Ievads

Bija 2000. gadu vidus. Pēc daudzu gadu darba BMW prezentēja savu pirmo tiešās iesmidzināšanas dzinēju saimi N43 un N53. Vēlāk kā pāris citi ražotāji, kas šāda principa dzinējus izmantoja jau no 2000. gadu sākuma, BMW direct injection benzīna dzinējus ieviesa E81/82; E90/91/92; E60/61 LCI, E63/64 modeļos, turpināja izmantot E87/88; F10/11;  F18.
Šie ir vieni no pretrunīgākajiem dzinējiem BMW vēsturē.  Ar unikālu veiktspēju - tuvu pie 100Zs/l; pilnu griezes momentu jau no kādiem 1300RPM; ļoti ekonomiski (pirmos 50000km), ar zibenīgu reakciju (pat salīdzinot ar citiem atmosfēriskajiem dzinējiem). Tajā pat laikā - katra lietotāja ļaunākais murgs. Pat tie, kas brauc ar citu modeļu BMW dzinējiem, zinās šausmu stāstus par augstspiediena sūkni, sprauslām, aizdedzes spolēm, un nebeidzamu to maiņu, jo dzinējs ''raustās'' - strādā nevienmērīgi vai nu, kamēr tas ir ''auksts'', vai darba temperatūrā, vai abos gadījumos, bet tieši tad, kad serviss ir vistālāk no auto atrašanās vietas.
Šajā blogā es apkopošu informāciju, kas noderēs katram BMW N43/N53, kā arī citu moderno benzīna dzinēju lietotājam. Šeit atradīsi informāciju:
  • kāpēc ''raustās'' N43/N53, kā arī N54, kā šīs problēmas risināt
  • tehniskas nianses, par kurām ''nemīl'' runāt BMW un par kurām nav lietas kursā apkopes centri
Sekojot šajā blogā aprakstītajām instrukcijām, Tu bez īpašām problēmām ''dabūsi ierindā'' savu tiešās iesmidzināšanas benzīnu. Iespējams, Tev radīsies izteikta vēlēšanās ''noskaidrot attiecības'' ar līdz šim Tavu BMW remontējušo servisa iestādi. Ne velti izplatīts ir visiem zināmais teiciens: skola maksā naudu.
Un nobeigumā skarbā realitāte: 99% N43 un N53 dzinēju patiesībā strādā avārijas režīmā. Nē? Diemžēl - jā, tieši tā!
Kāpēc neviens par to nerunā? Tāpēc, ka, lai atjaunotu šo dzinēju normālu darbību, rezerves daļu cena (izmantojot maksimālās atlaides un apmaiņas programmas) pārsniedz 3000 - 4000 EUR. Šo mezglu darbamūžs ir 50 līdz 100 tūkstoši km.  Tiem, kas brauc daudz, sanāk investēt šajos dzinējos ap 4000 EUR gadā. Labā ziņa - 2017. gadā situācija mainīsies uz labo pusi. Sekojiet jaunumiem!

P.S. kad es (apzināti) iegādājos savu N53, sāku arī interesēties, kurš no servisa centriem varētu sniegt profesionālu apkopi. Minot klasiskos šo dzinēju kaišu simptomus, apzvanīju kādus 20 Latvijas servisa centrus, kas tieši/netieši specializējas BMW apkopē.
Visu cieņu dīlerim - tas godīgi pateica, ka ar šo sarežģīto dzinēju galā netiks. Iedeva privāta meistara Andreja telefonu. Andrejs man paskaidroja, ka tādu sūdu neremontēšot, ieteica nopirkt ''dizeļ M57''.
Līdzīgu ieteikumu, kas parasti tika papildināts ar lamuvārdiem, dzirdēju no lielākās daļas autocentru.
Konstruktīvākais ieteikums: pirms sarunas sākuma nomainīsim visas sprauslas, sveces, spoles. Rēķins: ap 2500EUR. Tad - garantijas nekādas, ''eto že BMW N53''.
Man zināmais spēcīgākais kadrs: Pēteris (ne tas kurš Bugrijs/Driver) godīgi atzina, ka arī viņš brīnumus nesola. Varot mainīt zondes vietām, samainīt sprauslas un spoles, sekot, vai kļūdas ''seko'' detaļai. Bet - normālu veiktspēju varot garantēt, tikai nomainot visu: spoles, sveces, sprauslas, 4 zondes, 2 gab. CO katalizatorus, NOx katalizatoru, NOx sensoru. Izmaksas: ap 8000EUR.
Secinājumi - katra paša ziņā.

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām