Sprauslu problēmas un misfires

Šajā postā - izlaižu pavisam vienkāršas situācijas, piemēram: sprausla nav pievienota vai tai ir kāds fundamentāls defekts - tā degvielu neizsmidzina. Šādā situācijā viss būs vienkārši: kļūdas par konkrēto sprauslu, par cilindra misfirēm. Atliek novērst problēmu un - dzinējs atkal rūks.
Apskatīšu nedaudz sarežģītākus un specifiskus gadījumus.

Šo postu rakstu, jo vairāki bloga lasītāji ir teikuši: kā es varu uzticēties Misfire skaitītājiem, ja to iemesls var būt cita cilindra sprauslas defekts? Jā, tā ir - ne vienmēr misifires konkrētajā cilindrā norāda uz tā defektiem, tādēļ būtiski ir apstākļi, pie kādiem misfires tiek ierakstīti.

Pirmais scenārijs. Pašsaprotami - ja sprausla spēcīgi tek (izsmidzina daudz par daudz degvielas), degmaisījums cilindrā ir ļoti bagāts un sāksies misfires. Šis ir vienkāršākais scenārijs, raksturīgs Homogēnam maisījumam (režīmam), it īpaši - auksta dzinēja starta pirmajās 10 .. 15 sekundēs (open-loop režīms). Līdz brīdim, kamēr darbu sāk Lambda zondes.

Otrs scenārijs (pirmā scenārija turpinājums) - sprausla tek kādā citā šīs bankas cilindrā. Ja Lambda zonde ir ieslēgta (uzsildīta, tā strādā - pēc pirmajām 15+ sekundēm pec dzinēja starta), DME redz degvielas pārpalikumu bankā un samazina degvielas padevi visiem šīs bankas cilindriem. Rezultātā - bojātās sprauslas cilindrā degmaisījums kļūst mazāk trekns, citos (korekti strādājošos) šīs bankas cilindros - liess. Liesa maisījuma gadījumā misfires sākas ātrāk (liess maisījums aizdegas sliktāk kā trekns) - attiecīgi, misfiro korekti strādājošas sprauslas cilindrs (jeb pat abi atlikušie bankas cilindri 6 cilindru dzinējam). Problēma raksturīga Homogēnam, closed-loop režīmam.

Trešais scenārijs. Raksturīgs Homogēnam un īpaši izteikti - Stratified charge režīmam tieši BMW Direct injection benzīna dzinējiem.
Lūk, BMW AG izglītojošs materiāls:
BMW Direct injection benzīna dzinēju uzbūvei ir zināmas īpatnības. Lai realizētu Stratified charge (tieši tādā veidā, kā to dara BMW), sprauslas izsmidzinātās degvielas kūlim ir jābūt ļoti tuvu aizdedzes svecei (dzirkstelei). Iemesls - Stratified charge vidējais degmaisījums degkamerā ir liess (Lambda 2 .. 3.5). Tik liess degmaisījums nedeg, ja to mēģina aizdedzināt ar sveces dzirksteli. Lai aizdedzinātu degmaisījumu, tas tiek iesmidzināts tieši blakus dzirkstelei un aizdedzināts tieši tajā mirklī, kad tas tiek iesmidzināts degkamerā. Šajā degkameras daļā (tieši pie sveces) tieši tajā laika mirklī degmaisījums ir pietiekoši bagāts, lai aizdegtos - problēma atrisināta.
Taču, parādās jauna problēma - sprauslas izsmidzinātajam degvielas kūlim ir jābūt ļoti precīzi tēmētam. Attēlā BMW norāda, ka 0.5 .. 1.0 mm kūļa atšķirība (attālums no sveces) no ideālā vēl ir pieļaujama, bet lielāka - nē. Ja sprauslas izsmidzinātais degvielas kūlis trāpa svecei, tas sveci aizlej un degvielas aizdedzināšana nav iespējama. Šis ir viens no misfire iemesliem.
Šī problēma ir īpaši aktuāla tieši Stratified charge. Homogēnā režīmā - pat, ja sprausla uzlej degvielu svecei, svecei ir zināms laiks, lai nožūtu (degviela paspēj iztvaikot). Iemesls vienkāršs: Homogēnā režīmā degvielu iesmidzina ilgu brīdi pirms tās aizdedzināšanas. Turpretī, Stratified charge režīmā degviela tiek iesmidzināta un vienlaicīgi aizdedzināta. Ja degviela trāpa svecei, tā nepaspēj iztvaikot un svece - nožūt. Slapja svece nespēj degvielu aizdedzināt - misfire ir garantēts!

Ceturtais scenārijs. Raksturīgs tikai Stratified charge. Sprauslas izsmidzinātais degvielas kūlis ir par tālu no sveces, vai tiek izsmidzināts nekorekti (nevis smalkā migliņā, bet ieliets). Šoreiz degviela neaizdegas, jo dzirksteles veidošanās vietā degmaisījums ir pārāk liess. Šoreiz pat nav būtisks iemesls - degvielas kūlis ir nepareizi tēmēts (pārāk tālu no sveces), degviela tiek ielieta jeb izsmidzināta par maz - visos gadījumos būs misfire.

Pēdējos divos scenārijos (aktuāli N43/N53 sērijas dzinējiem) dzinējs var strādāt puslīdz korekti Homogēnā režīmā, bet problēmas sāksies tieši Stratified charge.
Homogēnam režīmam būs raksturīgi korekti sprauslu ķīmisko testu rezultāti (../F5/Shift+F6/F3) un korekti live data (../F5/Shift+F6/F1) - gan atvēršanas laiki tukšgaitā, gan flowrate daļējai slodzei.
Stratified charge - var būt gan korekti (tipiski: trešajam scenārijam), gan - palielināti sprauslas korekciju dati (gan tukšgaitai, gan daļējai slodzei: tipiski 4.scenārija gadījumā; ../F5/Shift+F6/F5).
Piezīme: pēdējos divos scenārijos (3.scenārijā - ja dzinējs izmanto Stratified charge) - DME atmiņā būs ierakstīta 3104 kļūda.

Nobeigumā: jāsaprot, ka Misfire skaitītāji parāda konkrētā cilindra problēmas. Kas tās izraisa - paša cilindra liess vai trekns maisījums, jeb - kāda cita šīs bankas cilindra problēmas, jeb pat - visai bankai vai dzinējam kopīgas problēmas: tas jānoskaidro diagnostikas laikā.


Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām