Mainam NOx sensoru N43/N53



Kad pieaudzis degvielas patēriņš, visticamākais, sākusies arī dzinēja raustīšanās..

Ja MSD80 ir ierakstītas kļūdas, kaut kas no šīs sadaļas:

2AF0 nitric oxide sensor, heating
2AF2 nitric oxide sensor, Lambda linear
2AF4 NOXsensor, electrical
2AF6 nitric oxide sensor, Lambda binary
30D6 nitric oxide sensor, plausibility
30D8 NOXsensor, Sensor damaged
30DA NOXsensor, heating time
30DC nitric oxide senor, heating
30DE NOXsensor - Lambdaprobe before catalyst, Korrelation
30E0 NOXsensor, Offset
30E2 nitric oxide sensor, thrust test
30E4 nitric oxide sensor, aging
30E6 nitric oxide sensor, dynamics

bet NAV:

30E9 nitric oxide catalytic converter, aging;
30EA DeNox catalytic converter sulphurized

ir cerības, ka šoreiz varēs izlīdzēties tikai ar NOx sensora maiņu. Ierakstīto kļūdu skaitam (kas attiecas uz NOx sensoru) nav īpašas nozīmes, parasti tās ir ''grupās'', jo, piem., Lambda binary tiek matemātiski rēķināts no Lambda linear, un, ja zonde nomirst, aizpeld abas vērtības; piedevām, loģiski, parādās kļūda par plausibility, correlation, utml.

Ja rēgojas arī kāda no kļūdām: 

30E9 nitric oxide catalytic converter, aging
30EA DeNox catalytic converter sulphurized
pasākums, diemžēl, nebūs tik vienkāršs..

1. scenārijs: ir tikai kļūdas par NOx sensoru, 30E9 un/vai 30EA nav.

Mainot sensoru:
1. fiziska nomaiņa;
2. ISTA D sensora adaptāciju dzēšana ar ISTA D.

Adaptāciju dzēšana ir svarīgs pasākums. Ja nenodzēš adaptācijas, var būt scenārijs, kura rezultātā MSD identificē nepamatoti augstu NOx reference level pēc reģenerācijas cikliem un ieraksta 30EA. Idejiski MSD šādā situācijā vajadzētu inicializēt katalizatora piespiedu (jaudīgu) reģenerāciju, lai to attīrītu.
Taču, lai reģenerācija notiktu, jābūt vismaz pusbākai degvielas, 30min jābrauc ar ātrumu 120 km/h vai vairāk. Formāli (arī reāli) Latvijā šo izpildīt, diemžēl, nevar. Ilgāku laiku pabraucot ar 30EA un neveicot reģenerāciju - īsākais ceļš uz 30E9 un Stratifiied charge posms būs beidzies.
Papildus: ja dzinējs atmiņā ir ierakstījis kļūdas arī par kaut ko no fuel trim sērijas (detalizētāks apraksts šeit:  http://n53series.blogspot.com/2017/03/muzigais-triceklis.html ), obligāti jānodzēš arī dzinēja adaptācijas! Kāpēc?
a) Ja bija pazudusi Stratified charge, pazuda references vērtības dzinēja pārējiem režīmiem, dzinējs ir ''aizbraucis auzās'', tāpēc arī nespēj uzturēt degmaisījumu;
b) Tikai pēc veco adaptāciju nodzēšanas MSD sāks veidot jaunas.

Visbeidzot, protams, jānodzēš kļūdas.

Tad jāveic dzinēja adaptēšana. Dzinēja adaptāciju veikšana aprakstīta: http://n53series.blogspot.com/2017/04/ka-es-veicu-adaptacijas-n53-dzinejam.html


2. scenārijs: ja ir 30EA kļūda.

Pēc visa iepriekšminētā (ja bija kļūdas par NOx sensoru), vai, ja kļūdu par NOx sensoru nebija - uzreiz turpinam no šīs vietas:
1. ar ISTA D servisa funkcijās izvēlēties NOx katalizatora reģenerāciju, sekot norādēm;
2. ieliet vismaz pusi bākas ar degvielu;
3. vismaz pusstundu braukt ar 120 km/h vai ātrāk.
Ja katalizators ir tikai ''saindējies'' ar sēru, šis palīdzēs.

Turpmāk liet tikai augstākās kvalitātes degvielu!

3. scenārijs: ja ir 30E9 kļūda. 

Cerību, ka vairs ko varēs līdzēt, ir salīdzinoši maz.
Ko var darīt:
1. ja bija kļūdas par NOx sensoru - cerēt, ka dēļ neadekvātiem NOx datiem tas sameloja, ka katalizators ir ''beidzies''. Tad - jānomaina sensors, jāreseto tā adaptācijas dati (kā aprakstīts);
2. izpildīt katalizatora reģenerācijas programmu;
3. izpildīt jauna katalizatora pierakstīšanas programmu ar ISTA D (tajā pat servisa sadaļā, kur reģenerācija).

Kad pierakstīts ''jauns'' katalizators, dzinējs mēģinās darboties Stratified charge. Ja nav citu kļūdu, ir vērts izpildīt šo:

un novērtēt ''jaunā'' NOx katalizatora darbspēju. Varbūt notiek brīnums un tieši Tev paveiksies..

P.S.: Kļūdas 30EA un 30E9 nodzēst ''pa vienkāršo'' nevar (sak, nodzēs un.. problem solved). 30E9 pēc brītiņa uzradīsies no jauna, 30EA statuss tiek saglabāts un ir redzams INPA info un/vai history menu sadaļās. Ja ir bijusi 30E9 - lai dzinējs atjaunotu Stratified charge, palīdzēs tikai vai nu sekmīga ''jauna'' (viltība aprakstīta augstāk) vai patiešām jauna katalizatora (ja nav žēl ap 3000 EUR) uzstādīšana un pierakstīšana.

p.s. kā minēts citos ierakstos, bojāta NOx katalizatora problēmas nerisina ne MSD80 kļūdu kartes modificēšana, ne arī NOx sensora atslēgšana.

Komentāri

  1. Labdien!
    Pēc diagnostikas ir izmeties tikai 30EA kods. Motors N45B16. Kādas darbības veikt, lai vairs neparādītos šī kļūda?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. te nu buus kaadas kljuumes. N45 nav NOx sisteemas savukaart, 30EA attiecas uz to. Attieciigi - diagnostika jaaveic kaadam, kas ko saprot no teemas :)

      Dzēst

Ierakstīt komentāru

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām