Uneven running. Rough run. Smooth run. 2.daļa
Īss situācijas apkopojums.
Viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ N43/N53 sākas raustīšanās:
http://n53series.blogspot.com/2017/03/muzigais-triceklis.html
Iemesli, kādēļ no ierindas iziet aizdedzes spoles:
http://n53series.blogspot.com/2017/03/aizdedzes-spoles.html
http://n53series.blogspot.com/2017/04/aizdedzes-spoles-2serija.html
Kas patiesībā notiek ar kļūdām par nevienmērīgu darbību:
http://n53series.blogspot.com/2017/04/uneven-running-rough-run-smooth-run.html
Kā rīkoties, ja N43/N53 ir sācis raustīties.
Ja nav citu lažu, bet ir kļūda 30E9, kas nepazūd arī pēc katalizatora reģenerācijas un ''jauna'' pierakstīšanas, kā aprakstīts šeit (ieraksta beigās): http://n53series.blogspot.com/2017/04/mainam-nox-sensoru-n43n53.html
a) ja izdodas noķert kļūdas par fuel trim: nodzēst tās, nodzēst adaptācijas, rūpīgi noadaptēt dzinēju
b) pēc iespējas (arī adaptējot) NEIZMANTOT kruīza sistēmu; braucot vienmērīgi, izmisīgi nemēģināt turēt akseleratora pedāli vienā pozīcijā (tā MSD grūtāk būs uzturēties 10+ sekundes nelabvēlīgā maisījuma apgabalā)
c) samierināties ar palielinātu degvielas patēriņu, regulāru nepieciešamību veikt kļūdu un adaptāciju dzēšanu, krāt naudu jaunam NOx katalizatoram vai gaidīt uz NOx sensora simulatoru
Ja izdodas atrisināt problēmu ar NOx sistēmu, vai raustīšanās ir arī tad, kad nav kļūdu par fuel trim:
a) pirms cīnīties ar spoļu nomaiņu, spolēm vajag uzinstalēt demferus, kā aprakstīts šeit, sadaļā Risinājums: http://n53series.blogspot.com/2017/04/aizdedzes-spoles-2serija.html
b) IGNORĒT MSD80 atmiņā ierakstīto cilindru(s), ko rāda ISTA D Misfire detection testa programmā
c) veikt ISTA D Misfire detection testa programmu, NEveicot auksta dzinēja testu, NODZĒST dzinēju misfire skaitītājus, kļūdas NEDZĒST
d) ja misfire (raustīšanās) ir novērojama arī tukšgaitā: ieslēgt dzinēju tukšgaitas režīmā, mēģināt sagaidīt kratekli. Ja misfire novērojams aukstam dzinējam: atdzesēt dzinēju, veikt Injector test aukstam dzinējam ISTA D
e) ja misfire ir darba režīmā, braukt PA LĪDZENU asfaltu un mēģināt izprovocēt dzinēja raustīšanos pie pēc iespējas ZEMIEM apgriezieniem (ideāli būtu: kādi 1500RPM, ne vairāk). Uzmanību - ja ar auto tiks pabraukts (kaut nelielu gabalu) pa grubuļainu, zemas kvalitātes ceļu, MSD80 ierakstīs kļūdainus misfire datus!
f) ja ir entuziasms, var nopirkt ELM327 adapteri (izmaksas ap 10..20EUR), datorā ieinstalēt Touch Scan free trial versiju uz 14 dienām, lai redzētu cilndru individuālos misfire skaitītājus
Kad noķerta dzinēja raustīšanās, ar ISTA D vai Touch Scan jāprecizē, kuru cilindru aizdomās tur MSD80.
ISTA D - atkārtoti veicot Misfire detection testa programmu;
Touch Scan - skatot cilindru aktuālās sesijas misfire datus.
Ja dati (piem., misfire skaitītāji Touch Scan) nav pārliecinoši, testa sesiju vēlams atkārtot, pirms tās OBLIGĀTI dzēšot Misfire counters ISTA D, sadaļā Misfire detection.
Kā es rīkotos, kad iegūti puslīdz ticami dati par nestrādājošo cilindru.
1. Pārbaudītu, vai sprauslas ir pierakstītas. T.i., uz lapiņas pierakstītu sprauslu korekcijas grupu datus, salīdzinātu ar MSD80 ierakstītajiem. Interesanti, ka pēc pierakstīšanas gan INPA, gan ISTA D rāda par vienu vienību (reti - par divām) atšķirīgus (mazākus) skaitļus.
