Sprauslas
N43/N53/N54 u.c. tiešās iesmidzināšanas dzinēji izmanto nevis ''klasiskas'' (spole - elektromagnēts), bet gan - pjezoelementa (materiāls, kas maina izmērus, ja tam pievada spriegumu) sprauslas.
Pjezoelementa izvēli nosaka tā lielāka ātrdarbība, kas ļauj realizēt daudzpunktu (vairāku iesmidzināšanas ciklu) iesmidzināšanas režīmu.
Par triviālām lietām nerunāšu, šoreiz par atšķirīgo.
Katru sprauslu rūpnīcā mēra divos tās raksturlīknes punktos (pie īsa un bezgalīgi gara atvēruma) un uz sprauslas korpusa pieraksta nomērītos parametrus.
Precīzs kalibrēšanas datu formāts nav pieejams - tas ir ražotāja noslēpums.
Pēc norādēm var saprast, ka:
2XX: reakcijas laika (sprauslas offset korekcijas dati) mērījums;
5XX: ražības korekcijas dati (multiplikatīvā korekcija).
Saskaņā ar MSD87 vadības bloka kļūdu aprakstiem, sprauslu ražības kodējumiem jābūt sekojošās robežās:
52.9..70.8 mJ
1.55..2.86 mg/str
Pēc sprauslas nomaiņas ir KRITISKI svarīgi šos datus ierakstīt DME (pierakstīt sprauslas).
Kāpēc?
Ja sprauslas nepieraksta:
a) sašaurinās maksimālais offset adaptāciju diapazons tukšgaitas režīmā, un, kaut arī visi cilindri it kā tiek nobalansēti, daudz ātrāk var ''atrauties'' kļūdas par nespēju uzturēt degmaisījumu, kļūdas par katalizatoriem, utml.;
b) gan nelielas, gan lielas slodzes gadījumā būs dzinēja vibrācijas (jo šajos gadījumos DME neveic individuālas adaptācijas), liela iespēja ''iegūt'' missfire un kļūdas pat to gan klasiski homogēnā, gan Stratified charge režīmā, kā arī - kļūdas par CO katalizatoriem, kļūdas par trimm problēmām: liesu vai treknu maisījumu, kļūdas par regulējošām zondēm, utml.
Pjezoelementa izvēli nosaka tā lielāka ātrdarbība, kas ļauj realizēt daudzpunktu (vairāku iesmidzināšanas ciklu) iesmidzināšanas režīmu.
Par triviālām lietām nerunāšu, šoreiz par atšķirīgo.
Katru sprauslu rūpnīcā mēra divos tās raksturlīknes punktos (pie īsa un bezgalīgi gara atvēruma) un uz sprauslas korpusa pieraksta nomērītos parametrus.
Precīzs kalibrēšanas datu formāts nav pieejams - tas ir ražotāja noslēpums.
Pēc norādēm var saprast, ka:
2XX: reakcijas laika (sprauslas offset korekcijas dati) mērījums;
5XX: ražības korekcijas dati (multiplikatīvā korekcija).
Saskaņā ar MSD87 vadības bloka kļūdu aprakstiem, sprauslu ražības kodējumiem jābūt sekojošās robežās:
52.9..70.8 mJ
1.55..2.86 mg/str
Pēc sprauslas nomaiņas ir KRITISKI svarīgi šos datus ierakstīt DME (pierakstīt sprauslas).
Kāpēc?
Ja sprauslas nepieraksta:
a) sašaurinās maksimālais offset adaptāciju diapazons tukšgaitas režīmā, un, kaut arī visi cilindri it kā tiek nobalansēti, daudz ātrāk var ''atrauties'' kļūdas par nespēju uzturēt degmaisījumu, kļūdas par katalizatoriem, utml.;
b) gan nelielas, gan lielas slodzes gadījumā būs dzinēja vibrācijas (jo šajos gadījumos DME neveic individuālas adaptācijas), liela iespēja ''iegūt'' missfire un kļūdas pat to gan klasiski homogēnā, gan Stratified charge režīmā, kā arī - kļūdas par CO katalizatoriem, kļūdas par trimm problēmām: liesu vai treknu maisījumu, kļūdas par regulējošām zondēm, utml.
Komentāri
Ierakstīt komentāru