Pjezo sprauslu tīrīšana
Laiciņu atpakaļ sāku interesēties, vai ir iespējama pjezo sprauslu diagnostika un tīrīšana. Diemžēl tad šādas iespējas nebija, taču nu situācija ir mainījusies.
No 2017.gada marta beigām DIS tehnika ir pilns ASNU GDI sprauslu stends - nu arī ar pjezo sprauslu vadības moduli. Man bija tas gods būt testa "pilotam". Testēju gan sava aparāta, gan specializēto centru - Bavaria auto un Latbema - motoristu sagādātos sprauslu paraugus.
Labās ziņas: ar ASNU stendu var labi redzēt pjezo sprauslu defektus:
a) pilēšana aizvērtā stāvoklī - vienkāršs, bet obligāts tests;
b) stara simetrija un izkliede. Te pāris ''aizdomīgajām'' sprauslām pirms tīrīšanas bija asimetrisks ''stars'', t.i., viena puse bija acīmredzami savādāka (tipiski - ar mazāku izkliedes leņķi);
c) stara raustīšanās. Pirms tam bija sūdzības par nevienmērīgu gaitu (un ISTA D diagnosticēja sprauslu kā problemātisku).
Visi iepriekšminētie defekti pēc tīrīšanas nebija novērojami.
Vai tīrīšana atrisina visas sprauslu problēmas? Noteikti nē - ja ir pjezo elementa defekti/mikroplaisas vai mehānisks izdilums - nelīdzēs. Bet, redzot nosēdumu, kas pat tikai 500km nobraukušai sprauslai jau bija ievērojams, jāsecina - degvielas kvalitāte ir tālu no ideālas, un sprauslu tīrīšana ir nepieciešamība.
Testēšana un tīrīšana notiek sekojoši:
a) vizuāla veiktspējas analīze;
b) tīrīšana 20 - 30min ultraskaņas vannā;
c) vizuāla inspekcija, ja nepieciešams - tīrīšanas atkārtošana;
d) ražības novērtēšana (ierobežotas precizitātes, jo vēl nav ''atkosts'' sprauslu ražības grupēšanas princips).
Drošības apsvērumu dēļ testa spiediens samazināts līdz 5bar, bet sniedz labu priekšstatu par situāciju.
Sprauslu tīrīšana ar ultraskaņu.
Sprauslu ražības novērtēšana.
Smidzināšanas ''stara'' vizuāla inspekcija.
Pakalpojuma cena: ap 20EUR/sprausla. Ņemot vērā, ka tīrīšana sastāda kādus 7% no jaunas spraulas cenas, es savējās noteikti tīrīšu katrus 50'000km.
P.S.:Būtu ekselenti, ja tuvākajā laikā aprīkojuma ražotāji, kaut netieši - testējot lielāku jaunu sprauslu partiju - atšifrētu sprauslu grupēšanas nosacījumus. Tas ļautu pārbaudīt offset un proporcionālos grupēšanas datus, ja nepieciešams - tos piekoriģēt.
No 2017.gada marta beigām DIS tehnika ir pilns ASNU GDI sprauslu stends - nu arī ar pjezo sprauslu vadības moduli. Man bija tas gods būt testa "pilotam". Testēju gan sava aparāta, gan specializēto centru - Bavaria auto un Latbema - motoristu sagādātos sprauslu paraugus.
Labās ziņas: ar ASNU stendu var labi redzēt pjezo sprauslu defektus:
a) pilēšana aizvērtā stāvoklī - vienkāršs, bet obligāts tests;
b) stara simetrija un izkliede. Te pāris ''aizdomīgajām'' sprauslām pirms tīrīšanas bija asimetrisks ''stars'', t.i., viena puse bija acīmredzami savādāka (tipiski - ar mazāku izkliedes leņķi);
c) stara raustīšanās. Pirms tam bija sūdzības par nevienmērīgu gaitu (un ISTA D diagnosticēja sprauslu kā problemātisku).
Visi iepriekšminētie defekti pēc tīrīšanas nebija novērojami.
Vai tīrīšana atrisina visas sprauslu problēmas? Noteikti nē - ja ir pjezo elementa defekti/mikroplaisas vai mehānisks izdilums - nelīdzēs. Bet, redzot nosēdumu, kas pat tikai 500km nobraukušai sprauslai jau bija ievērojams, jāsecina - degvielas kvalitāte ir tālu no ideālas, un sprauslu tīrīšana ir nepieciešamība.
Testēšana un tīrīšana notiek sekojoši:
a) vizuāla veiktspējas analīze;
b) tīrīšana 20 - 30min ultraskaņas vannā;
c) vizuāla inspekcija, ja nepieciešams - tīrīšanas atkārtošana;
d) ražības novērtēšana (ierobežotas precizitātes, jo vēl nav ''atkosts'' sprauslu ražības grupēšanas princips).
Drošības apsvērumu dēļ testa spiediens samazināts līdz 5bar, bet sniedz labu priekšstatu par situāciju.
Sprauslu tīrīšana ar ultraskaņu.
Sprauslu ražības novērtēšana.
Smidzināšanas ''stara'' vizuāla inspekcija.
Pakalpojuma cena: ap 20EUR/sprausla. Ņemot vērā, ka tīrīšana sastāda kādus 7% no jaunas spraulas cenas, es savējās noteikti tīrīšu katrus 50'000km.
P.S.:Būtu ekselenti, ja tuvākajā laikā aprīkojuma ražotāji, kaut netieši - testējot lielāku jaunu sprauslu partiju - atšifrētu sprauslu grupēšanas nosacījumus. Tas ļautu pārbaudīt offset un proporcionālos grupēšanas datus, ja nepieciešams - tos piekoriģēt.
Komentāri
Ierakstīt komentāru