Eksperiments

Lai dzīve kļūtu interesantāka, nolēmu sākt eksperimentu.
Kā vienkāršs BMW lietotājs es apmeklēšu dažādas ''datordiagnostikas'', ''kompjūterdiagnostikas'' vietas un savus secinājumus aprakstīšu blogā.

Eksperimenta mērķis.
BMW (pat gadus 15..20 vecs) ir pietiekoši sarežģīts izstrādājums. Elektronikas netrūkst pat E39, E46 paaudzes auto. Visdažādākā veida problēmas lielāko daļu BMW lietotāju skar ik uz soļa. Forumi ir pilni ar ''help'' saucieniem. Ļoti bieži tiek mainīti mezgli bez panākumiem vai pat situācijai pēc remonta pasliktinoties. Regulāri forumos birst jautājumi - kur ir kāds sakarīgs diagnostikas veicējs?
Tajā pat laikā - netrūkst arī pakalpojumu sniedzēju.

Es vēlējos saprast:
a) kāds ir vidējais līmenis reģionā (mēs tomēr esam postPadomju reģions, kurā vajadzētu būt tehniski izglītotākiem cilvēkiem kā attīstītajās zemēs);
b) vai ir kādi iepriekš neiepazīti speciālisti, kas manā skatījumā ir tā vērti, lai ieteiktu;
c) saprast, cik var izmaksāt tehniskā kārtībā esoša auto remonts, ja diagnostiku veic viens vai otrs speciālists.

Eksperimenta nosacījumi.
Konkrētu diagnostikas vietu varu apmeklēt pats, varu apmeklējumu uzticēt kādam draugam. Varu braukt ar savu auto, var braukt ar kādu citu auto - šeit ierobežojumu nav. Vienīgi - centīšos izvēlēties BMW auto, kuri ir pietiekoši advancēti (ar E34 varētu nebūt gana daudz ko diagnosticēt), varētu dominēt benzīna dzinēji. Iespējams, kāds oponēs ''mums te visi ar dīzeļiem brauc''.  Nu, pēc N sērijas benzīna dzinēja dīzelis ir prasts kā zirga deķis, piedodiet par izteicienu. Tēma ''kupi dizeļ M57, udaļi EGR, flapi i DPF'' šoreiz cauri neies. Vēl vairāk - EGR, Lambda zondes, visi citi mezgli - ir radniecīgi kā beznīnam, tā dīzelim. Ja diagnostikas veicējs saprot, kā tie strādā - viņš orientēsies kā DDE, tā DME.
Es paturu tiesības neminēt konkrēta diagnostikas veicēja vārdu, telefonu vai citas detaļas, pēc kurām viņu varētu atpazīt. Un paturu tiesības minēt konkrēta diagnostikas veicēja koordinātes, ja uzskatīšu, ka viņš ir tā vērts, lai ieteiktu, vai - labāk no viņa turēties pa gabalu.
Ja kādam no diagnostikas veicējiem (vai vienkārši bloga lasītājiem) šķiet, ka situācijai jābūt simetriskai, esmu gatavs būt tas, par kuru raksta atsauksmi. Mana specializācija: benzīna dzinēji.

Cenu kategorijas.
a) zema: 10 .. 25 EUR;
b) vidēja: 30 .. 40 EUR;
c) vidēji augsta: 45 .. 60 EUR;
d) augsta: virs 60 EUR.
Dalījums - simbolisks. Tiesa gan, minēšanas vērts ir arī darbību apjoms, kas tiek veikts. Piemēram, tikai datora pieslēgšana, kļūdu apskate un šādu/tādu live data analīze (ja tiek vispār veikta). Jeb - papildus tiek pārbaudīta, piemēram, kartera ventilācija, Valvetronic emergency mode, veikti kādi testa bloki vai pat veiktas kādas papildus mehāniskas dabas darbības (sveču, aizdedzes spoļu testi/maiņa, u.t.t.). Darbu apjomu pieminēšu atsevišķi.

