INPA upgrade

Līdz šim izmantoju vienu no jaunākajām stabilajām INPA versijām 5.0.6, kurai MSD80 diagnostikai bija paredzēts 1.001 versijas loader.

Šodien ieguvu 2.023 versijas loader, ko nolēmu izmēģināt.

Kas gan jauns 2.023 versijā?

Adaptāciju menu ir uzlabots:
a) ir parādījušies bar ar kopējo korekciju: integrators+adaptācija (izteikts %-tos): nav vairs jārēķina;
b) ir novākts platjoslas zondu voltu rādījums, kas tāpat neko neizteica;
c) diemžēl ir novāktas kontroles zondes, bet to rādījumus var atrast OBD modē.

Cik saprotu, MSD81 rāda arī pārrēķinātas multiplikatīvās adaptācijas, ar MSD80 šo sadaļu (man) nerāda.
Tiesa gan, +/-700 mg/stk diapazons offset adaptācijām palicis, attiecīgi: no tā bar jēgas nekādas.

NOx sensora menu pārcelts atsevišķā submenu, kāpēc - nav skaidrs.
Rough run menu palikusi platjoslas Lambda zondu sadaļa ar indikāciju voltos (nevis Lambda vērtību).

Interesantākas lietas ir Injector menu (Shift+F6):


Nospiežot F1, redzam bildi:
a) augšējās 3 rindas - sprauslu atvēršanās laiks. Rāda viena (multipoint iesmidzināšanas gadījumā) atvēruma ilgumu (nav gan skaidrs - kura);
b) nākošās 3 rindas - sprauslas atvēruma ilguma relatīvā korekcija (neņemot vērā rūpnīcas grupējumu).


Paskrollējot bildi zemāk:

a) trīs rindas atvēlētas katra inžektora pievadāmajai enerģijai;
b) nākošās 3 rindas - pīķa spriegums, atverot inžektoru

Enerģijas un sprieguma rādījumus var izmantot smidzinātāju pjezo elementu defektu atklāšanai (mikroplaisas, strāvas noplūdes uz korpusu). Tiesa gan, U range sprieguma sadaļā ir izvēlēts nekorekti: nedaudz (virs tukšgaitas) palielinot sprauslu atvēršanās laiku, visas kolektīvi ''pakrīt'' zem 130V it kā minimālā sprieguma sliekšņa.

Paskrollējot bildi vēl zemāk:
trīs apakšējās rindas atvēlētas sprauslu adaptācijām mJ. Diemžēl, grafisko indikatoru vizualizācija kļūdaini atstāta %-tu versijai, attiecīgi - tie nedarbojas kā paredzēts.


F2 ļauj apskatīt statusu degmaisījuma adaptēšanai dažādiem nosacījumiem:


Var redzēt šādas lietas:
a) vai sekmīgi pabeigta Lambda adaptāciju veidošana;
b) vai sekmīgi pabeigta vienmērīgas darbības adaptācijas;
c) vai sekmīgi pabeigta homogēna maisījuma individuālas offset adaptāciju izveidošana, u.t.t.

Pēdējie 2 indikatori (kā saprotu, individuālās Lambda adaptācijas, izmantojot pārplūdes vārstu, attiecas uz N54):
Kā var saprast no šī menu, MSD80 N43/N53 gadījumā degvielas kartei ir 10 (!) pamatbloki, kuros tiek veiktas adaptācijas.

F3 piedāvā aplūkot sprauslu korekciju un adaptāciju papilddatus:
Pirmās 3 rindas: katras sprauslas momentānā relatīvā korekcija.

Katras sprauslas adaptīvās vērtības divos raksturlīknes punktos:


Nospiežot F4, redzam katras bankas Lambda adaptācijas 5 temperatūras sektoru punktos:


Rough run (F5) advancētais menu datus sāk rādīt, ja ir pabeigta Rough run adaptācija (statusu var redzēt ../F5/F7, zem lambda zondu voltage rādījumiem).


Menu sākumā: katras sprauslas atvērta laika offset korekcijas tukšgaitai. Interesanti, ka lambda un rough run adaptācijas savā starpā ''cīnās'' (to labi var redzēt, piem., 3. sprauslas adaptācijām).



Menu turpinājumā - laika adaptācijas koeficienti tukšgaitai un daļējai slodzei.


Ar šādu diagnostikas rīku jau var nopietni strādāt!

P.S. Papildus (beidzot) strādā NOx katalizatora desulfatizēšana, ir parādījusies arī ''vienkārša'' NOx sensora adaptāciju dzēšana un arī NOX sensora references punkta uzstādīšana (kas varētu atbilst NOx katalizatora ierakstīšanai, bet - šis ir bez garantijas, jo nekāda apstiprinājuma no ražotāja/izstrādātāja nav).


Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām