Lambda zondes. Ievads
Kas ir Lambda?
Lambda (AFR) ir gaiss/degviela attiecību raksturjošs lielums. Piem.: Lambda 1.00 ir stoihiometrisks maisījums (14.7/1); Lambda 2.00: 29.4/1 (liess), Lambda 0.90: 13.2/1 (trekns), u.t.t.
Kā Lambda ietekmē dzinēja darbību?
a) Lambda 1.00: kompromiss starp veiktspēju un atgāzēm (CO/CH);
b) Lambda 0.90: maksimālā jauda, paaugstināts CO/CH;
c) Lambda virs 1.40: parastam dzinējam: misfires (maisījums neaizdegas);
d) Lambda 1.4 .. 3.0: tiek izmantota tikai direct injection dzinējiem, kuri strādā Stratified charge;
e) Lambda >10: overrun mode (izplūdē tikai gaiss).
Kādu Lambda uztur BMW benzīna dzinēji (darba temperatūrā)?
a) Lambda 1.00: vienmērīgi braucot (izņemot N43/N53);
b) Lambda 0.80 .. 1.00 kick-down režīmā;
c) Lambda 1.00 vai 1.40 .. 3.00: vienmērīgi braucot, N43/N53 dzinēji.
Kādi Lambda zondu pamattipi tiek izmantoti auto?
a) šaurjoslas zondes (spēj mērīt Lambda 0.99 .. 1.01);
b) platjoslas zondes (spēj mērīt Lambda vismaz 0.80 .. 16.00).
Kādas zondes izmanto BMW?
Pēc katalizatoriem vienmēr tiek izmantotas šaurjoslas Lambda zondes.
Pirms katalizatoriem:
a) šaurjoslas zondes M sērijas benzīna dzinējiem;
b) platjoslas zondes N sērijas benzīna dzinējiem.
Kādi sprieguma diapazoni ir korekti katram zondu tipam?
a) šaurjoslas zondes ražo 0.00 .. 0.90V lielu spriegumu.
b) platjoslas zondu vadībai tiek izmantoti speciāli elektroniski risinājumi, šo mezglu izejā spriegums mainās 0.0 .. >4.1V
Kā interpretēt spriegumu, ko rāda Lambda zondes?
Šaurjoslas zondes:
a) spriegums <0.10V: degmaisījums ir liess (Lambda >1.00);
b) spriegums >0.70V: degmaisījums ir trekns (Lambda <1.00).
Platjoslas zondes.
Bosch vadības bloki:
a) 1.50V: Lambda ir 1.00;
b) <1.50V: Lambda <1.00 (maisījums ir trekns);
c) >1.50V: Lambda >1.00 (maisījums ir liess);
d) >4.00V: Lambda >16.0, overrun mode (atgāzes - gaiss).
Siemens vadības bloki:
a) 2.00V: Lambda ir 1.00;
b) <2.00V: Lambda <1.00 (maisījums ir trekns);
c) >2.00V: Lambda >1.00 (ap 2.50V, ja Lambda 2.00; ap 3.00V, ja Lambda 3.00, maisījums ir liess);
d) >4.00V: Lambda >16; overrun mode (atgāzes - gaiss).
Korekti šaurjoslas zondu rādījumi uzsildītam dzinējam tukšgaitā un vienmērīgi braucot:
a) pirms katalizatoriem (M sērijas dzinējiem): periodiski (reizi sekundē/divās) mainās no <0.10V uz >0.70V un atpakaļ;
b) pēc katalizatoriem (izņemot N43/N53 dzinējus): 0.70 .. 0.80V nepārtraukti (ja CO katalizatori ir darba kārtībā).
N43/N53 sērijas dzinējiem:
a) 0.70 .. 0.80V nepārtraukti (ja CO katalizatori ir darba kārtībā), ja platjoslas zondes rāda Lambda ap 1.00 (dzinējs darbojas Homogēnā režīmā);
b) <0.10V, ja platjoslas zondes rāda Lambda 1.4 .. 3.0 (dzinējs strādā Homogeneous lean vai Stratified charge).
