Kādā režīmā strādā mana auto dzinējs?
Diemžēl neviena no diagnostikas programmatūrām nesniedz skaidru priekšstatu par to, kādā režīmā konkrētajā brīdī strādā un N43 vai N53 dzinējs, un kādi režīmi ir atļauti. Tādēļ nākas izmantot vairākus netiešus pierādījumus un parametrus.
Sākotnējo priekšstatu - informāciju, kādā režīmā strādā N43/N53 - var iegūt, skatot INPA: system diagnosis/EOL operation mode switching sadaļu (../F9/F1)
Piemērs: dzinēja darbs homogēna maisījuma režīmā.
INPA rāda, kurā no režīmiem konkrētajā brīdī strādā dzinējs:
a) Homogēns (no kreisās)
b) Homogēni liess (ar Lambda ap 1.5)
c) Stratified charge
Piezīme: tukšgaitā iespējama dzinēja piespiedu ieslēgšana homogēnā un homogēni liesā maisījumā (pēdējais - ja ir atļauta darbība Stratified charge). Ja ir atļauta Stratified charge, atsevišķām MSD software relīzēm tas aktivizēsies (pēc F3 nospiešanas), ja dzinēja apgriezieni pārsniedz 1000RPM.
Piemērs: dzinēja darbs Stratified charge režīmā ar Lambda ap 2.0.
Pirmkārt - ja dzinēja bloka atmiņā ierakstītas kļūdas, kas attiecas uz NOx katalizatoru un/vai NOx sensoru, advancētākie - Stratified charge, GDI Homogēnais režīms, Homogenus lean - nebūs pieejami. Dzinējs darbosies alternatīvajā (avārijas) režīmā.
Kļūdas, kas nepieļauj Stratified charge režīmu:
Sākotnējo priekšstatu - informāciju, kādā režīmā strādā N43/N53 - var iegūt, skatot INPA: system diagnosis/EOL operation mode switching sadaļu (../F9/F1)
INPA rāda, kurā no režīmiem konkrētajā brīdī strādā dzinējs:
a) Homogēns (no kreisās)
b) Homogēni liess (ar Lambda ap 1.5)
c) Stratified charge
Piezīme: tukšgaitā iespējama dzinēja piespiedu ieslēgšana homogēnā un homogēni liesā maisījumā (pēdējais - ja ir atļauta darbība Stratified charge). Ja ir atļauta Stratified charge, atsevišķām MSD software relīzēm tas aktivizēsies (pēc F3 nospiešanas), ja dzinēja apgriezieni pārsniedz 1000RPM.
Piemērs: dzinēja darbs Stratified charge režīmā ar Lambda ap 2.0.
Pirmkārt - ja dzinēja bloka atmiņā ierakstītas kļūdas, kas attiecas uz NOx katalizatoru un/vai NOx sensoru, advancētākie - Stratified charge, GDI Homogēnais režīms, Homogenus lean - nebūs pieejami. Dzinējs darbosies alternatīvajā (avārijas) režīmā.
Kļūdas, kas nepieļauj Stratified charge režīmu:
2AF0 nitric oxide sensor, heating
2AF2 nitric oxide sensor, Lambda linear
2AF4 NOXsensor, electrical
2AF6 nitric oxide sensor, Lambda binary
30D6 nitric oxide sensor, plausibility
30D8 NOXsensor, Sensor damaged
30DA NOXsensor, heating time
30DC nitric oxide senor, heating
30DE NOXsensor - Lambdaprobe before catalyst, Korrelation
30E0 NOXsensor, Offset
30E2 nitric oxide sensor, thrust test
30E4 nitric oxide sensor, aging
30E6 nitric oxide sensor, dynamics
30EA nitric oxide catalytic converter, sulphurized
30EA nitric oxide catalytic converter, sulphurized
30E9 nitric oxide catalytic converter, aging
Protams, arī gadījumos, ja ir citas (rupjas) kļūdas (par Lambda zondu, VANOS, sadales sensoru, u.t.t. darbību), bet mēs pieņemam, ka tik skarbas situācijas gadījumā vispirms tiek novērstas pamatlietas.
Ja iepriekš uzskaitīto kļūdu nav, ir cerība ieraudzīt N43/N53 dzinēja darbību tā, kā to paredzējis ražotājs.