Diagnostikas tips.
a) cilvēks ar datoru. Vienkāršākā situācija - speciālists, kuram ir dators un programmatūra. Vienkāršākais gadījums, bet ne sliktākais. Iespējams (kā piemērs, neuztvert burtiski), ka zinošākais dīlercentra speciālists brīvajā laikā ir gatavs palīdzēt paziņām - tas nav nekas nosodāms. Respektīvi - neskati vīru pēc cepures.
b) privāta darbnīca. Šajā gadījumā - diagnostika notiek kādā darbnīcā.
c) autoserviss. Šajā gadījumā es sagaidu gan papildus darbus (kas diagnostikas gadījumā būtu jādara mehāniķim vai elektriķa palīgam), gan zināmu formalizēšanu - vajadzētu parādīties kādam dokumentam (diagnostikas protokolam, vai remonta uzdevuma lapai - kaut kam, kas palīdzētu runāt precīzāk un konkrētāk un kalpotu kā apliecinājums veiktajai defektācijai).

Bloga lasītājus aicinu - ja ir kāda interesanta izpētes vieta (lūgums minēt, kāpēc), ierakstiet komentāros manā blogā. Centīšos apmeklēt. Problēma varētu būt ar specializētajiem BMW centriem, tur mani, diemžēl, pazīst. Savukārt, aizsūtot cilvēku ''no malas'', diezgan liela iespēja saņemt ''pliku'' tāmi (labākajā gadījumā), bez iespējas detalizēti parunāt ar diagnostikas veicēju un, kas nav mazsvarīgi, identificēt - tieši kurš meistars diagnostiku veica.

Šodien bija pirmais eksperimenta seanss, pēc īsa brīža sekos pastāsts.

p.s. uzreiz vēlos paskaidrot - es ar diagnostiku lokālajā tirgū NAUDU NEPELNU! Jā, reizēm palīdzu interesantākos, sarežģītākos gadījumos, bet - es būtu ļoti laimīgs, ja tos daudzos paziņas, kas vēršas ar lūgumu pēc palīdzības pie manis, es zinātu - pie kā ''aizsūtīt''. Nē, man nav serviss, man nav remonta zonas. Attiecīgi - konkurentu man šeit nav, nevienu speciāli nenomelnoju. Vēl vairāk - es, diemžēl, šajā vidē darbojos un saprotu, ka muti palaist - nav liela māka, bet - ar šiem cilvēkiem man būs jāsadarbojas arī turpmāk. Arī ārpus LV tirgus, kur diagnostiku veicu, es savam pakalpojumam izsniedzu rakstveida protokolu. Ar aizpildītām tabulām, ar atzīmētiem nekorektiem datiem, katra rekomendācija - rakstiski. Šajā ziņā es esmu daudz neaizsargātāks, kā cilvēks, kas mutiski kaut ko pasaka (veic ''diagnostiku'' un rekomendē ko mainīt), bet pēc 5 minūtēm to noliedz, ja remonts nelīdzēja. Jeb, ja vēlaties, varam paskatīties no otras puses - veidojot diagnostikas protokolu, mana atbildība ir daudz augstāka kā ''pliks'' DIS izraksts vai kļūdu kodu saraksts. Tādēļ, ne bez iemesla pieminēju - kungi, ja kādam šķiet, variet veikt ''pretēju'' darbību - pārbaudīt mani. Arguments - eksperiments jāveic kādam, kas nav saistīts ar jomu. Man tad jautājums - kā šis nesaistītais cilvēks novērtēs diagnostikas speciālista kompetenci? Pēc šalles krāsas? Pēc telefona markas? Pēc daiļrunāšanas spējas?

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

G31 Alpina problēmas. Part 1

G31 Alpina problēmas. Part 3

Dažas piezīmes par lodēšanas stacijām