Lambda (AFR) ir gaiss/degviela attiecību raksturjošs lielums. Piem.: Lambda 1.00 ir stoihiometrisks maisījums (14.7/1); Lambda 2.00: 29.4/1 (liess), Lambda 0.90: 13.2/1 (trekns), u.t.t.
Kā Lambda ietekmē dzinēja darbību?
a) Lambda 1.00: kompromiss starp veiktspēju un atgāzēm (CO/CH);
b) Lambda 0.90: maksimālā jauda, paaugstināts CO/CH;
c) Lambda virs 1.40: parastam dzinējam: misfires (maisījums neaizdegas);
d) Lambda 1.4 .. 3.0: tiek izmantota tikai direct injection dzinējiem, kuri strādā Stratified charge;
e) Lambda >10: overrun mode (izplūdē tikai gaiss).
Kādu Lambda uztur BMW benzīna dzinēji (darba temperatūrā)?
a) Lambda 1.00: vienmērīgi braucot (izņemot N43/N53);
b) Lambda 0.80 .. 1.00 kick-down režīmā;
c) Lambda 1.00 vai 1.40 .. 3.00: vienmērīgi braucot, N43/N53 dzinēji.
Kādi Lambda zondu pamattipi tiek izmantoti auto?
a) šaurjoslas zondes (spēj mērīt Lambda 0.99 .. 1.01);
b) platjoslas zondes (spēj mērīt Lambda vismaz 0.80 .. 16.00).
Kādas zondes izmanto BMW?
Pēc katalizatoriem vienmēr tiek izmantotas šaurjoslas Lambda zondes.
Pirms katalizatoriem:
a) šaurjoslas zondes M sērijas benzīna dzinējiem;
b) platjoslas zondes N sērijas benzīna dzinējiem.
Kādi sprieguma diapazoni ir korekti katram zondu tipam?
a) šaurjoslas zondes ražo 0.00 .. 0.90V lielu spriegumu.
b) platjoslas zondu vadībai tiek izmantoti speciāli elektroniski risinājumi, šo mezglu izejā spriegums mainās 0.0 .. >4.1V
Kā interpretēt spriegumu, ko rāda Lambda zondes?
Šaurjoslas zondes:
a) spriegums <0.10V: degmaisījums ir liess (Lambda >1.00);
b) spriegums >0.70V: degmaisījums ir trekns (Lambda <1.00).
Platjoslas zondes.
Bosch vadības bloki:
a) 1.50V: Lambda ir 1.00;
b) <1.50V: Lambda <1.00 (maisījums ir trekns);
c) >1.50V: Lambda >1.00 (maisījums ir liess);
d) >4.00V: Lambda >16.0, overrun mode (atgāzes - gaiss).
Siemens vadības bloki:
a) 2.00V: Lambda ir 1.00;
b) <2.00V: Lambda <1.00 (maisījums ir trekns);
c) >2.00V: Lambda >1.00 (ap 2.50V, ja Lambda 2.00; ap 3.00V, ja Lambda 3.00, maisījums ir liess);
d) >4.00V: Lambda >16; overrun mode (atgāzes - gaiss).
Korekti šaurjoslas zondu rādījumi uzsildītam dzinējam tukšgaitā un vienmērīgi braucot:
a) pirms katalizatoriem (M sērijas dzinējiem): periodiski (reizi sekundē/divās) mainās no <0.10V uz >0.70V un atpakaļ;
b) pēc katalizatoriem (izņemot N43/N53 dzinējus): 0.70 .. 0.80V nepārtraukti (ja CO katalizatori ir darba kārtībā).
N43/N53 sērijas dzinējiem:
a) 0.70 .. 0.80V nepārtraukti (ja CO katalizatori ir darba kārtībā), ja platjoslas zondes rāda Lambda ap 1.00 (dzinējs darbojas Homogēnā režīmā);
b) <0.10V, ja platjoslas zondes rāda Lambda 1.4 .. 3.0 (dzinējs strādā Homogeneous lean vai Stratified charge).
Komentāri
Ierakstīt komentāru