Lai noskaidrotu, vai dzinējs darbojas visos paredzētajos režīmos:
1. uzsildīt to līdz darba temperatūrai;
2. uzsākt kustību ar vismaz 20 km/h;
3. uzsildīt izplūdes sistēmu vismaz līdz 220 oC;
4. pārbaudīt, ka NOx sensors ieslēdzas un sāk pārraidīt datus;
5. turpināt kustību 70 - 90 km/h vienmerīga ātruma un slodzes režīmā un pārbaudīt, vai dzinējs ieslēdz Stratified charge režīmu;
6. ja dzinējs strādā Stratified charge režīmā, novērtēt NOx katalizatora veiktspēju.
Un nu sīkāk par katru no posmiem.
1. uzsildīt dzinēju - domāju, ka īpašus paskaidrojumus neprasa. Vienīgi piebildīšu, ka tas jādara bez īpaša entuziasma. Ja dzinēja uzsildīšanu veiksiet pārāk agresīvi/dinamiski, MSD80 var ieslēgt ''sporta'' režīmu: t.i., uz laiku atslēgt Stratified charge.
2. kustības ātrumam nav ierobežojumu - droši varat braukt vajadzīgajā ātrumā, ja nepieciešams - arī uz laiku apstāties. Galvenie nosacījumi: tiek uzsildīta izplūde, izplūdes sistēmas temperatūra sasniedz 220 oC un ātrums brīžiem lielāks par 20 km/h.
Lai pārbaudītu izplūdes sistēmas temperatūru:
a) atveram INPA, sadaļā MSD80 for N43/N53;
b) atveram analogo moduļu menu ar F5;
c) atveram NOx sensora submenu, nospiežot Shift+F2.
Ekrāna labajā apakšējā rindā var redzēt izplūdes sistēmas temperatūras sensora rādījumus:
Labās puses indikators rāda temperatūru oC. Lai NOx sensoru ieslēgtu, jāsasniedz vismaz 220 oC un kustības ātrumam jābūt vismaz 20 km/h.
4. Kā pārbaudīt, vai NOx sensors ir ieslēdzies un online? Atveram tā menu (../F5/Shif+F2, kā aprakstīts iepriekš).
Ekrāna augšējā rindā, kreisajā pusē var redzēt izplūdes sistēmas NOx datu saturu:
a) ja NOx datu rādījums ir 0 ppm, sensors ir IZSLĒGTS, jeb, ja tas ir ieslēgts, datus tas NESŪTA;
b) ja NOx datu rādījums ir atšķirīgs no 0ppm, sensors ir IESLĒGTS UN SŪTA aktuālos datus.
Ja sensors ir darba kārtībā, tas ieslēdzas un datus sāk sūtīt aptuveni 2 min laikā, kopš ir sasniegti vajadzīgie nosacījumi:
a) dzinējs ir uzsildīts;
b) izplūdes temperatūra ir vismaz 220 oC;
c) auto pārvietojas ar ātrumu vismaz 20 km/h.
Diemžēl arī šajā posmā var gadīties pārsteigumi. NOx sensorus piegādā uzņēmums Continental, kurš jau nomainījis vairākas paaudzes, vēl vairāk programmatūru relīžu, taču praktiski VISĀM testētajām SW relīzēm bija kopīga iezīme: sensoram novecojot (resurss virs 50'000 - 80'000 km), tas ilgstoši nespēja ''iziet'' darba režīmā. Tehniskā problēma - ķīmijas sensora kameru (skābekļa un NOx) reakcijas laika pieaugums, kā rezultātā elektronikas kontroles sistēmas nespēja sasniegt stabilus darba režīmus. Raksturīgi, ka šajā situācijā sensors ieslēdzas (sāk zondes apsildi) un sūta ''es neesmu gatavs'' statusa paziņojumu, nekādas kļūdas MSD80 neieraksta - tas vienkārši ļoti, ļoti ilgi (iespējams, arī - nesekmīgi) gaida uz sensora gatavību darbam.
Gadījumā, ja saskarieties ar šādu situāciju (NOx indikators ietiepīgi turpina rādīt NOx saturu 0ppm ilgu laiku, kamēr izplūdes gāzu temperatūru rāda mainīgu vērtību, tātad: INPA ir savienots ar MSD80) - NOx sensors ir jāmaina: tas ir bojāts.
5. ja NOx sensors sāk sūtīt aktuālos datus (NOx datu vērtības ir atšķirīgas no 0), laiks pārbaudīt, vai ieslēdzas Stratified charge: galvenais un vissmalkākais N43/N53 darba režīms.