2. Ja sveces ir ar 30'000 un vairāk km resursu, tās nomainītu. Šiem dzinējiem ir pieejamas 2 veidu NGK sveces. Citi ražotāji šiem dzinējiem sveces neražo. BMW oriģinālajām svecēm BMW logotips ir UZ IZOLATORA, citām - ''na korobke''.
3. Samainītu blakus esošā (aizdomīgā un vesela) cilindru spoles vietām, ar ISTA D obligāti jānodzēš misfire skaitītāji Misfire detection sadaļā, jāatkārto izbraukuma sesija pa līdzenu asfaltu. Nenodzēšot misfire skaitītājus, tiks nepareizi interpretēti jaunie dati par bojāto cilindru (MSD80 mēģinās ''piešūt vainu'' iepriekšēji detektētajam cilindram).
4. Ja defekts seko spolei - spole uz nomaiņu. Pareizā izvēle būs Bosch. Ja kļūda paliek - iespējama sprauslas problēma.
Ja defekts ''velk'' uz sprauslas pusi, INPA es skatītos offset adaptācijas bankai, skatītu Rough run un Stoihiometric correction datus ISTA D. Ja potenciāli vainīgajai sprauslai/bankai rāda palielas novirzes, es pieņemtu, ka vaina ir sprauslā - tā pil vai dēļ degvielas nosēdumiem/izdedžiem tai ir nekorekts ''stars''.
Ja apstiprinās aizdomas par sprauslu, es izņemtu visas sprauslas un dotu tās tīrīt. Ja sprauslu tīrītāji reportētu, ka normāls stars un/vai hermētiskums nav atjaunojies pēc tīrīšanas, tikai tad es sprauslu mainītu.
Piezīme: visos testos ISTA D jākomunicē ar auto pa DCAN 500kbaud rate protokolu! MSD80 komunicē arī pa kLINE 100kbaud rate saziņas protokolu, bet liela daļa funkcionalitātes ir ierobežota (nav pieejama).
p.s. Lūk, MSD87 kļūdu saraksta komentārs (BMW AG) par Rough run. Stratified charge:
Viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ N43/N53 sākas raustīšanās:
http://n53series.blogspot.com/2017/03/muzigais-triceklis.html
Iemesli, kādēļ no ierindas iziet aizdedzes spoles:
http://n53series.blogspot.com/2017/03/aizdedzes-spoles.html
http://n53series.blogspot.com/2017/04/aizdedzes-spoles-2serija.html
Kas patiesībā notiek ar kļūdām par nevienmērīgu darbību:
http://n53series.blogspot.com/2017/04/uneven-running-rough-run-smooth-run.html
Kā rīkoties, ja N43/N53 ir sācis raustīties.
Ja nav citu lažu, bet ir kļūda 30E9, kas nepazūd arī pēc katalizatora reģenerācijas un ''jauna'' pierakstīšanas, kā aprakstīts šeit (ieraksta beigās): http://n53series.blogspot.com/2017/04/mainam-nox-sensoru-n43n53.html
a) ja izdodas noķert kļūdas par fuel trim: nodzēst tās, nodzēst adaptācijas, rūpīgi noadaptēt dzinēju
b) pēc iespējas (arī adaptējot) NEIZMANTOT kruīza sistēmu; braucot vienmērīgi, izmisīgi nemēģināt turēt akseleratora pedāli vienā pozīcijā (tā MSD grūtāk būs uzturēties 10+ sekundes nelabvēlīgā maisījuma apgabalā)
c) samierināties ar palielinātu degvielas patēriņu, regulāru nepieciešamību veikt kļūdu un adaptāciju dzēšanu, krāt naudu jaunam NOx katalizatoram vai gaidīt uz NOx sensora simulatoru
Ja izdodas atrisināt problēmu ar NOx sistēmu, vai raustīšanās ir arī tad, kad nav kļūdu par fuel trim:
a) pirms cīnīties ar spoļu nomaiņu, spolēm vajag uzinstalēt demferus, kā aprakstīts šeit, sadaļā Risinājums: http://n53series.blogspot.com/2017/04/aizdedzes-spoles-2serija.html
b) IGNORĒT MSD80 atmiņā ierakstīto cilindru(s), ko rāda ISTA D Misfire detection testa programmā
c) veikt ISTA D Misfire detection testa programmu, NEveicot auksta dzinēja testu, NODZĒST dzinēju misfire skaitītājus, kļūdas NEDZĒST
d) ja misfire (raustīšanās) ir novērojama arī tukšgaitā: ieslēgt dzinēju tukšgaitas režīmā, mēģināt sagaidīt kratekli. Ja misfire novērojams aukstam dzinējam: atdzesēt dzinēju, veikt Injector test aukstam dzinējam ISTA D
e) ja misfire ir darba režīmā, braukt PA LĪDZENU asfaltu un mēģināt izprovocēt dzinēja raustīšanos pie pēc iespējas ZEMIEM apgriezieniem (ideāli būtu: kādi 1500RPM, ne vairāk). Uzmanību - ja ar auto tiks pabraukts (kaut nelielu gabalu) pa grubuļainu, zemas kvalitātes ceļu, MSD80 ierakstīs kļūdainus misfire datus!
