgas adaptācijas Rough run integratori nekonverģē uz 0 (netiek izlīdzsvarota cilindru darbība, dzinējs turpina vibrēt) un nākošajās sesijās nesākas banku kopējās Lambda adaptācijas siltam dzinējam (tās sākas tikai pēc n-tajām sesijām + MSD sleep pauzēm, Rough run integratori arī tad turpina uzrādīt paliekošu nevienmērību - adaptācijas ir traucētas). T.i., pēc spararata sekmīgas adaptācijas nākošajā sesijā (uzreiz pārstartējot dzinēju, pat bez MSD aiziešanas 'sleep' režīmā) pēc pāris min paturēšanas tukšgaitā Rough run katra cilindra indikatora vidējai vērtībai ir jābūt tuvu 0 atzīmei (momentānajām vērtībām jābūt ar atšķirīgu polaritāti, nedrīkst būt ilgstošas novirzes vienā virzienā no 0) un uzsākot kustību MSD būtu jāsāk sildīt visas zondes (sākumā: regulējošās, pēc brītiņa - arī kontroles zondes) un jāadaptē degmaisījums abām bankām (sākumā homogēnā maisījumā, pēc neilga laika arī Stratified charge: tiek ieslēgtas offset un proporcionālās adaptācijas, integratori veic savu darbu, Lambda zondes uztur pareizu degmaisījumu). Ja tas nenotiek (zondes paliek nesildītas, integratori: 0.00%, arī offset un proporcionālās adaptācijas rāda 0.00%) - kaut kas nav tā, kā vajadzētu būt. Iespējams, tieši nepareizi ievadīti sprauslu korekciju dati ir iemesls MSD nekorektai darbībai.
Atruna: kā parasti - oficiālas ražotāja informācijas nav, turpmāk aprakstītais apkopots no pieredzes, strādājot ar MSD80 - citās vadības bloka software relīzēs informācija, iespējams, var atšķirties.
Izskatās, ka sprauslu rūpnīcas kodējumu offset datu (tie, kas benzīna dzinēju sprauslu kodējumam sākas ar 1 vai, parasti: ar 2) jaunākais cipars ir 'kontrolsumma', kas, piedevām, veidota no abu kalibrēšanas datu grupu (2[1]XX un 5[6/7]XX) datiem un tiek izmantota datu 'patiesuma' pārbaudei. ISTA no MSD saņem statusa bitu - sakrīt vai nesakrīt šie dati ar rūpnīcas kodējumu algoritmu. Ja dati nav korekti, ISTA to ievadi neatļauj un neapstiprina. INPA statusa bitu ignorē, un, pat ja dati nav korekti, ļauj tos ievadīt un rāda it kā korektu (atjaunotu) 'bildi' INPA GUI, bet reāli ievadītos datus vērā (pēc MSD restarta) neņem.
Attiecīgi - dati jāvada rūpīgi, tos nolasot tieši no sprauslām, nevis nolasot no ISTA/INPA rādītajiem datiem (pēc sprauslu pierakstīšanas korekcijas datu jaunākie cipari par 1 - 2 vienībām atšķiras no ievadītā). Atkārtoti ievadot no datora ekrāna nolasītos datus, tiks ievadītas nekorektas sprauslu korekcijas vērtības!
Ļoti svarīgi! Ja tiek ievadīti nekorekti sprauslu dati, MSD ir traucēta adaptāciju veidošana!!! Šajā gadījumā ar vārdu 'nekorekti' ir domāti dati, kuru 'kontrolsumma' neatbilst ražotāja paredzētajam datu patiesuma kontroles algoritmam.
Nekorekti dati šajā situācijā būs nevis citas sprauslas kodējuma cipari (piem., nejauši tika sajauktas sprauslas vietām vai netika piekodēta jaunā sprausla un palika iepriekšējās sprauslas korekti ievadīts kodējums, bet gan - ievadot sprauslu kodējuma datus, tika kļūdaini ievadīts kāds to datu cipars.
Morāle: ievadot sprauslu korekciju datus ar INPA, 55x jāpārbauda katras sprauslas 'cipari', citādi būs 'ziepes'. Pat kļūda vienas sprauslas datu vienā ciparā radīs nopietnas problēmas! Kas vēl nepatīkamāk - pēc datu ievades, datora ekrānā - tie atšķiras no ievadītajiem (tā tam jābūt), respektīvi: datu pareizas ievades pārbaude nav iespējama.
P.S. Piedevām, INPA/ISTA (ja ar INPA ievadītie dati ir nekorekti) nekādi nesignalizē, ka ar sprauslu datiem kaut kas ir ne tā, kā vajadzētu. Kritiska pazīme - pēc spararata sekmīgas adaptācijas Rough run integratori nekonverģē uz 0 (netiek izlīdzsvarota cilindru darbība, dzinējs turpina vibrēt) un nākošajās sesijās nesākas banku kopējās Lambda adaptācijas siltam dzinējam (tās sākas tikai pēc n-tajām sesijām + MSD sleep pauzēm, Rough run integratori arī tad turpina uzrādīt paliekošu nevienmērību - adaptācijas ir traucētas). T.i., pēc spararata sekmīgas adaptācijas nākošajā sesijā (uzreiz pārstartējot dzinēju, pat bez MSD aiziešanas 'sleep' režīmā) pēc pāris min paturēšanas tukšgaitā Rough run katra cilindra indikatora vidējai vērtībai ir jābūt tuvu 0 atzīmei (momentānajām vērtībām jābūt ar atšķirīgu polaritāti, nedrīkst būt ilgstošas novirzes vienā virzienā no 0) un uzsākot kustību MSD būtu jāsāk sildīt visas zondes (sākumā: regulējošās, pēc brītiņa - arī kontroles zondes) un jāadaptē degmaisījums abām bankām (sākumā homogēnā maisījumā, pēc neilga laika arī Stratified charge: tiek ieslēgtas offset un proporcionālās adaptācijas, integratori veic savu darbu, Lambda zondes uztur pareizu degmaisījumu). Ja tas nenotiek (zondes paliek nesildītas, integratori: 0.00%, arī offset un proporcionālās adaptācijas rāda 0.00%) - kaut kas nav tā, kā vajadzētu būt. Iespējams, tieši nepareizi ievadīti sprauslu korekciju dati ir iemesls MSD nekorektai darbībai.
Komentāri
Ierakstīt komentāru