Mīts vai patiesība?
Pirms pāriet pie detalizētas katras problēmas un tās risinājuma izklāsta, intereses uzturēšanai minēšu pāris apgalvojumus:
1. Direct injection tehnoloģija ir mēsls. Nē, tehnoloģija ir izcila. Arī tās relizācija ir augstā līmenī. Diemžēl apkopes centru (pat dīlera) darba kultūra, izpratne par šo tehnoloģiju ir nožēlojamā līmenī. Servisa centri vairāk salauž kā saremontē.
2. Šiem dzinējiem BMW būtiski krāpjas ar norādīto degvielas patēriņu. Nē, nekrāpjas. Norādītais degvielas patēriņš ir patiess dzinējam, kurš strādā normālā (pilnas funkcionalitātes) režīmā. 99% dzinēju, kuru resurss ir virs 100'000 km, patiesībā strādā avārijas režīmā (to nekādi neakcentējot). Avārijas režīma patēriņš - par 15 līdz 20% lielāks.
3. Aizdedzes spoles regulāri ''iziet no ierindas''. Jā, taisnība, bet tikai tik daudz, ka ar aizdedzi ir nopietnas problēmas. Šajā gadījumā gan vainīgas ir nevis spoles, bet to nomaiņas tehnoloģija - t.i., servisa centri tās sabojā (apraksts sekos).
4. Sprauslas ir ''draņķi''. Jā un nē. Līdz 4-tajai paaudzei (un ar konkrētu korpusa krāsojumu) bija šo sprauslu atsaukums. Pēc tam sprauslu kvalitāte ir apmierinoša. Diemžēl dzinējam strādājot avārijas režīmā (attiecas uz 99% šo dzinēju), tā pašdiagnostikas spējas ir neapmierinošā līmenī, kļūdu paziņojumi - maldinoši. Jā, ''pie vainas'' ir vadības bloku MSD80/81 izstrādātājs - nolīgtais apakšuzņēmējs (Vācijas uzņēmums). Tā visa rezultāts ir bezgalīgs riņķadancis - sprauslas, spoles, sveces. Risinājums(i): ir, informācija sekos.
5. Sprauslas jāmaina visas kopā, vienā piegājienā. Nepareizi. Izņemot spec/īpašus gadījumus (kas minēti iepriekš), sprauslas NAV jāmaina visas. Jāmaina tikai bojātā - protams, ja to bojāto prot diagnosticēt (parasti diemžēl neprot).
6. Sprauslas var nepierakstīt - tāpat noadaptēsies. FAIL. Ļoti rupjš un nekorekts apgalvojums. Sīkāk par šo adaptāciju un kompensāciju ierakstā. Diemžēl sprauslas mēdz nepierakstīt pat dīleru centri.
7. Aizdedzes sveces ātri ''nodilst''. Jā, strādājot Stratified charge režīmā, sveces nodilst ātrāk, jo rada līdz 5 dzirkstelēm viena cikla laikā. Neskatoties uz šo, tās kalpo 25'000 - 50'000 km. Ja 100 EUR ''rashodņiku'' izmaksas uz 50'000km ir liela summa, N53 tiešām nav Tev.
8. N43, N53, N54 ir jālieto ļoti kvalitatīva degviela. Jā un nē. Šos dzinējus nepiedāvāja ārpus EU tirgus (Ziemeļamerikā, Austrālijā, Krievijā, utml.), jo tur ir palielināts sēra daudzums benzīnā. Sērs bojā NOx katalizatoru. Attiecīgi - pirmos 50'000 - 100'000 km - jā, dzinējam jālieto īpaši kvalitatīva degviela. Pēc tam - kā jebkuram citam dzinējam. Jā, nekvalitatīva degviela veido piedegumus uz sprauslām (kas neveidojas klasiska benzīna dzinēja sprauslām), taču BMW dzinēju sprauslu konstrukcija ir izveidota viltīgi - sprauslas pašas sevi ''attīra''.
9. Kļūdas par NOx sensoru un/vai NOx katalizatora nolietošanos nav nekas būtisks. FAIL. Šīs kļūdas ir cēlonis virknei nopietnu problēmu. Kādu? Sīkāks info ierakstā par N53 darbības režīmiem.