f) ja ir entuziasms, var nopirkt ELM327 adapteri (izmaksas ap 10..20EUR), datorā ieinstalēt Touch Scan free trial versiju uz 14 dienām, lai redzētu cilndru individuālos misfire skaitītājus
Kad noķerta dzinēja raustīšanās, ar ISTA D vai Touch Scan jāprecizē, kuru cilindru aizdomās tur MSD80.
ISTA D - atkārtoti veicot Misfire detection testa programmu;
Touch Scan - skatot cilindru aktuālās sesijas misfire datus.
Ja dati (piem., misfire skaitītāji Touch Scan) nav pārliecinoši, testa sesiju vēlams atkārtot, pirms tās OBLIGĀTI dzēšot Misfire counters ISTA D, sadaļā Misfire detection.
Kā es rīkotos, kad iegūti puslīdz ticami dati par nestrādājošo cilindru.
1. Pārbaudītu, vai sprauslas ir pierakstītas. T.i., uz lapiņas pierakstītu sprauslu korekcijas grupu datus, salīdzinātu ar MSD80 ierakstītajiem. Interesanti, ka pēc pierakstīšanas gan INPA, gan ISTA D rāda par vienu vienību (reti - par divām) atšķirīgus (mazākus) skaitļus.
2. Ja sveces ir ar 30'000 un vairāk km resursu, tās nomainītu. Šiem dzinējiem ir pieejamas 2 veidu NGK sveces. Citi ražotāji šiem dzinējiem sveces neražo. BMW oriģinālajām svecēm BMW logotips ir UZ IZOLATORA, citām - ''na korobke''.
3. Samainītu blakus esošā (aizdomīgā un vesela) cilindru spoles vietām, ar ISTA D obligāti jānodzēš misfire skaitītāji Misfire detection sadaļā, jāatkārto izbraukuma sesija pa līdzenu asfaltu. Nenodzēšot misfire skaitītājus, tiks nepareizi interpretēti jaunie dati par bojāto cilindru (MSD80 mēģinās ''piešūt vainu'' iepriekšēji detektētajam cilindram).
4. Ja defekts seko spolei - spole uz nomaiņu. Pareizā izvēle būs Bosch. Ja kļūda paliek - iespējama sprauslas problēma.
Ja defekts ''velk'' uz sprauslas pusi, INPA es skatītos offset adaptācijas bankai, skatītu Rough run un Stoihiometric correction datus ISTA D. Ja potenciāli vainīgajai sprauslai/bankai rāda palielas novirzes, es pieņemtu, ka vaina ir sprauslā - tā pil vai dēļ degvielas nosēdumiem/izdedžiem tai ir nekorekts ''stars''.
Ja apstiprinās aizdomas par sprauslu, es izņemtu visas sprauslas un dotu tās tīrīt. Ja sprauslu tīrītāji reportētu, ka normāls stars un/vai hermētiskums nav atjaunojies pēc tīrīšanas, tikai tad es sprauslu mainītu.
Piezīme: visos testos ISTA D jākomunicē ar auto pa DCAN 500kbaud rate protokolu! MSD80 komunicē arī pa kLINE 100kbaud rate saziņas protokolu, bet liela daļa funkcionalitātes ir ierobežota (nav pieejama).
p.s. Lūk, MSD87 kļūdu saraksta komentārs (BMW AG) par Rough run. Stratified charge:
Komentāri
Ierakstīt komentāru