Stratified charge var vērot divos menu:
a) izplūdes gāzu menu - /F5/F6;
b) NOx sensora menu - /F5/Shift+F2;
Abos menu jāskatās uz Lambda vērtībām: izplūdes gāzu menu - abu banku platjoslas Lambda (pirms katalizatoriem) vērtības; NOx sensora menu - tā reportēto platjoslas Lambda vērtību (menu otrajā rindā, labajā pusē).
Nox sensora menu:
1. uzsildīt dzinēju - domāju, ka īpašus paskaidrojumus neprasa. Vienīgi piebildīšu, ka tas jādara bez īpaša entuziasma. Ja dzinēja uzsildīšanu veiksiet pārāk agresīvi/dinamiski, MSD80 var ieslēgt ''sporta'' režīmu: t.i., uz laiku atslēgt Stratified charge.
2. kustības ātrumam nav ierobežojumu - droši varat braukt vajadzīgajā ātrumā, ja nepieciešams - arī uz laiku apstāties. Galvenie nosacījumi: tiek uzsildīta izplūde, izplūdes sistēmas temperatūra sasniedz 220 oC un ātrums brīžiem lielāks par 20 km/h.
Lai pārbaudītu izplūdes sistēmas temperatūru:
a) atveram INPA, sadaļā MSD80 for N43/N53;
b) atveram analogo moduļu menu ar F5;
c) atveram NOx sensora submenu, nospiežot Shift+F2.
Ekrāna labajā apakšējā rindā var redzēt izplūdes sistēmas temperatūras sensora rādījumus:
Labās puses indikators rāda temperatūru oC. Lai NOx sensoru ieslēgtu, jāsasniedz vismaz 220 oC un kustības ātrumam jābūt vismaz 20 km/h.
4. Kā pārbaudīt, vai NOx sensors ir ieslēdzies un online? Atveram tā menu (../F5/Shif+F2, kā aprakstīts iepriekš).
Ekrāna augšējā rindā, kreisajā pusē var redzēt izplūdes sistēmas NOx datu saturu:
a) ja NOx datu rādījums ir 0 ppm, sensors ir IZSLĒGTS, jeb, ja tas ir ieslēgts, datus tas NESŪTA;
b) ja NOx datu rādījums ir atšķirīgs no 0ppm, sensors ir IESLĒGTS UN SŪTA aktuālos datus.
Ja sensors ir darba kārtībā, tas ieslēdzas un datus sāk sūtīt aptuveni 2 min laikā, kopš ir sasniegti vajadzīgie nosacījumi:
a) dzinējs ir uzsildīts;
b) izplūdes temperatūra ir vismaz 220 oC;
c) auto pārvietojas ar ātrumu vismaz 20 km/h.
Diemžēl arī šajā posmā var gadīties pārsteigumi. NOx sensorus piegādā uzņēmums Continental, kurš jau nomainījis vairākas paaudzes, vēl vairāk programmatūru relīžu, taču praktiski VISĀM testētajām SW relīzēm bija kopīga iezīme: sensoram novecojot (resurss virs 50'000 - 80'000 km), tas ilgstoši nespēja ''iziet'' darba režīmā. Tehniskā problēma - ķīmijas sensora kameru (skābekļa un NOx) reakcijas laika pieaugums, kā rezultātā elektronikas kontroles sistēmas nespēja sasniegt stabilus darba režīmus. Raksturīgi, ka šajā situācijā sensors ieslēdzas (sāk zondes apsildi) un sūta ''es neesmu gatavs'' statusa paziņojumu, nekādas kļūdas MSD80 neieraksta - tas vienkārši ļoti, ļoti ilgi (iespējams, arī - nesekmīgi) gaida uz sensora gatavību darbam.
Gadījumā, ja saskarieties ar šādu situāciju (NOx indikators ietiepīgi turpina rādīt NOx saturu 0ppm ilgu laiku, kamēr izplūdes gāzu temperatūru rāda mainīgu vērtību, tātad: INPA ir savienots ar MSD80) - NOx sensors ir jāmaina: tas ir bojāts.
5. ja NOx sensors sāk sūtīt aktuālos datus (NOx datu vērtības ir atšķirīgas no 0), laiks pārbaudīt, vai ieslēdzas Stratified charge: galvenais un vissmalkākais N43/N53 darba režīms.