1. Direct injection tehnoloģija ir mēsls. Nē, tehnoloģija ir izcila. Arī tās relizācija ir augstā līmenī. Diemžēl apkopes centru (pat dīlera) darba kultūra, izpratne par šo tehnoloģiju ir nožēlojamā līmenī. Servisa centri vairāk salauž kā saremontē.
2. Šiem dzinējiem BMW būtiski krāpjas ar norādīto degvielas patēriņu. Nē, nekrāpjas. Norādītais degvielas patēriņš ir patiess dzinējam, kurš strādā normālā (pilnas funkcionalitātes) režīmā. 99% dzinēju, kuru resurss ir virs 100'000 km, patiesībā strādā avārijas režīmā (to nekādi neakcentējot). Avārijas režīma patēriņš - par 15 līdz 20% lielāks.
3. Aizdedzes spoles regulāri ''iziet no ierindas''. Jā, taisnība, bet tikai tik daudz, ka ar aizdedzi ir nopietnas problēmas. Šajā gadījumā gan vainīgas ir nevis spoles, bet to nomaiņas tehnoloģija - t.i., servisa centri tās sabojā (apraksts sekos).
4. Sprauslas ir ''draņķi''. Jā un nē. Līdz 4-tajai paaudzei (un ar konkrētu korpusa krāsojumu) bija šo sprauslu atsaukums. Pēc tam sprauslu kvalitāte ir apmierinoša. Diemžēl dzinējam strādājot avārijas režīmā (attiecas uz 99% šo dzinēju), tā pašdiagnostikas spējas ir neapmierinošā līmenī, kļūdu paziņojumi - maldinoši. Jā, ''pie vainas'' ir vadības bloku MSD80/81 izstrādātājs - nolīgtais apakšuzņēmējs (Vācijas uzņēmums). Tā visa rezultāts ir bezgalīgs riņķadancis - sprauslas, spoles, sveces. Risinājums(i): ir, informācija sekos.
5. Sprauslas jāmaina visas kopā, vienā piegājienā. Nepareizi. Izņemot spec/īpašus gadījumus (kas minēti iepriekš), sprauslas NAV jāmaina visas. Jāmaina tikai bojātā - protams, ja to bojāto prot diagnosticēt (parasti diemžēl neprot).
6. Sprauslas var nepierakstīt - tāpat noadaptēsies. FAIL. Ļoti rupjš un nekorekts apgalvojums. Sīkāk par šo adaptāciju un kompensāciju ierakstā. Diemžēl sprauslas mēdz nepierakstīt pat dīleru centri.
7. Aizdedzes sveces ātri ''nodilst''. Jā, strādājot Stratified charge režīmā, sveces nodilst ātrāk, jo rada līdz 5 dzirkstelēm viena cikla laikā. Neskatoties uz šo, tās kalpo 25'000 - 50'000 km. Ja 100 EUR ''rashodņiku'' izmaksas uz 50'000km ir liela summa, N53 tiešām nav Tev.
8. N43, N53, N54 ir jālieto ļoti kvalitatīva degviela. Jā un nē. Šos dzinējus nepiedāvāja ārpus EU tirgus (Ziemeļamerikā, Austrālijā, Krievijā, utml.), jo tur ir palielināts sēra daudzums benzīnā. Sērs bojā NOx katalizatoru. Attiecīgi - pirmos 50'000 - 100'000 km - jā, dzinējam jālieto īpaši kvalitatīva degviela. Pēc tam - kā jebkuram citam dzinējam. Jā, nekvalitatīva degviela veido piedegumus uz sprauslām (kas neveidojas klasiska benzīna dzinēja sprauslām), taču BMW dzinēju sprauslu konstrukcija ir izveidota viltīgi - sprauslas pašas sevi ''attīra''.
9. Kļūdas par NOx sensoru un/vai NOx katalizatora nolietošanos nav nekas būtisks. FAIL. Šīs kļūdas ir cēlonis virknei nopietnu problēmu. Kādu? Sīkāks info ierakstā par N53 darbības režīmiem.
Komentāri
Ierakstīt komentāru