Stratified charge var vērot divos menu:
a) izplūdes gāzu menu - /F5/F6;
b) NOx sensora menu - /F5/Shift+F2;
Abos menu jāskatās uz Lambda vērtībām: izplūdes gāzu menu - abu banku platjoslas Lambda (pirms katalizatoriem) vērtības; NOx sensora menu - tā reportēto platjoslas Lambda vērtību (menu otrajā rindā, labajā pusē).
Nox sensora menu:
Izplūdes gāzu (adaptāciju) menu:
Paātrinamies līdz 70 - 90 km/h, ieslēdzam kruīzu un vērojam Lambda rādījumus.
Pāris minūšu laikā (ja dzinējam nav nekādu kļūdu paziņojumu - praktiski nekavējoši) Lambda vērtībām ir jāpieaug virs 1.4.
Ja Lambda vērtības ietiepīgi turpina turēties pie 1.0:
a) iespējams, ka pirms tam ir bijusi ļoti dinamiska braukšana, MSD80 ir uz laiku atslēdzis Stratified charge. Ja tā, jāapstājas uz 2- 3 minūtēm, normāli jāpaātrinās līdz 70 - 90km/h un jāturpina vērot Lambda;
b) dzinēja vadība ir novērojusi ļoti nevienmērīgu darbību Stratified charge režīmā (to nevarēs nemanīt - izpaužas kā raustīšanās), tad (ļoti drīz) vajadzētu būt kļūdai:
3104 uneven running, stratified charge operation
Šajā gadījumā jānovērš nevienmērības cēlonis, ja nevienmērība (dzinēja raustīšanās) patiešām ir jūtama. Ja reālas nevienmērības nav, šīs kļūdas cēlonis var būt braukšana pa nelīdzenu segumu (stuācijas apraksts: http://n53series.blogspot.com/2017/04/uneven-running-rough-run-smooth-run.html ).
c) augsti NOx rādījumi. Ja NOx saturs izplūdē sasniedz vairākus simtus ppm jau no paša braukšanas sākuma - izskatās pēc problēmas. Ja šajā situācijā nav kļūdu par NOx katalizatoru, parasti:
30E9 nitric oxide catalytic converter, aging
visticamāk, šī kļūda ir nomaskēta: tūneri to ir izdzēsuši no MSD80 kļūdu kartes. Jā, kļūdu nerāda, bet dzinējs nedarbojas tā, kā tam vajadzētu. Šajā situācijā jāpārbauda MSD80 ierakstītā SW, ja tā neatbilst ražotāja piedāvātajai - jāatjauno. Esošo (visticamāk - arī ''čipotu'') versiju var atstāt kā kopiju un atjaunot tad, kad dzinēja problēmas būs novērstas.
Ja dzinējam nav funkcionalitātes problēmu, Lambda ir jāpieaug virs 1.4.
Ja Lambda 70 - 90km/h braukšanas režīmā sasniedz 2.6 - 3.2 - apsveicam! Dzinējs darbojas Stratified charge režīmā! Ja Lambda sasniedz tikai 1.4 - 1.6: dzinējam ir atļauta Stratified charge, bet tā darbībā ir konstatēta nevienmērība (var būt arī missfire kādā no cilindriem), jeb arī - NOx katalizatora veiktspēja ir reducēta, un dzinējs ir pārslēdzies Homogenius lean režīmā (šī režīma darba diapazons uz laiku ir paplašināts vidēju slodžu apgabalā).
Lambda samazināšana, ja tai par iemeslu ir reāli (nevis kļūdaini noteikti, piem., dēļ nevienmērīga ceļa seguma) misfire (uz laiku, pēc brīža MSD80 mēģinās palielināt Lambda līdz maksimālajiem 2.6 - 3.2) nav kritiska kļūda, bet ilgtermiņā būtu ieteicams to novērst (lieka degviela izplūdē bojā - pārkarsē katalizatorus).
Ja Lambda sasniedz 2.6 - 3.2, pārejam pie pēdējā testa posma: novērtējam katalizatora veiktspēju.
6. katalizatora veiktspējas novērtēšana.
Šajā testā ar hronometru jaizmēra laika sprīdis, kamēr Lambda ir virs 1.4. Ik pēc brīža (15 - 60 sekundēm) Lambda uz pāris sekundēm samazināsies zem 1.0: šajā brīdī MSD80 veiks NOx katalizatora reģenerāciju (attīrīšanu). Jāveic vairāku secīgu ciklu mērīšana, par rezultātu uzskatot ILGĀKO no tiem.
Kad izmērīti vairāki (vismaz 3 gab.) Stratified charge cikli, izvēlēts ilgākais no tiem, varam novērtēt NOx katalizatora stāvokli:
a) 40- 60 sekundes. Neticami labs rezultāts. Ja vien NOx katalizators nav nomainīts pēdējo 10'000 - 20'000 km laikā, šādu rezultātu iegūt nav reāli;
b) 20-40 sekundes. Apsveicami! NOx katalizators ir darba režīmā. Turpmāk jālieto kvalitatīva (bezsēra) degviela, jāseko visām dzinēja sistēmām, un vēl kādu brīdi varēsiet baudīt N43/N53 sniegto braukšanas kaifu;
c) ap 15 sekundēm. 10..15 sekundes ir minimālais Stratified charge cikla laiks. 15 sekundes nozīmē: NOx katalizators jau vairs netiek galā ar nitrītu uzkrāšanu. Ja vēl nav 30E9 kļūdas, drīz to iepazīsiet. Var mēģināt veikt katalizatora piespiedu reģenerāciju, izmantojot ISTA D servisa funkcijas, bet... Lielam optimismam, ka tas būtiski situāciju uzlabos, pamata nav.
Piezīme: ja tiek pamanīti īsāki (starp garākiem) Stratified cikli, vai pat līdz minūtei gari periodi, kuros Lambda ir ap 1.0, uztraukumam nav pamata. MSD regulāri kalibrē platjoslas zondes katrai no bankām, kalibrē NOx sensora Lambda rādījumus, kalibrē NOx kameras references līmeni. Šajos kalibrēšanas brīžos Lambda tiek variēta 0.97 - 1.03 robežās. MSD veic arī regulāru EGR sistēmas pārbaudi - arī šajos posmos Stratifed charge tiks uz laiku pārtraukts.
Un visbeidzot - kā noteikt, kādā režīmā strādā dzinējs, ja Lambda ir ap 1.0?
Atveram izplūdes gāzu (adaptations) menu ar ../F5/F6,
skatam iesmidzināšanas korekcijas:
Ja korekcijas NAV 0.00%: dzinējs darbojas homogēnā režīmā;
Ja korekcijas IR 0.00%: dzinējs veic Lambda zondu u.c. sistēmu kalibrēšanu
Paātrinamies līdz 70 - 90 km/h, ieslēdzam kruīzu un vērojam Lambda rādījumus.
Pāris minūšu laikā (ja dzinējam nav nekādu kļūdu paziņojumu - praktiski nekavējoši) Lambda vērtībām ir jāpieaug virs 1.4.
Ja Lambda vērtības ietiepīgi turpina turēties pie 1.0:
a) iespējams, ka pirms tam ir bijusi ļoti dinamiska braukšana, MSD80 ir uz laiku atslēdzis Stratified charge. Ja tā, jāapstājas uz 2- 3 minūtēm, normāli jāpaātrinās līdz 70 - 90km/h un jāturpina vērot Lambda;
b) dzinēja vadība ir novērojusi ļoti nevienmērīgu darbību Stratified charge režīmā (to nevarēs nemanīt - izpaužas kā raustīšanās), tad (ļoti drīz) vajadzētu būt kļūdai:
3104 uneven running, stratified charge operation
Šajā gadījumā jānovērš nevienmērības cēlonis, ja nevienmērība (dzinēja raustīšanās) patiešām ir jūtama. Ja reālas nevienmērības nav, šīs kļūdas cēlonis var būt braukšana pa nelīdzenu segumu (stuācijas apraksts: http://n53series.blogspot.com/2017/04/uneven-running-rough-run-smooth-run.html ).
c) augsti NOx rādījumi. Ja NOx saturs izplūdē sasniedz vairākus simtus ppm jau no paša braukšanas sākuma - izskatās pēc problēmas. Ja šajā situācijā nav kļūdu par NOx katalizatoru, parasti:
30E9 nitric oxide catalytic converter, aging
visticamāk, šī kļūda ir nomaskēta: tūneri to ir izdzēsuši no MSD80 kļūdu kartes. Jā, kļūdu nerāda, bet dzinējs nedarbojas tā, kā tam vajadzētu. Šajā situācijā jāpārbauda MSD80 ierakstītā SW, ja tā neatbilst ražotāja piedāvātajai - jāatjauno. Esošo (visticamāk - arī ''čipotu'') versiju var atstāt kā kopiju un atjaunot tad, kad dzinēja problēmas būs novērstas.
Ja dzinējam nav funkcionalitātes problēmu, Lambda ir jāpieaug virs 1.4.
Ja Lambda 70 - 90km/h braukšanas režīmā sasniedz 2.6 - 3.2 - apsveicam! Dzinējs darbojas Stratified charge režīmā! Ja Lambda sasniedz tikai 1.4 - 1.6: dzinējam ir atļauta Stratified charge, bet tā darbībā ir konstatēta nevienmērība (var būt arī missfire kādā no cilindriem), jeb arī - NOx katalizatora veiktspēja ir reducēta, un dzinējs ir pārslēdzies Homogenius lean režīmā (šī režīma darba diapazons uz laiku ir paplašināts vidēju slodžu apgabalā).
Lambda samazināšana, ja tai par iemeslu ir reāli (nevis kļūdaini noteikti, piem., dēļ nevienmērīga ceļa seguma) misfire (uz laiku, pēc brīža MSD80 mēģinās palielināt Lambda līdz maksimālajiem 2.6 - 3.2) nav kritiska kļūda, bet ilgtermiņā būtu ieteicams to novērst (lieka degviela izplūdē bojā - pārkarsē katalizatorus).
Ja Lambda sasniedz 2.6 - 3.2, pārejam pie pēdējā testa posma: novērtējam katalizatora veiktspēju.
6. katalizatora veiktspējas novērtēšana.
Šajā testā ar hronometru jaizmēra laika sprīdis, kamēr Lambda ir virs 1.4. Ik pēc brīža (15 - 60 sekundēm) Lambda uz pāris sekundēm samazināsies zem 1.0: šajā brīdī MSD80 veiks NOx katalizatora reģenerāciju (attīrīšanu). Jāveic vairāku secīgu ciklu mērīšana, par rezultātu uzskatot ILGĀKO no tiem.
Kad izmērīti vairāki (vismaz 3 gab.) Stratified charge cikli, izvēlēts ilgākais no tiem, varam novērtēt NOx katalizatora stāvokli:
a) 40- 60 sekundes. Neticami labs rezultāts. Ja vien NOx katalizators nav nomainīts pēdējo 10'000 - 20'000 km laikā, šādu rezultātu iegūt nav reāli;
b) 20-40 sekundes. Apsveicami! NOx katalizators ir darba režīmā. Turpmāk jālieto kvalitatīva (bezsēra) degviela, jāseko visām dzinēja sistēmām, un vēl kādu brīdi varēsiet baudīt N43/N53 sniegto braukšanas kaifu;
c) ap 15 sekundēm. 10..15 sekundes ir minimālais Stratified charge cikla laiks. 15 sekundes nozīmē: NOx katalizators jau vairs netiek galā ar nitrītu uzkrāšanu. Ja vēl nav 30E9 kļūdas, drīz to iepazīsiet. Var mēģināt veikt katalizatora piespiedu reģenerāciju, izmantojot ISTA D servisa funkcijas, bet... Lielam optimismam, ka tas būtiski situāciju uzlabos, pamata nav.
Piezīme: ja tiek pamanīti īsāki (starp garākiem) Stratified cikli, vai pat līdz minūtei gari periodi, kuros Lambda ir ap 1.0, uztraukumam nav pamata. MSD regulāri kalibrē platjoslas zondes katrai no bankām, kalibrē NOx sensora Lambda rādījumus, kalibrē NOx kameras references līmeni. Šajos kalibrēšanas brīžos Lambda tiek variēta 0.97 - 1.03 robežās. MSD veic arī regulāru EGR sistēmas pārbaudi - arī šajos posmos Stratifed charge tiks uz laiku pārtraukts.
Un visbeidzot - kā noteikt, kādā režīmā strādā dzinējs, ja Lambda ir ap 1.0?
Atveram izplūdes gāzu (adaptations) menu ar ../F5/F6,
skatam iesmidzināšanas korekcijas:
Ja korekcijas IR 0.00%: dzinējs veic Lambda zondu u.c. sistēmu kalibrēšanu
Komentāri
Ierakstīt komentāru